این روزها اپلیکیشن های مسیریابی در میان کاربران بسیار پرکاربرد شده اند. شما می توانید با استفاده از این اپلیکیشن ها، به سادگی مقصد خود را پیدا کرده و از میزان ترافیک موجود در مسیرها نیز مطلع شوید. شاید شناخته شده ترین و قدرتمند ترین این اپلیکیشن ها، Google Maps باشد که امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع این اپلیکیشن کامل ترین نقشه ها از کره زمین را ارائه می دهد و از سامانه موقعیت یاب جهانی (GPS) برای مسیریابی بهره می برد. اپلیکیشن Google Maps بر روی گوشی های اندرویدی و iOS قابل نصب است و به طور گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. بنابر آمار ارائه شده، این اپلیکیشن در سال 2020 به طور ماهیانه بیش از یک میلیارد مرتبه توسط کاربران در سرتاسر جهان استفاده شده است. به تازگی آپدیت جدیدی از سوی گوگل برای سرویس Google Maps ارائه شده که امکانات کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

امکان تغییر نام و اضافه کردن جاده های جدید در آخرین آپدیت Google Maps

گوگل اکنون یک راه حل کاربردی برای اضافه کردن جاده های جدید یا جاده های مخفی که در نقشه از قلم افتاده اند، ارائه داده است: آنها را خودتان بر روی نقشه بکشید! مطابق با اعلام گوگل، در آپدیت جدید، سرویس Google Maps از کاربران درخواست می کند که ریویوها و عکس های بیشتری از موقعیت های جغرافیایی پرتردد خود به آن اضافه کنند. گوگل قصد دارد تا از اطلاعات ساکنین محلی برای دقیق تر شدن هر چه بیشتر نقشه های خود استفاده کند. به همین منظور سعی کرده تا در آپدیت جدید گوگل مپس، امکان ادیت جاده ها را به ساده ترین شکل ممکن در اختیار آنها قرار دهید.

برای اضافه کردن جاده ها و مسیرهای جدید به Google Maps می توانید از ابزار ادیت جدید آن بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

  1. آدرس maps.google.com را در مرورگر کامپیوتر رومیزی خود تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید.
  2. وقتی یک مسیر مفقود شده را بر روی نقشه پیدا کردید، بر روی منوی کناری کلیک کنید.
  3. به بخش edit the map بروید.
  4. گزینه missing road را انتخاب کنید.
  5. مسیر جاده مورد نظر خود را بر روی نقشه با کشیدن خط مشخص کنید.

به همین سادگی می توانید مسیر جاده مورد نظر خود را به نقشه اضافه کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم است که به جاده های جدید و اضافه شده به نقشه یک نام جدید بدهید یا مسیر جاده ها را به طور مستقیم از روی نقشه تغییر دهید. همچنین اگر به نظرتان مسیر جاده ای به اشتباه بر روی نقشه توسط سایرین کشیده شده، می توانید آن را ویرایش نمایید. 

گوگل مپس همچنین در رابطه با جاده های مسدود شده نیز اطلاعاتی در اختیار شما می گذارد. اگر جاده ای مسدود شود، شما می توانید علت مسدودی و تاریخ بازگشایی مجدد آن را بر روی نقشه Google Maps مشاهده کنید. 
توجه داشته باشید که ویژگی های ذکر شده در حال حاضر (اسفند 99) در مرحله آزمایش قرار دارد و گوگل برنامه دارد تا از آنها ظرف چند ماه آینده رونمایی کند. این آپدیت ها برای 80 کشور مختلف در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد.

منبع: cnet