از مهم ترین لوازم جانبی سیستم کامپیوتری که از قابلیت به نمایش درآوردن قدرت سیستم برخوردار است می توان به مانیتور اشاره کرد. مانیتورهای رده بالا و حرفه ای به دلیل برخورداری از قدرت نمایش بالا می توانند محتوای مد نظر کاربر را با بالاترین کیفیت به ارمغان آورده و ماحصل عملکرد سیستم و قطعات استفاده شده را به نمایش دربیاورد! شرکت معتبر گیگابایت یکی از برترین تولید کنندگان انواع مختلف مانیتور بوده و با توجه به کیفیت بی نظیری که محصولات تولیدی این برند در اختیار دارند توانسته اند سهم بزرگی از بازارهای جهانی را به دست آورند. مانیتورهای شرکت گیگابایت به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به دیگر برندهای موجود دارند نیز توانسته اند طرفداران زیادی در سراسر دنیا به دست آورند. از نمونه مانیتورهای قیمت مناسب که از قابلیت ها و ویژگی های رده بالا برخوردار است می توان به مدل M32Q اشاره کرد. این مدل مانیتور مجهز به پنل SS IPS بوده که از ابعادی برابر با 31.5 اینچ برخوردار است. پنل بزرگ این مدل مانیتور می تواند گیمرها را در درون گیم پلی بازی ها غرق کرده و میزان هیجان آن ها را تا حد زیادی بالا ببرد! مهندسان و طراحان شرکت گیگابایت به منظور روان تر کردن محتوای مد نظر کاربر نیز از نرخ تازه سازی بی نظیر 165 هرتزی در ساخت این مدل مانیتور استفاده کرده اند. از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده نیز می توان به پورت های متعدد، فناوری ها و حالت های متعدد تصویر، سوئیچ KVM به همراه طراحی گیمر پسند اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ M32Q گیگابایت خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مانیتور کامپیوتر گیگابایت M32Q

قابلیت نمایش تصاویر به صورت شفاف و زنده!

از قابلیت های مهم و مثبتی که شرکت گیگابایت در ساخت مانیتور گیمینگ M32Q مورد استفاده قرار داده است می توان به قابلیت نمایش تصاویر با طیف رنگ گسترده اشاره کرد. طیف رنگ گسترده این مدل مانیتور شامل 94 درصد DCI-P3 و 120 درصد sRGB به همراه قابلیت نمایش رنگ 8 بیتی می شود. مانیتور گیمینگ M32Q با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. لازم به ذکر است که نرخ تازه سازی این مانیتور در حالت اورکلاک می تواند تا 170 هرتز نیز افزایش پیدا کند! ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از ویژگی های مهم دیگر این مدل مانیتور می توان به زمان پاسخ گویی 0.8 میلی ثانیه ای (MPRT) و 1 میلی ثانیه ای (GTG) اشاره کرد. زمان پاسخ گویی بی نظیری که این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

مشخصات مانیتور کامپیوتر گیگابایت M32Q

شرکت گیگابایت در ساخت مانیتور گیمینگ M32Q از فناوری های کاربردی و حالت های متعدد بازی نیز بهره برده تا کاربر بدون نگرانی بابت خستگی و یا آسیب های چشمی قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های موجود در این مدل از مانیتور گیمینگ شامل HDR، Timer، Counter، Crosshair، Aim Stabilizer Sync، Eagle Eye، Dashboard، Black Equalizer، Flicker-Free، Clear Sound، OSD و EyeSafe می شود.

Flicker-Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور کامپیوتر است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

HDR: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDR قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود.

OSD: این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات گیمینگ و دیگر تنظیمات صفحه نمایش را از طریق ماوس و یا کیبورد خود به راحتی و با چند کلیک انجام دهید.

Black Equalizer: این ویژگی جهت به نمایش درآوردن تصاویر تیره با بالاترین وضوح و بدون تاثیر گذاشتن به مناطق روشن تصویر اضافه شده است. این ویژگی به گیمرهای این امکان را خواهد داد تا بتوانند دشمنان و رقبای خود را به آسانی شناسایی کنند! Black Equalizer در هنگام تماشای تصویر و فیلم نیز می تواند با روشن کردن مناطق تیره حس و تجربه جدید را برای شما به وجود بیاورد!

Aim Stabilizer: این قابلیت با کاهش دادن تاری حرکت موجب به وجود آمدن وضوح بیشتر شده تا هنگام انجام بازی های شوتر بتوانید هدف گیری آسان را تجربه کنید!

