شرکت هایسنس از تلویزیون لیزری جدید خود با عنوان Hisense 100L5HD در اروپا رونمایی کرده است. این گجت که در واقع یک ویدئو پروژکتور اولترا شورت ترو است، توانایی نمایش تصاویر 4K در یک قاب بزرگ 100 اینچی را دارد و می تواند به عنوان یک جایگزین با کیفیت برای تلویزیون های معمولی مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر مشخصات لیزر تی وی هایسنس 100L5HD می توان به روشنایی 2700 لومن، رزولوشن تصویر 4K، سازگاری با محتوای HDR10+، اسپیکرهای داخلی و صدای دالبی اتموس اشاره کرد که در ادامه بیشتر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

رونمایی شرکت Hisense از تلویزیون لیزری 100 اینچ

تلویزیون لیزری هایسنس 100L5HD برای اولین بار در نمایشگاه CES 2023 و در کنار مدل 90L5HD معرفی شد و اکنون برای خرید عمومی در بازارهای اروپایی در دسترس قرار گرفته است. همان طور که از عنوان این محصول جدید مشخص است، با استفاده از آن می توانید به سایز تصویر 100 اینچ (254 سانتی متر) دست پیدا کنید.

ویدئو پروژکتور اولترا شورت L5H به منبع نور لیزری X-Fusion مجهز است و توانایی نمایش تصویر با روشنایی 2700 لومن را دارد. طول عمر منبع نور لیزری به کار رفته در این دستگاه 25000 ساعت اعلام شده که معادل با چندین سال استفادۀ بی عیب و نقص از دستگاه است! لازم به ذکر است که در این لیزر تی وی از تکنولوژی های True Cinema و Extended Color Spectrum استفاده شده که منجر به نمایش رنگ هایی طبیعی، شفاف و باورپذیر می شوند.

رونمایی شرکت Hisense از تلویزیون لیزری 100 اینچ

سازگاری تلویزیون لیزری هایسنس 100L5HD با فناوری های دالبی ویژن، HDR10+ و HLG کیفیت تصویر ایده آل آن را تضمین می کنند. همچنین این گجت از تکنولوژی Ultra HD Upscaling برخوردار است و رزولوشن سیگنال های ورودی ضعیف را به 4K ارتقا می دهد. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که در هر لحظه بهترین کیفیت تصویر ممکن در حال نمایش به شما است.

لیزر تی وی 100 اینچ هایسنس به طور پیش فرض به حالت های نمایش بازی، مسابقات ورزشی و فیلم های سینمایی مجهز شده است و در هر حالت کیفیت تصویر را متناسب با نوع تصویر در حال نمایش بهینه سازی می کند. این دستگاه به سیستم عامل Vidaa U6 مجهز است و امکان استریم محتوا از سرویس هایی مانند دیزنی پلاس، نتفلیکس و اپل تی وی را به شما می دهد. با بهره بردن از این سیستم عامل، شما می توانید محتوای دلخواهتان را از دستگاه های موبایل به صورت وایرلس با این پروژکتور به نمایش بگذارید.

رونمایی شرکت Hisense از تلویزیون لیزری 100 اینچ

از دیگر امکانات تلویزیون لیزری هایسنس 100L5HD می توان به مجهز بودن آن به دو اسپیکر داخلی 15 وات با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس و صدای محیطی اشاره کرد. این ویژگی لذت بازی و تماشای فیلم با این دستگاه را برای شما چند برابر می کند. با توجه به اینکه این ویدئو پروژکتور لیزری به پورت های HDMI، USB و SPDIF مجهز است، محدودیتی برای اتصال آن به اسپیکرهای اکسترنال و کنسول های بازی نخواهید داشت.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت تلویزیون لیزری برای عرضه در بازار کشورهای اروپایی حدود 3990 یورو (معادل با 4358 دلار) اعلام شده است. هنوز زمان دقیق عرضه این محصول جدید در آمریکا و سایر کشورها اعلام نشده است.

منبع: notebookcheck