مراسم Google I/O 2023 در تاریخ 20 اردیبهشت 1402 برگزار شد و گوگل در آن به معرفی دستاوردهای جدید خود پرداخت. در این مراسم یک سری اتفاقات هیجان انگیزی زیادی افتاد که قصد داریم در این مقاله به آنها بپردازیم! همچنین می توانید بخش اول مقاله Google I/O 2023 را در سایت ایده برتر پارسیان مشاهده نمایید پس ادامه متن را از دست ندهید!

سخنرانی اصلی مراسم گوگل آی/او در حدود 2 ساعت طول کشید و در آن پیرامون مسائل مختلفی صحبت شد. همچنین از چند محصول جدید گوگل طی این مراسم رونمایی شده است.

خلاصه اتفاقات مراسم Google I/O 2023

گوشی تاشوی Pixel Fold بالاخره در راه است!

یکی از هیجان انگیز ترین محصولات سخت افزاری که در مراسم I/O 2023 به آن اشاره شده، گوشی تاشوی Pixel Fold بوده است. در چند وقت اخیر شایعات زیادی پیرامون پیکسل فولد منتشر شده بود و حالا این گوشی اینجاست! هر چه تا به حال در مورد گوشی های تاشو می دانستید کنار بگذارید! چرا که پیکسل فولد این گوشی ها را چندین سطح ارتقا داده است و حتی می تواند باعث شرمندگی سایر «فولد»های بازار شود!

خلاصه اتفاقات مراسم Google I/O 2023

گوگل پیکسل فولد از چیپست Tensor G2 قدرت می گیرد و صفحه نمایش عریض آن 7.6 اینچ سایز دارد. همچنین این گوشی به نمایشگر خارجی 5.8 اینچ و دوربین سه گانه 48 مگاپیکسل مجهز است. از آنجایی که گوگل به تازگی اندروید را برای دستگاه های مجهز به نمایشگرهای بزرگ بهینه سازی کرده است، سیستم عامل اندروید 13 بر روی پیکسل فولد به بهترین شکل ممکن اجرا می شود و به خصوص در زمینه مالتی تسکینگ، بهترین عملکرد خود را ارائه می دهد.

شاید تنها گوشی تاشویی که بتواند پرچم داران سامسونگ را به چالش بکشد، همین گوشی Pixel Fold باشد! از هم اکنون برای عرضه آن به بازار لحظه شماری می کنیم!

گوشی گوگل پیکسل 7a با یک قیمت باورنکردنی

خلاصه اتفاقات مراسم Google I/O 2023

سال گذشته گوگل با عرضه گوشی Pixel 6a طرفداران خود را حسابی سر ذوق آورد! این مسیر در سال جدید هم ادامه دارد و این غول دنیای تکنولوژی قصد دارد تا با عرضه مدل پیکسل 7a، طرفداران خود را بیش از پیش خوشحال کند.

بله، گوشی پیکسل 7a کمی گران تر از مدل 6a است، اما با خرید آن به دوربین های بهتر، یک صفحه نمایش جدید امولد 90 هرتز و قدرت تراشه پرچم دار Tensor G2 دسترسی پیدا خواهید کرد. این گوشی با رنگ های جذاب آبی و مرجانی عرضه می شود و فقط 500 دلار قیمت دارد! این میزان قیمت حتی در مقایسه با گوشی های «اقتصادی» موجود در بازار هم مقرون به صرفه تر است! به نظر می رسد گوگل با این قیمت گذاری می خواسته شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی میان رده را حسابی شرمسار کند!

گوگل پیکسل 7a می تواند جایگاه iPhone SE (2022) را در بازار با چالشی اساسی مواجه کند.

پیکسل تبلت می تواند ایده شما از هاب مرکزی خانه هوشمند را به کلی تغییر دهد!

خلاصه اتفاقات مراسم Google I/O 2023

با اینکه در I/O 2023 خبری از یک Nest Hub جدید نبوده است، با این حال گوگل از یک دستگاه بهتر از آن در این مراسم رونمایی کرده است: Pixel Tablet.

این تبلت از اندروید 13 و نمایشگر 11 اینچ بهره می برد و تمام انتظارات شما از یک تبلت رده بالا را برآورده می کند. اما گوگل در طراحی این تبلت، اهداف وسیع تری در ذهن داشته است و آن را به یک داک شارژ مجهز کرده است. این ویژگی، پیکسل تبلت را به نمایشگر هوشمند تبدیل می کند و به کاربر اجازه می دهد تا از طریق آن بتواند دستگاه های هوشمند دیگر را کنترل کند! به عبارت دیگر پیکسل تبلت می تواند علاوه بر اجرای اپلیکیشن های رایج اندرویدی، به عنوان هاب مرکزی خانه هوشمند نیز به کار رود!

پیکسل تبلت امکانات هیجان انگیز زیادی دارد که از میان آنها می توان به پشتیبانی از کروم کست به صورت پیش فرض اشاره کرد. با بهره بردن از این قابلیت می توانید محتوای دلخواه خود را به سادگی با این تبلت نمایش دهید. این قابلیت حتی در مواقعی که پیکسل تبلت در حالت هاب قرار دارد، قابل استفاده است.

بخش زیادی از مراسم گوگل I/O 2023 به هوش مصنوعی اختصاص داشته است. گوگل در این مراسم از ادغام فناوری AI با موتور جستجوی خود خبر داده است و در مورد گوگل بارد نیز صحبت کرده است. برای اینکه در جریان این صحبت ها قرار بگیرید می توانید به بخش اول این مقاله بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید.

منبع: androidcentral