شایعات حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد تا از تمام پتانسیل های خود در ساخت تبلت Galaxy Tab S9 Ultra استفاده کند و یک تبلت قدرتمند و همه چیز تمام را برای رقابت با آیپد پرو به بازار بفرستد. اکنون با منتشر شدن مشخصات فنی این تبلت سامسونگ، به نظر می رسد که این شایعات چندان هم دور از واقعیت نیستند و به زودی شاهد عرضه یک تبلت با سخت افزار در حد لپ تاپ به بازار خواهیم بود! اگر می خواهید با این مشخصات بیشتر آشنا شوید ادامه متن را از دست ندهید.

مشخصات فنی تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra توسط افشاگر معروفی به نام Ice Universe منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، تبلت پرچم دار بعدی سامسونگ دارای ابعاد 326.4x208.6x5.5 میلی متر است و از این لحاظ تفاوتی با مدل پرچم دار فعلی این شرکت (گلکسی Tab S8 Ultra) ندارد. صفحه نمایش این تبلت نیز 14.6 اینچ سایز دارد و رزولوشن 2960x1848 پیکسل را ارائه می دهد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S9 Ultra

در مقایسه با گلکسی Tab S8 Ultra، در اینجا هم به نظر می رسد که تغییری اتفاق نیفتاده است. به عبارت دیگر، سامسونگ در صفحه نمایش تبلت گلکسی Tab S9 Ultra از پنلی مشابه با مدل S8 استفاده کرده است و فقط روشنایی، غلظت رنگ، مصرف انرژی و برخی دیگر از ویژگی های آن را ارتقا داده است. این اقدام سامسونگ را می توان اقدامی کاملاً هوشمندانه دانست. چرا که با این استراتژی، این شرکت کره ای دیگر برای ساخت پنل های جدید به صورت فیزیکی هزینه ای متحمل نشده است و در عوض، ویژگی های نرم افزاری پنل های نمایش فعلی خود را ارتقا داده است. ضمن اینکه تبلت Tab S8 Ultra به اندازه کافی بزرگ بوده است و سامسونگ نیازی به تغییر سایز آن ندیده است.

در گزارش های قبلی عنوان شده بود که باتری گلکسی Tab S9 Ultra نسبت به مدل S8 ظرفیت پایین تری خواهد داشت. اما به نظر می رسد که چنین چیزی صحت ندارد و تبلت جدید نیز همانند مدل S8 به باتری 11200 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود. همچنین در اطلاعات جدید عنوان شده است که سامسونگ در تبلت گلکسی Tab S9 Ultra از نسخه پیشرفته تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 استفاده می کند. این تراشه پیش از این در گوشی گلکسی S23 اولترا مورد استفاده قرار گرفته است و عملکرد قدرتمندتر و بهینه تری را در مقایسه با نسخه معمولی ارائه می دهد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S9 Ultra

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra به 16 گیگابایت رم LPDDR5X مجهز خواهد بود. نسخه فعلی گلکسی Tab S8 Ultra نیز 16 گیگابایت رم دارد، اما حافظه به کار رفته در آن کندتر است و مصرف انرژی بالاتری دارد. به هر حال سامسونگ تبلت پرچم دار خود را از این لحاظ ارتقا داده است و می توان گفت که رم 16GB را به عنوان یک استاندارد برای تبلت های رده بالای خود انتخاب کرده است.

با فرض اینکه اطلاعات منتشر شده از جانب آیس یونیورس صحیح باشند، باید گفت که تبلت گلکسی Tab S9 Ultra از لحاظ مشخصات فیزیکی و ابعاد نسبت به مدل فعلی S8 Ultra تغییر شاخصی نداشته است. این موضوع را می توان در راستای سیاست های سامسونگ برای کاهش هزینه های کلی دستگاه دانست. با این حال کاربران قطعاً از ارتقای صورت گرفته در چیپست و حافظه رم این تبلت جدید استقبال خواهند کرد! چرا که این موضوع به معنای عملکرد بهتر سی پی یو و پردازنده گرافیکی است و کاربران می توانند اپلیکیشن ها و بازی های سنگین تری را بر روی تبلت خود نصب و اجرا کنند.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S9 Ultra

در حال حاضر قیمت تبلت سامسونگ گلکسی Tab S9 Ultra مشخص نشده است. همچنین اطلاعات در رابطه با زمان عرضه آن به بازار در دست نیست. باید ببینیم که آیا سامسونگ با عرضه این تبلت می تواند برای آیپد پروی اپل چالش ایجاد کند یا اپل همچنان به یکه تازی خود در بازارهای تبلت دنیا ادامه می دهد! نظر شما در این رابطه چیست؟!

منبع: wccftech