مانیتورهای منحنی به دلیل ایجاد زاویه دید مناسب و قابلیت غرق کردن کاربر در جزئیات، نسبت به دیگر مانیتورهای طراحی شده از طرفداران بیشتری برخوردار هستند! از دیگر ویژگی های مانیتور منحنی می توان به قابلیت افزایش جذابیت سیستم کاربر اشاره کرد که به دلیل برخورداری از طراحی جذاب میسر شده است! مانیتور گیمینگ منحنی گیگابایت مدل AORUS CV27Q یکی از این نوع مانیتورهای محسوب می شود که توسط شرکت مشهور و نام آشنای گیگابایت طراحی و ساخته شده است. این مدل مانیتور از خمیدگی برابر با 1500R برخوردار بوده و با توجه به میزان استاندارد خمیدگی که در اختیار دارد می تواند باعث پدید آمدن زیبایی و کیفیت شود! قابلیت های زیادی نیز در ساخت این مدل مانیتور استفاده شده که باعث می شود تا نیازها و دغدغه های کاربرانی که به انجام بازی های ویدئویی و یا طراحی عکس / فیلم مشغول هستند به طور کامل برطرف شود! اگر می خواهید محتواهای خود را بدون لگ و پارگی مشاهده کنید، مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q به دلیل برخورداری از نرخ تازه سازی 165 هرتزی و نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! رزولوشن 2560x1440 (2K) و نسبت تصویر 16:9 به همراه حالت های تصویر و فناوری های پیشرفته نیز از دیگر مشخصات مهم و مثبت استفاده شده در این مدل مانیتور گیمینگ محسوب می شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور گیمینگ منحنی GIGABYTE خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مانیتور گیگابایت AORUS CV27Q

مجهز به منحنی استاندارد و نرخ تازه سازی بی نظیر!

میزان خمیدگی مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q گیگابایت برابر با 1500R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! این ویژگی ها باعث می شوند تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند! این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی بی نظیر 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q در اختیار دارد قادر خواهید بود سریع ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی هایی که شرکت گیگابایت در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q مورد استفاده قرار داده است می توان به پنل 27 اینچی از نوع VA اشاره کرد. اندازه مناسب این مدل مانیتور این امکان را می دهد تا ریزترین جزئیات موجود در محتوای در حال پخش نیز در اندازه مناسب قابل مشاهده باشد. در ساخت بدنه و پایه های این مدل مانیتور از مواد اولیه مرغوب استفاده شده است. رنگ خاکستری و کیفیت بالای بدنه استفاده شده در این مانیتور کامپیوتر گیگابایت می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! پایه های تعبیه شده این مانیتور نیز علاوه بر طراحی هوشمندانه از اندازه مناسبی برخوردار بوده و می تواند بهترین زاویه دید را برای کاربر به ارمغان بیاورد. با توجه به ابعاد جمع و جور 614x532x260 میلی متری (با پایه) این مانیتور می توان گفت که فضای زیادی از میز شما اشغال نشده و به لطف وزن مناسب 7 کیلوگرمی نیز می توانید از حمل و نقل آسان نیز بهره مند شوید.

مشخصات مانیتور گیگابایت AORUS CV27Q

دارای پورت های متعدد و فناوری های پیشرفته!

شرکت گیگابایت جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل دو عدد پورت HDMI 2.0، یک عدد پورت DisplayPort 1.4 (HBR3)، دو عدد پورت USB 3.0 و جک هدفون می شود! مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از ورودی هدفون نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! با وجود پورت های USB نیز می توان علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز مانیتور، اقدام به شارژ دستگاه های دیجیتال نیز کرد! شرکت GIGABYTE جهت بالا بردن کیفیت و وضوح تصاویر به نمایش درآمده از حالت های متعدد تصویر و فناوری های پیشرفته در مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q استفاده کرده است. حالت ها و فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل Stabilizer، DASHBOARD، Black Equalizer، GAMEASIST، OSD، ANC 2.0، Blue Light Reduction، HDR و Flicker-Free می شود!

