شاید بتوان گفت که تنها ساعت هوشمندی که می تواند از تمامی پتانسیل های سیستم عامل Wear OS استفاده کند، ساعت هوشمند ساخت خود گوگل است! گوگل تا به اینجا در بخش نرم افزاری در صنعت ساعت های هوشمند فعال بود و سخت افزار خاصی را در این حوزه تولید نکرده بود. اکنون به نظر می رسد که پس از چند سالی که شایعاتی مبنی بر ورود گوگل به تولید ساعت هوشمند به گوش می رسید، این شرکت قصد دارد تا اولین ساعت هوشمند Wear OS خود را به بازار عرضه کند. این ساعت Pixel Watch نام دارد و به نظر می رسد که یک مکمل قدرتمند برای گوشی های پیکسل گوگل باشد.

اولین تصاویر از ساعت هوشمند Google Pixel Watch منتشر شد

اخیراً تصاویری از ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ منتشر شده که بر مبنای آنها می توان حدس زد که این محصول در انتهای سال در اغلب لیست های زیباترین و بهترین ساعت های هوشمند جای گیرد! این ساعت هوشمند دارای قاب دایره ای شکل با قابلیت چرخش است. از این لحاظ این ساعت به ساعت هوشمند LG Watch Style شباهت زیادی دارد. اما در گوگل پیکسل واچ حاشیه قاب ها بسیار کمتر است و این موضوع باعث شده تا این ساعت هوشمند ظاهری مدرن و جذاب به خود بگیرد. همچنین کناره های خمیده این ساعت هوشمند به سامسونگ گلکسی Watch Active 2 بی شباهت نیست. بند ساعت گوگل پیکسل واچ نیز به خصوص در محل اتصال به بدنه قاب، شباهت زیادی به بند ساعت های Apple Watch Series 6 دارد. متأسفانه هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی این ساعت هوشمند عرضه نشده است. فقط می توان مطمئن بود که در این ساعت هوشمند از سیستم عامل Wear OS بهره برده شده است.

اولین تصاویر از ساعت هوشمند Google Pixel Watch منتشر شد

باید به این نکته اشاره داشته باشیم که این تصاویر به صورت رسمی منتشر نشده اند، اما می توان از صحت آنها مطمئن بود. با ورود گوگل به بازار سخت افزاری ساعت های هوشمند، باید منتظر رقابتی تر شدن این بازار و تلاش سایر شرکت ها برای رقابت با گوگل باشیم! به این ترتیب احتمالاً در سال های آینده ویژگی های جدید و متنوع تری به ساعت های هوشمند اضافه خواهد شد. سال گذشته با معرفی پلتفرم کوالکوم اسنپ دراگون Wear 4100 و متعاقب آن آپدیت H-MR2 گوگل، اولین سیگنال ها برای آغاز احیای سیستم عامل گوگل برای ساعت های هوشمند ارسال شد! به هر حال گوگل در هر حال کار بر روی ارتقای عملکرد Wear OS است. به خصوص حالا که ابزارهای توسعه بیشتری برای این پلتفرم ارائه شده است. ارائه یک سخت افزار جدید بر مبنای Wear OS به این معناست که گوگل از پتانسیل های این سیستم عامل اطمینان دارد و بیش از گذشته بر روی ارتقای آن وقت خواهد گذاشت! به این ترتیب انتظار می رود که سایر شرکت های تولید کننده ساعت هوشمند نیز مجدداً به استفاده از Wear OS بر روی ساعت های هوشمند خود ترغیب شوند.

اگر چه هنوز تاریخ دقیق و رسمی برای عرضه Google Pixel Watch به بازار اعلام نشده، اما به احتمال بسیار زیاد گوگل از این ساعت هوشمند در حاشیه مراسم Google I/O و هم زمان با معرفی ایرباد Pixel Buds A و گوشی Google Pixel 6 رونمایی خواهد کرد.

منبع: androidcentral