از مهم ترین و اصلی ترین بخش های یک سیستم گیمینگ رده بالا می توان به کارت گرافیک حرفه ای اشاره کرد. این قطعه وظیفه تولید تصاویر و نمایش دادن آن ها بر روی مانیتور را بر عهده دارد. شرکت های زیادی از جمله شرکت EVGA مشغول تولید انواع مختلف کارت های گرافیک در بالاترین سطح هستند. RTX 3090 FTW3 Ultra 24G یکی از رده بالاترین و حرفه ای ترین کارت گرافیک های موجود در بازار است و با توجه به ویژگی های و عملکرد سطح بالایی که در اختیار دارد تبدیل به یکی از محبوب ترین محصولات تولیدی شرکت EVGA شده است.

از جمله ویژگی های برجسته این مدل کارت گرافیک می توان به سیستم خنک کنندگی فوق العاده، حافظه گرافیکی GDDR6X، فناوری iCX3، نورپردازی RGB، معماری Nvidia Ampere، فناوری DLSS، خروجی تصویر 8K و ... اشاره کرد. ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک به شما این امکان را خواهد داد تا برای اجرای بازی های سنگین و به روز با هیچ چالشی روبرو نشده و بالاترین کیفیت را تجربه کنید. در ادامه مطلب قصد بررسی کامل و تخصصی تر این مدل از کارت گرافیک شرکت EVGA را داریم، لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra 24G غول آمریکایی!

مجهز به سیستم خنک کنندگی پرقدرت و فناوری iCX3

شرکت EVGA در ساخت کارت گرافیک RTX 3090 FTW3 Ultra 24G از جدیدترین سیستم خنک کنندگی استفاده کرده است. این سیستم با توجه به برخورداری از فناوری iCX3 می تواند عملکرد بالاتری از خود نشان داده و سلامت قطعات داخلی کارت گرافیک را تضمین کند. این فناوری نسبت به فناوری نسل گذشته (iCX2) از 3.6 درجه خنک تر، دور چرخش کم تر داشته و صدای تولیدی این فناوری نیز در سطح پایین تری قرار دارد. فناوری به کار رفته در این کارت گرافیک با توجه به سنسورها و پردازنده های میکرو کنترلر همراه با عملکرد خنک کنندگی بهبود یافته ای که در اختیار دارد توانسته سیستم موجود در این مدل کارت گرافیک را تبدیل به هوشمندترین و کارآمدترین سیستم نسبت به نسل های گذشته کند. از ویژگی های منحصر به فرد این سیستم نیز می توان به سنسورهای حرارتی اشاره کرده که به منظور ردیابی نقاط در حال گرم شدن تعبیه شده است. سنسورهای حرارتی با شناسایی این نقاط بلافاصله سیستم خنک کنندگی را به سمت محل گرم شده دستگاه هدایت خواهد کرد. در ضمن گرمای تولید شده در این مدل کارت گرافیک از طریق لوله های حرارتی باریکی که در صفحه پشتی تعبیه شده انتقال می یابد. از دیگر ویژگی های سیستم خنک کنندگی نیز می توان به هیت سینک بی سر و صدا اشاره کرد. هیت سینک موجود در این کارت گرافیک مجهز به تعداد زیادی حفره داخلی و پره L شکل تشکیل شده و با کمک آن ها می تواند هوای خنک را بی سر و صدا و به طور مساوی پخش کند.

EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra 24G غول آمریکایی!

دارای پردازنده های گرافیکی قدرتمند و معماری Nvidia Ampere

در طراحی کارت گرافیک EVGA مدل RTX 3090 FTW3 Ultra 24G به منظور اجرای بازی های نسل آینده از پردازنده های گرافیکی پرقدرت استفاده شده است. شرکت EVGA کارت گرافیک های نسل جدید خود را مجهز به یاتاقان های به روز، تنظیمات ARGB و سیستم خنک کنندگی پیشرفته و دقیق کرده تا بتواند گیمرهای زیادی را به تهیه محصولات خود ترغیب کند! استفاده از معماری پردازنده نسل دوم RTX از ویژگی های مثبت کارت گرافیک RTX 3090 FTW3 Ultra 24G محسوب می شود. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. فناوری DLSS یکی دیگر از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود.

EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra 24G غول آمریکایی!

مجهز به پورت های کاربردی و قابلیت ارائه تصاویر 8K و HDR

شرکت EVGA در طراحی این مدل کارت گرافیک از پورت های کاربردی به منظور ارائه تصاویر با بالاترین کیفیت و بالاترین وضوح استفاده کرده است. پورت های موجود بر روی این مدل کارت گرافیک شامل 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a و 1 عدد پورت HDMI 2.1 می شود. شما با استفاده از پورت HDMI 2.1 و به لطف GeForce RTX 3090 قادر خواهید تا تصاویری با بالاترین رزولوشن (8K) و بالاترین کیفیت (HDR) را بر روی نمایشگر خود مشاهده کنید. این کارت گرافیک با توجه به برخورداری از چهار عدد پورت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید برای گرفتن 4 خروجی تصویر اقدام کنید. در ضمن این شرکت جهت ضبط ویدئو HDR 8K از ویژگی GeForce Experience ShadowPlay up بهره برده است. لازم به ذکر است که شما می توانید با رمزگشایی AV1 ویدئوهای ضبط شده خود را به آسانی پخش کنید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کارت گرافیک RTX 3090 FTW3 Ultra 24G دارای حافظه اختصاصی 24 گیگابایتی VRAM از نوع GDDR6X بوده و از توان مصرفی 350 وات برخوردار است.

منبع: versus