شرکت GMKtec فروش مینی کامپیوتر NucBox M3 را در بازارهای جهانی آغاز کرده است. این مینی پی سی از پردازنده های اینتل آلدر لیک سری H قدرت می گیرد و رده بالاترین نسخۀ آن از لحاظ کانفیگ حافظه به 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی مجهز است. مینی کامپیوتر GMKtec NucBox M3 با ابعاد تقریبی 114x106x42 میلی متر عرضه شده و از امکانات متعددی برای توسعه و ارتقا بهره می برد. لازم به ذکر است که این مدل نسبت به بسیاری از لپ تاپ های موجود در بازار پورت های بیشتری دارد و از اتصال به انواع دستگاه ها و لوازم جانبی پشتیبانی می کند.

معرفی مینی کامپیوتر GMKtec NucBox M3 با پردازنده سری H اینتل

مینی کامپیوتر جدید GMKtek پس از عرضۀ مدل NucBox K4 در تابستان 2023، به بازار معرفی شده است. با وجود اینکه این شرکت در ابتدا اعلام کرده بود که مینی پی سی NucBox M3 به پردازنده های نسل 14 اینتل متئور لیک (Meteor Lake) مجهز خواهد بود، اما به نظر می رسد که برنامه ها تغییر کرده و در این دستگاه از پردازنده قدیمی تر آلدر لیک سری H استفاده شده است! به طور دقیق تر باید گفت که کامپیوتر کوچک GMKtek NucBox M3 از پردازنده Core i5-12450H قدرت می گیرد و به رم DDR4-3200 مجهز است.

معرفی مینی کامپیوتر GMKtec NucBox M3 با پردازنده سری H اینتل

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که پردازنده اینتل Core i5-12450H به چهار هستۀ E و چهار هستۀ P مجهز است که حداکثر فرکانس آنها به ترتیب 3.3 و 4.4 گیگاهرتز است. این پردازنده توانایی اجرای 12 رشته پردازشی (ترد) را به طور هم زمان دارد و توان طراحی حرارتی آن 45 وات است. همچنین پردازندۀ گرافیکی UHD Graphics Xe G4 نیز با سی پی یو ادغام شده است.

با این حال چیزی که مینی کامپیوتر NucBox M3 را از بسیاری مدل های رایج بازار متمایز می کند، پورت های متنوع و متعدد آن است. در لیست زیر می توانید مجموعه پورت های این دستگاه را مشاهده کنید:

  • یک پورت اترنت 2.5 گیگابیت
  • یک جک صدای 3.5 میلی متری
  • یک ورودی برق DC (با مشخصات 20 ولت و 5 آمپر)
  • دو پورت HDMI
  • یک پورت USB 2.0 Type-A
  • سه پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A
  • یک پورت USB Type-C (سازگار با حالت DisplayPort 1.4 Alt Mode)

از دیگر ویژگی ها و قابلیت مینی کامپیوتر GMKtek NucBox M3 می توان به سازگاری با استاندارد VESA و پایه های نصب دیواری و مجهز بودن به یک سیستم خنک کنندۀ اکتیو اشاره کرد. این مینی پی سی به بلوتوث 5.2 و وای فای 6 نیز مجهز است و از اتصال وایرلس با سرعتی ایده آل پشتیبانی می کند.

معرفی مینی کامپیوتر GMKtec NucBox M3 با پردازنده سری H اینتل

در حال حاضر مینی کامپیوتر NucBox M3 در سه کانفگ مختلف بر روی وب سایت GMKtek قرار گرفته است، اما فقط نسخۀ 16GB+512GB آن برای خرید عمومی از طریق آمازون در دسترس است. قیمت این نسخه 439.99 دلار اعلام شده است. قیمت سایر کانفیگ های این مینی پی سی به صورت زیر است:

  • 16 گیگابایت رم + 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی: 457.99 دلار
  • 32 گیگابایت رم + 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی: 479.99 دلار