 Dashboard: قابلیت Dashboard نیز جهت مشاهده اطلاعات سخت افزاری همانند ولتاژ سی پی یو، دما و ... اضافه شده است!

CROSSHAIR: گیگابایت این ویژگی را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی با مراتب سریع تر و بادقت تری داشته باشید!

Black Equalizer: این ویژگی جهت به نمایش درآوردن تصاویر تیره با بالاترین وضوح و بدون تاثیر گذاشتن به مناطق روشن تصویر اضافه شده است. این ویژگی به گیمرهای این امکان را خواهد داد تا بتوانند دشمنان و رقبای خود را به آسانی شناسایی کنند! Black Equalizer در هنگام تماشای تصویر و فیلم نیز می تواند با روشن کردن مناطق تیره حس و تجربه جدید را برای شما به وجود بیاورد!

مشخصات مانیتور کامپیوتر گیگابایت M32Q

مجهز به سوئیچ KVM و پورت های متعدد!

از ویژگی های برتر و منحصر به فردی که در ساخت مانیتور گیمینگ M32Q گیگابایت مورد استفاده قرار گرفته است می توان به سازگاری با سوئیچ KVM اشاره کرد. این ویژگی برای نخستین بار بر روی مانیتورهای تولیدی شرکت گیگابایت اضافه شده که به کاربر این امکان را می دهد تا موس/کیبورد و مانیتور خود را به دو سیستم کامپیوتری متصل کرده و از طریق یک سوئیچ جابجا کند! شرکت گیگابایت به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ M32Q از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور شرکت GIGABYTE استفاده شده شامل یک عدد پورت DisplayPort 1.4 (جهت خروجی تصویر HDR)، دو عدد پورت HDMI 2.0، یک عدد پورت USB Type-C، سه عدد پورت USB 3.0 و یک عدد جک Earphone می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با توجه به بهره مندی از جک Earphone این امکان را خواهید داشت تا صدای ایجاد شده در سیستم را مستقیم از مانیتور به دست آورید! با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید.

مانیتور گیمینگ M32Q دارای نور پس زمینه  EDGEبوده که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر دارد. از دیگر ویژگی های مهم این مدل مانیتور نیز می توان به پنل 31.5 اینچی فوق سریع از نوع SS IPS اشاره کرد. این نوع پنل باعث می شود تا مانیتور تصاویر دریافتی از کنسول های بازی و یا کامیپوتر را با بالاترین میزان گرافیکی به نمایش دربیاورد! نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور نیز محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. گیگابایت به لطف استفاده از پنل SS IPS توانسته میزان کنتراست داینامیک مانیتور را به 1000:1 رسانده تا قادر باشد نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش دهد! این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن QHD (2K) (2560x1440) می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! روشنایی 350 cd/m2 نیز از دیگر ویژگی های مثبت این مدل مانیتور بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

مشخصات مانیتور کامپیوتر گیگابایت M32Q

اسپیکر قدرتمند و قابلیت تنظیم قرارگیری مانیتور!

از دیگر امکانات مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ M32Q می توان به سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد. شرکت گیگابایت به منظور حرفه ای کردن سیستم صوتی این مدل مانیتور از 2 اسپیکر بهره برده است. لازم به ذکر است که بلندگوهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 6 وات بوده (2 عدد اسپیکر 3 واتی) که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. با وجود اسپیکر می توان گفت که کاربر بدون نیاز به هدست و صرف هزینه های اضافی بابت تهیه اسپیکر جداگانه می تواند اقدام به گوش دادن موسیقی، تماشای فیلم، شرکت در جلسات، ویرایش ویدئو و ... کند! طراحان شرکت گیابایت در ساخت مانیتور گیمینگ M32Q از طراحی ارگونومیک و بسیار نازک استفاده کرده اند. این مدل مانیتور به لطف برخورداری از این نوع طراحی علاوه بر حس استفاده از یک مانیتور عریض و احساس غوطه ور شدن در محتوای به نمایش درآمده، می تواند قابلیت تنظیم میزان شیب از +20 تا -5 درجه، قابلیت تنظیم میزان ارتفاع تا 130 میلی متر و قابلیت چرخش از -30 تا +30 درجه را برای کاربر به ارمغان بیاورد. کاربر با وجود این ویژگی می تواند اقدام به تنظیم مانیتور بر اساس موقعیت دید خود و میز کار اقدام کرده و بهترین زاویه دید را برای خود به وجود آورد. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور گیمینگ M32Q از قابلیت نصب بر روی دیوار نیز برخوردار است!

منبع: gigabyte