اپلیکیشن Google Messages به زودی آپدیتی دریافت می کند که در آن یک ویژگی جدید کاربردی شبیه به “nudges” جی میل به آن اضافه خواهد شد. این خبر به صورت غیر رسمی توسط کاربران وب سایت XDA Developers اعلام شده است.

ویژگی Nudges که از سال 2018 به جی میل اضافه شده، امکان یادآوری خواندن ایمیل های قدیمی تر و باز نشده را فراهم می آورد و به شما یادآوری می کند تا ایمیل های مهم تان را از دست ندهید. اکنون به نظر می رسد که در آخرین نسخه بتای اپلیکیشن Google Messages نیز شاهد این ویژگی خواهیم بود. به طوری که پیام هایی که فراموش کرده اید تا آنها را بخوانید، هایلایت شده و به قسمت بالای اینباکس منتقل می شوند. همچنین پیام هایی که اهمیت بالایی دارند و باید آنها را پیگیری کنید، برای شما هایلایت می شوند.

به زودی ویژگی جدیدی شبیه به Nudges جی میل به اپلیکیشن Google Messages اضافه می شود

در حال حاضر Google Messages از ویژگی «یادآور چت» (chat reminder) پشتیبانی می کند، اما این ویژگی باید به صورت دستی تنظیم شود. در حالیکه قابلیت Nudges به صورت اتوماتیک به یاد شما می اندازد که باید به پیام های مهم دریافتی خود پاسخ دهید و آنها را نخوانده باقی نگذارید.

به زودی ویژگی جدیدی شبیه به Nudges جی میل به اپلیکیشن Google Messages اضافه می شود

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، این ویژگی هم اکنون در حال توسعه و آماده سازی است. هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای در دسترس گرفتن نسخه نهایی این قابلیت بر روی گوشی های اندرویدی اعلام نشده است. آن طور که از شواهد و روند کلی کار گوگل پیدا است، ویژگی Nudges ابتدا در نسخه بتا و برای اعضای beta channel عرضه خواهد شد. اگر می خواهید جزء اولین کسانی باشید که از این ویژگی استفاده می کنید و به آن پیش از عرضه نسخه نهایی دسترسی پیدا کنید باید در Google Messages beta program ثبت نام کنید.

اپلیکیشن Google Messages در سال 2021 ویژگی های جدید زیادی دریافت کرده است که از جمله آنها می توان به حذف OTP اتوماتیک و قابلیت مرتب سازی پیام ها در دسته بندی های مختل با بهره بردن از تکنولوژی ماشین لرنینگ اشاره کرد. متأسفانه هر دوی این قابلیت ها فعلاً فقط برای کاربران کشور هندوستان قابل استفاده است و گوگل هیچ گونه اخباری مبنی بر ارائه آنها برای کاربران سایر کشورها منتشر نکرده است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که به نظر می رسد که ویژگی Nudges برای برخی از کاربران Google Messages در دسترس قرار گرفته است. برخی از کاربران گوگل مسیجز در شبکه های اجتماعی خود اعلام کردند که نسخه نهایی این ویژگی به ورژن 10.8.260 این اپلیکیشن اضافه شده است. گزینه Nudges در منوی Suggestions بین گزینه های Google Assistant و Smart Reply قرار دارد. البته توجه داشته باشید که این ویژگی هم اکنون برای تمامی کاربران این اپلیکیشن قابل استفاده نیست؛ اما پیش بینی که در آینده ای نزدیک نسخه نهایی آن ارائه شود. این قابلیت به صورت سرور ساید ارائه می شود و نیازی به دانلود نسخه جدید آن وجود ندارد.

منبع: androidcentral