ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EX303 یکی از مدل های مقرون به صرفه و اقتصادی موجود در بازار است که در کلاس های درسی و جلسه های اداری می توان بر روی آن حساب باز کرد. این پروژکتور علی رغم قیمت مناسبی که دارد، تلفیقی از کیفیت تصویر و دوام و پایداری را ارائه می دهد و به خصوص برای نمایش متون و نمودارها کارایی بالایی دارد. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی مشخصات کلیدی ویدئو پروژکتور هیتاچی مدل CP-EX303، به این سؤال پاسخ دهیم که چرا خرید این پروژکتور برای مصارف آموزشی/ اداری انتخاب مناسبی است؟ با ما همراه باشید.

پروژکتور هیتاچی CP-EX303

کنتراست ایده آل، نمایش خوانای متون

به طور کلی در هنگام خرید پروژکتور کلاسی باید به نسبت کنتراست آن توجه داشته باشید. هر چه این معیار بالاتر باشد، دستگاه در نمایش سایه روشن ها و تصاویر سیاه و سفید عملکرد بهتری را ارائه می دهد. ویدئو پروژکتور Hitachi CP-EX303 از نسبت کنتراست 20000:1 بهره می برد و از این لحاظ انتظارات شما را به خوبی برآورده می کند. این میزان کنتراست سبب می شود تا رنگ مشکی عمق بهتری پیدا کند و رنگ های روشن به شکلی شفاف تر نمایش داده شوند. در نتیجه این تضادی که بین بخش های سیاه و سفید ایجاد می شود، تصویر طبیعی تر می شود و کیفیت بهتری پیدا می کند. این ویژگی به خصوص در هنگام نمایش متون کارایی بالایی دارد و به ارتقای خوانایی آنها کمک می کند. همچنین سبب می شود تا تصاویر گرافیکی بولد تر و واضح تر نمایش داده شوند. به این ترتیب با خیال راحت می توانید در کلاس درس یا جلسه کاری خود اسلایدهای پاورپوینت، فایل های PDF یا اکسل مورد نظر خود را با وضوحی ایده آل به حاضرین ارائه دهید.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EX303 از رزولوشن XGA (معادل با 1024x768 پیکسل)، روشنایی 3300 لومن و فناوری نمایش 3LCD بهره می برد و در محیط هایی با میزان نور استاندارد، کیفیت تصویر قابل قبولی را ارائه می دهد.

هزینه های نگهداری پایین، قابل استفاده برای چند سال متوالی

از دیگر مزیت های خرید پروژکتور هیتاچی CP-EX303 باید به هزینه های نگهداری پایین آن اشاره کنیم. این مورد به دلیل به کار رفتن یک لامپ با دوام و البته فناوری های اختصاصی هیتاچی در این پروژکتور است. لامپ ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EX303 از مدل DT02081 و از نوع متال هالید است و 230 وات توان دارد. در حالت نرمال طول عمر این لامپ 6000 ساعت است که برای مصارف آموزشی/ اداری کاملاً مناسب به نظر می رسد. اما اگر شما پروژکتور خود را در حالت اکو (اقتصادی) مورد استفاده قرار دهید، طول عمر لامپ آن به 12500 ساعت می رسد که معادل با بیش از 5 سال است! بد نیست بدانید که فیلتر ویدیو پروژکتور هیتاچی CP-EX303 نیز از نوع هیبریدی است و تا 10000 ساعت عمر می کند. بنابراین بدون نیاز به هزینه های اضافی، می توانید تا چند سال با خیال راحت از این دستگاه استفاده نمایید.

شرکت هیتاچی در ویدئو پروژکتور CP-EX303 از فناوری اختصاصی ImageCare هم استفاده کرده است که بهینه ترین کیفیت تصویر را با کمترین میزان انرژی به ارمغان می آورد. این فناوری بر روی افزایش طول عمر لامپ این پروژکتور نیز تأصیر بسزایی دارد.

پروژکتور هیتاچی CP-EX303

تصاویر بزرگ در سایز 300 اینچ

ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EX303 به شما این اجازه را می دهد تا سایز تصویر خروجی را بین 30 تا 300 اینچ و متناسب با ابعاد اتاق تنظیم کنید. پس این پروژکتور هم در فضاهای محدود و هم در اتاق ها و سالن های نسبتاً بزرگ کارایی دارد. توجه داشته باشید که برای دستیابی به این میزان سایز تصویر، فاصله پروژکتور از پرده نمایش باید بین 1.1 تا 9.1 متر باشد. ضمن اینکه ویدئو پروژکتور Hitachi CP-EX303 از قابلیت هایی مانن زوم 1.2 برابر، فوکوس دستی و تصحیح حالت ذوزنقه ای (عمودی) بهره می برد و نصب آن برای شما سخت نخواهد بود.

پورت های استاندارد و کاربردی در محیط های آموزشی و اداری

پورت های ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EX303 چندان زیاد و متنوع نیست؛ اما پاسخگوی نیازهای شما در کلاس یا جلسات خواهد بود. این پورت ها شامل HDMI، ورودی VGA (دو عدد)، کامپوزیت (RCA)، سریال (RS232) و ورودی و خروجی صدا می شود. در واقع هیتاچی در طراحی پورت های این پروژکتور نیازهای اساسی کاربر را مد نظر قرار داده و پورت هایی را که سبب افزایش قیمت دستگاه می شده، از آن حذف کرده است.

پروژکتور هیتاچی CP-EX303

سایر ویژگی ها

سایر ویژگی های ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EX303 را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • نسبت تصویر 4:3
  • اسپیکر داخلی مونو 1 وات
  • توان مصرفی 290 وات
  • وزن نسبتاً سبک در حدود 3.5 کیلوگرم

منبع: startech