در حال حاضر کروم بوک های متعددی از لحاظ قیمت و کیفیت در بازار موجود است و گوگل ظاهراً از اینکه تمامی آنها با یک چشم دیده شوند چندان راضی نیست! در همین راستا این غول دنیای فناوری قصد دارد تا دستگاه های ChromeOS خود را دسته بندی کند و مدل های رده بالا را از مدل های استاندارد و معمولی تفکیک نماید. برای این منظور گوگل قصد دارد تا کروم بوک های رده بالای خود را از این به بعد تحت یک برند جدید به بازار معرفی کند.

بهره مندی گوگل از Chromebook X

این برند جدید که گوگل از آن با عنوان ‘Chromebook X’ یاد کرده، قرار است تا جایگزین عبارت های ‘Premium’ و ‘Plus’ شود. در حال حاضر گوگل از این عبارت ها برای مشخص کردن کروم بوک های با کیفیت خود استفاده می کند و به دلیل گیج کننده بودن آنها قصد دارد تا تغییرشان دهد. با استفاده از عبارت Chromebook X، تمامی لپ تاپ های رده بالای گوگل در یک دسته بندی جای می گیرند و کاربران در هنگام انتخاب و خرید مدل مورد نظر خود کمتر دچار چالش می شوند.

بر اساس اعلام 9to5Google، این برچسب جدید تنها بر روی کروم بوک هایی درج می شود که پیش نیازهای مورد نظر گوگل را داشته باشند و در آنها از سخت افزارهای جدید استفاده شده باشد. با اینکه در حال حاضر استانداردهای مورد نظر گوگل در این رابطه اعلام نشده است، اما دستگاه هایی که با برند Chromebook X دسته بندی می شوند باید به رم بالا، نوع خاصی از صفحه نمایش و وب کم با کیفیت مجهز باشند.

بهره مندی گوگل از Chromebook X

لپ تاپ های موجود در سری Chromebook X از لحاظ پردازنده محدودیتی ندارند و می توانند به پردازنده های Zen 2 و Zen 3 ای ام دی یا پردازندههای نسل 12 اینتل (سری Core) مجهز باشند. هنوز مشخص نیست که کروم بوک های مجهز به آخرین نسل پردازنده های AMD (سری رایزن 7000 با معماری Zen 4) و نسل 13 اینتل (سری رپتور لیک) نیز در این دسته بندی جای می گیرند یا خیر، اما به احتمال زیاد چنین خواهد بود. همچنین کروم بوک هایی که در آینده از نسل های بعدی پردازنده های اینتل و AMD (مانند سری متئور لیک) قدرت می گیرند، احتمالاً با برچسب Chromebook X راهی بازار خواهند شد.

علاوه بر بحث سخت افزار، گوگل به ویژگی های نرم افزاری لپ تاپ های Chromebook X نیز توجه ویژه ای داشته است. بر اساس گزارش منتشر شده این لپ تاپ ها به مجموعه ای از امکانات کاربردی مانند Live Caption (زیر نویس همزمان) برای تماس های ویدئویی، مات کردن پس زمینه و ایزوله سازی صوتی مجهز هستند. همچنین این کروم بوک ها احتمالاً به والپیپرها و اسکرین سیورهای داینامیک مجهزند و به جای لوگوی ChromeOS در صفحه بوت آنها از یک لوگوی اختصاصی استفاده می شود.

بهره مندی گوگل از Chromebook X

گوگل به احتمال زیاد لپ تاپ های Chromebook X را با بالاترین کیفیت ساخت راهی بازار می کند. در حالیکه مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این لپ تاپ ها به اندازه ای خوب هست که به خرید آنها ترغیب شوید، گوگل قصد دارد تا در ساخت آنها از متریال مرغوب و مستحکم استفاده کند تا از لحاظ مشخصات فیزیکی نیز رضایت خاطر کاربران جلب شود.

منبع: techspot