در اینجا قصد داریم روش تعیین جی میل به عنوان سرویس ایمیل پیش فرض در iOS و iPadOS را به شما معرفی کنیم. در واقع این کار بسیار ساده است و با چند مرحله آسان می توانید آن را انجام دهید.

اپل این امکان را به شما داده است تا از یک اپلیکیشن third-party به عنوان سرویس ایمیل پیش فرض بر روی iOS 14 و iPadOS 14 استفاده کنید. بنابراین اگر از طرفداران سرویس جی میل هستید و ایمیل های کاری و شخصی زیادی بر روی این سرویس دریافت می کنید، می توانید جی میل را به عنوان سرویس ایمیل پیش فرض گوشی آیفون و آیپد خود انتخاب کنید. برای این منظور و فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید.

مراحل تعیین جی میل به عنوان سرویس ایمیل پیش فرض بر روی آیفون و آیپد

توجه: ما فرض را بر این گذاشته ایم که اپلیکیشن جی میل بر روی آیفون و آیپد شما نصب است. اگر چنین نیست به اپل استور مراجعه کرده و نسخه سازگار با آیفون و آیپد آن را دانلود کنید.

مرحله 1. پس از اینکه اپلیکیشن جی میل را نصب کردید، آن را اجرا کرده و مشخصات حساب کاربری خود را در آن وارد نمایید. سپس به بخش Settings آیفون یا آیپد خود بروید.
مرحله 2. لیست باز شده در بخش Settings را به سمت پایین اسکرول کنید تا به Gmail برسید. بر روی آن کلیک کنید.
مرحله 3. در این مرحله شما عبارت Default Mail App را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کنید.

چگونه جی میل را به عنوان سرویس ایمیل پیش فرض آبفون و آیپد انتخاب کنیم؟


مرحله 4. حالا لیست اپلیکیشن های مربوط به سرویس های ایمیل مختلف که بر روی دستگاه شما نصب است، نشان داده می شود. جی میل را انتخاب کنید.

چگونه جی میل را به عنوان سرویس ایمیل پیش فرض آبفون و آیپد انتخاب کنیم؟

به همین سادگی کار تمام شده است. اکنون اگر قصد ارسال ایمیل یا به اشتراک گذاری لینک را داشته باشید، سرویس جی میل به جای سرویس پیش فرض Mail اجرا خواهد شد. اگر قصد بازگرداندن تنظیمات قبلی و استفاده از Mail را دارید، مراحل ذکر شده را طی کنید و در مرحله 4 گزینه Mail را انتخاب کنید.

بسیاری از کاربران از میزان کارایی سرویس Mail رضایت کامل دارند. با این وجود اپل این قابلیت را برای کاربرانی عرضه کرده که پیش از این از دستگاه های اندرویدی استفاده می کرده اند و به جی میل عادت کرده اند. این دسته از کاربران با خرید آیفون و آیپد و آشنا شدن با ویژگی های مختلف آنها می توانند با جی میل کار کنند. البته جی میل امکانات متعددی نسبت به Mail app را در اختیار شما می گذارد و در طول سال چندین مرتبه توسط گوگل آپدیت می شود. این در حالی است که Mail app فقط سالی یک بار در هنگام ارائه نسخه جدید iOS و iPadOS آپدیت می شود.

خوشبختانه امکان تغییر مرورگر پیش فرض نیز بر روی آیفون و آیپد وجود دارد و شما می توانید از گوگل کروم به جای سفاری بر روی دستگاه های خود بهره ببرید. ما آموزش تغییر مرورگر پیش فرض iOS و iPadOS را نیز برای شما آماده کرده ایم که می توانید با جستجوی عبارت «چگونه گوگل کروم را به عنوان مرورگر پیش فرض بر روی آیفون و آیپد فعال کنیم؟» در سایت ایده برتر به آن دسترسی پیدا کنید.

منبع: wccftech