Flicker-Free: از فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

HDR: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که فناوری HDR قادر است پس از فعال سازی گوشه های تاریکی که در صفحه نمایش وجود دارد را به صورت شفاف و واضح در معرض نمایش قرار داده تا کاربر هیچ نقطه ای از گیم پلی بازی را از دست ندهد! بالاتر رساندن شدت رنگ های به نمایش درآمده به همراه تنظیم میزان تعادل و تراکم رنگی محتوای به نمایش درآمده از دیگر قابلیت های این فناوری محسوب می شود.

ANC: این فناوری با هدف ضبط صدای کاربر به صورت هوشمند اضافه شده و با توجه به قابلیت هایی که در اختیار دارد می تواند صدای اضافی در محیط را حذف کرده تا صدای کاربر با شفاف ترین و واضح ترین شکل ممکن ارسال شود. با متصل کردن این مانیتور به کامپیوتر می توانید از ویژگی هایی همچون تکنیک CASA، فیزیک آکوستیک و سایکوآکوستیک بهره مند شده و با توجه به بهره مندی از چیپ DSP این امکان به کاربر داده می شود تا صدای کاملا رسا و واضح را انتقال دهد!

OSD: این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات گیمینگ و دیگر تنظیمات صفحه نمایش را از طریق ماوس و یا کیبورد خود به راحتی و با چند کلیک انجام دهید.

GAMEASIST : گیگابایت این ویژگی را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی با مراتب سریع تر و بادقت تری داشته باشید!

Black Equalizer: این ویژگی جهت به نمایش درآوردن تصاویر تیره با بالاترین وضوح و بدون تاثیر گذاشتن به مناطق روشن تصویر اضافه شده است. این ویژگی به گیمرهای این امکان را خواهد داد تا بتوانند دشمنان و رقبای خود را به آسانی شناسایی کنند! Black Equalizer در هنگام تماشای تصویر و فیلم نیز می تواند با روشن کردن مناطق تیره حس و تجربه جدید را برای شما به وجود بیاورد!

Blue Light Reduction: فناوری Blue Light با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

Aim Stabilizer: این قابلیت با کاهش دادن تاری حرکت موجب به وجود آمدن وضوح بیشتر شده تا هنگام انجام بازی های شوتر بتوانید هدف گیری آسان را تجربه کنید!

مشخصات مانیتور گیگابایت AORUS CV27Q

رزولوشن 2K و زاویه دید استاندارد!

با استفاده از مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (2560x1440) پیکسل و رزولوشن QHD (2K) لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور در حالت کاملا استاندارد بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست 3000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت گیگابایت دارای روشنایی 400 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. شرکت گیگابایت برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 90 درصدی DCI-P3 است.

مشخصات مانیتور گیگابایت AORUS CV27Q

مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q دارای قابلیت نور پس زمینه ELED نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه دارد. طراحان گیگابایت با هدف جذاب تر کردن مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده اند! نورپردازی استفاده شده در این مدل مانیتور متشکل از چراغ های LED است که در قسمت پشتی مانیتور اضافه شده اند. سیستم نورپردازی استفاده شده در این مدل مانیتور از نوع RGB Fusion 2.0 بوده که به دلیل سازگاری با نرم افزار اختصاصی می تواند قابلست شخصی سازی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. در ضمن نورپردازی استفاده شده در این مانیتور دارای افکت های متعدد (WAVE, COLOR SHIFT, COLOR CYCLING, STATIC, FLASH, DOUBLE FLASH, PULSE) برخوردار است! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ منحنی AORUS CV27Q گیگابایت به لطف بهره مندی از پایه پیشرفته این امکان را به کاربران می دهد تا از قابلیت چرخش (+20 تا -20 درجه)، تنظیم ارتفاع (تا 130 میلی متر) و تنظیم شیب (-5 تا +21 درجه) بهره مند شوند!

منبع: gigabyte