ردیابی خواب یا sleep tracking در چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. مدت های زیادی بود که برای دریافت اطلاعات و ردیابی میزان خواب باید ساعت یا تلفن همراه را بالای سر خود می گذاشتید. سپس، ساعت ‌های هوشمند زیادی از جمله Garmin Venu 2 Plus، Venu 2S و ردیاب ‌های تناسب اندام، این فناوری را به مچ دست آوردند و همچنین دقت را به ارزیابی اضافه کردند. اما بسیاری از افراد از پوشیدن دستگاهی برای خواب لذت نمی ‌برند و تا حد ممکن دوست دارند سبک بخوابند، بنابراین نسل جدیدی از دستگاه‌ های ردیابی خواب می ‌توانند با قرار گرفتن روی میز خواب، همان سطوح داده، اطلاعات و بینش را به شما ارائه دهند. ما قصد داریم ویژگی های ردیابی خواب دو دستگاه محبوب و هوشمند را با هم مقایسه کنیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen

Google Nest Home Hub Gen 2 یکی از مدل های نمایشگر های هوشمند Nest Hub است که از یک صفحه نمایش دیجیتال، رومیزی و کوچک تشکیل شده است. این دستگاه در پایه خود یک بلندگو دارد و در قسمت بالایی آن یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی تعبیه شده است. Halo Rise نیز یک دستگاه جدیدتر از برند آمازون است، که شامل یک دایره بزرگ با نوار نوری است و بر روی یک پایه فلزی کوچک قرار دارد. این دستگاه، صفحه نمایش ندارد و فقط زمان دیجیتال را به شما نشان می دهد. با این حال، هیچ معیار قابل مشاهده دیگری را هم ارائه نمی دهد.  اما از نظر ظاهری، Nest Home Hub یک ابزار حرفه ای تر و همه کاره تر به نظر می رسد.

طراحی Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen

دستیار دیجیتال Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen

Amazon Halo Rise را می‌ توان با دستیار دیجیتال الکسای آمازون جفت کرد تا خلاصه‌ ای شنیدنی از الگوهای خواب شما و توانایی بیدار شدن با موسیقی به جای صدای زنگ ارائه دهد. همچنین می ‌توانید Halo Rise را به یک روتین اضافه کنید تا وقتی به رختخواب می ‌روید، الکسا همه چیز را روشن یا خاموش کند. مشکل اینجاست که هیچ الکسای داخلی با این دستگاه وجود ندارد. اگر می خواهید با دستیار دیجیتال خود صحبت کنید، در واقع به دستگاه دیگری با قابلیت الکسا مانند Echo Dot نیاز دارید. شاید این به دلایل حفظ حریم خصوصی باشد، اما به نظر می رسد کمی پوچ است که شما باید این دستگاه را با دستگاه دیگری از آمازون جفت کنید تا هر نوع ادغام هوشمندی را انجام دهید.

در مقابل، Nest Hub به Google Assistant داخلی مجهز است و نه تنها می ‌توانید از آن برای تنظیم و خاموش کردن هشدارها و ردیابی خواب کمک بخواهید، بلکه فقط با چند درخواست می‌ توانید از آن برای اجرای روتین ‌های زمان خواب و بیدار شدن استفاده کنید.

فناوری ردیابی خواب Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen

لازم است بدانید که Halo Rise حرکات بدن و الگوهای تنفس شما را در هنگام خواب ردیابی می کند. این دستگاه، میکروفون ندارد اما در عوض از رادار کم انرژی برای ردیابی تنفس استفاده می کند. Halo Rise باید در کنار تخت شما قرار گیرد به گونه ای که هنگام خواب به سمت بالاتنه شما قرار گیرد و همچنین باید در همان ارتفاع یا تا 8 اینچ بالاتر از تشک شما باشد.

در مقایسه، Nest Hub از ردیابی حرکت و صدا از طریق میکروفون داخلی برای ردیابی و نظارت بر خواب شما استفاده می کند. این دستگاه می تواند چیزهایی که در چرخه های خواب شکسته نقش دارند مانند خروپف یا سرفه را تشخیص دهد. Nest Hub 2 به موقعیت دقیق نیاز ندارد زیرا از میکروفون خود برای تشخیص صدا استفاده می کند. تشخیص حرکت این دستگاه نیز یک «حسگر حرکت کم انرژی» است که می‌ تواند ردیابی راداری نیز باشد، اما گوگل مشخص نکرده است که دستگاه باید به سمت کاربر اشاره کند یا خیر. در هر صورت، هیچ یک از این دستگاه ها از دوربین استفاده نمی کنند، که این چیز خوبی است، زیرا بسیاری از مردم به داشتن دوربین در اتاقی که برخی از صمیمی ترین فعالیت های خود را انجام می دهند اعتماد نمی کنند.

فناوری ردیابی خواب Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen

زنگ هشدار Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen

صداها و زنگ هشداری که از خواب بیدارمان می کنند، متناسب با سلیقه شخصی هستند. یک نفر ممکن است به زنگ هشداری با صدای تند و تکان دهنده نیاز داشته باشد، در حالی که این نوع زنگ می تواند کل روز یک فرد حساس تر را خراب کند. با این حال، برخی از کاربران بیداری را به صدا ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر بیدار شدن با نور را راهی طبیعی و موثر برای بیدار شدن می دانند.

Halo Rise دارای یک هشدار صوتی و همچنین یک چراغ بیدار کننده داخلی است که رنگ آن به تدریج تغییر می کند و سپس برای کمک به بیدار شدن شما تشدید می شود. (همچنین می ‌تواند از ویژگی نور برای شبیه‌ سازی غروب خورشید جهت فریب بدن و به خواب رفتن آن استفاده کند.) سیستم هشدار هوشمند این دستگاه مراحل خواب شما را ردیابی می ‌کند تا زمان مناسب برای بیدار کردن شما را در پنجره زمانی که انتخاب می‌ کنید پیدا کند.

Nest Hub این مزیت را دارد که یک دستیار صوتی تمام عیار است، این دستگاه از ویژگی های مانند آلارم ‌های صوتی، پخش موسیقی یا آهنگ‌ بهره می برد و با به آرامی بالا بردن صفحه نمایش، طلوع خورشید را شبیه ‌سازی می کند.

Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen: معیارها و داده ها

Halo Rise دمای اتاق و همچنین میزان نور و رطوبت اتاق را اندازه گیری می کند. همچنین یک "نمره خواب" ارائه می دهد و به شما می گوید که در هر مرحله از خواب چه مدتی را سپری کرده اید. همه این اطلاعات را می توانید در تلفن هوشمند خود نیز مشاهده کنید.

این در حالی است که نسل دوم Nest Hub دمای اتاق، سطح نور و میزان تغییر آنها را ردیابی می کند. همچنین تعداد دفعات سرفه، خروپف و میزان کلی تنفس شما را ردیابی می کند. این داده‌ ها را که در صفحه نمایش دستگاه قابل مشاهده است می ‌توان به عنوان بخشی از نظارت بر سلامت عمومی به Google Fit اضافه کرد.

Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen: معیارها و داده ها

حریم خصوصی Halo Rise در مقابل Nest Hub 2nd Gen

در پایان باید ذکر کنیم که Halo Rise نه دوربین دارد و نه میکروفون، و کاربران می توانند اطلاعاتی را که Halo ردیابی می کند حذف کنند. Nest Hub 2 نیز دارای میکروفون است اما دوربین ندارد. برخی از کاربران ممکن است از داشتن میکروفون نزدیک به تخت خود ناراحت نباشند، اما می توانند تمام داده هایی را که هاب جمع آوری می کند، بررسی و حذف کنند.

منبع: digitaltrends