از مهم ترین قطعات و لوازمی که می تواند نقش مهمی در سالم نگه داشتن و جلوگیری از آسیب دیدگی قطعات داشته باشد می توان به پاور اشاره کرد. در واقع وظیفه اصلی پاور توزیع برق در سیستم بوده و تهیه پاور نامناسب و غیر استاندارد می تواند باعث آسیب رسیدن به قطعات داخلی سیستم شود! به همین دلیل می بایست در انتخاب پاور مناسب دقت کافی را داشته باشید. شرکت FSP از نمونه شرکت های تولید کننده انواع مختلف پاور کامپیوتر استاندارد و قدرتمند بوده که با تولید پاورهای باکیفیت توانسته طرفداران زیادی در سراسر دنیا به دست آورد! در این مقاله قصد معرفی یکی از محصولات برتر این شرکت که با عنوان پاور 800 وات HYDRO PRO 800W Bronze طراحی و به منظور تغذیه سیستم های حرفه ای و میان رده ساخته شده است خواهیم پرداخت. این مدل پاور از قابلیت های متعددی همچون راندمان 88 درصدی، سیستم خنک کنندگی هوشمند، طراحی DC به DC مبدل ها، خازن قدرتمند و ... برخوردار بوده تا کاربر را با چالش خاصی روبرو نکند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر پاور 800 وات HYDRO PRO 800W Bronze خواهیم پرداخت، پس لطفا با ما همراه باشید!

تغذیه سیستم کامپیوتری حرفه ای با پاور 800 وات FSP مدل HYDRO PRO 800W Bronze

سیستم خنک کنندگی هوشمند و راندمان بالا!

سیستم خنک کنندگی از ویژگی ها و قابلیت های مهم و مثبت پاور 800 وات HYDRO PRO 800W Bronze اف اس پی محسوب می شود. سیستم خنک کنندگی استفاده شده در این مدل پاور متشکل شده از فن 120 میلی متری مجهز به یاتاقان هایی از نوع Sleeved Bearings (یاتاقان های پوشش دار) می شود. این نوع فن با توجه به سکوتی که در هنگام عملکرد خود دارد می تواند دفع حرارت ایجاد شده توسط قطعات داخلی و خازن ها را با کم ترین و ناچیزترین صدا به بیرون از پاور منتقل کند! از ویژگی هایی که موجب کارآمدتر شدن فن های تعبیه شده در این مدل پاور می شود نیز می توان به تنظیم سرعت چرخش فن به صورت کاملا هوشمند و مطابق با میزان حرارت پاور اشاره کرد. این ویژگی قادر است هنگام پردازش سنگین سیستم کاربر و یا اجرای نرم افزارها و بازی های سنگین سرعت چرخش فن ها را به اوج خود رسانده و در مواقعی که سیستم پردازش سنگینی بر عهده ندارد میزان سرعت چرخش فن ها با کاهش روبرو خواهد شد! پاور 800 وات HYDRO PRO 800W Bronze اف اس پی با توجه به بهره مندی از قطعاتی با بالاترین کیفیت و راندمان 88 درصدی موفق به کسب گواهینامه 80 PLUS Bronze شده است! به دلیل بهره مندی از راندمان فوق العاده 88 درصدی که در اختیار دارد می تواند می توان گفت که حرارت کم تری تولید کرده و از مصرف انرژی پایین تری نیز برخوردار است! با این تفاسیر می توان گفت که این مدل پاور تولیدی شرکت FSP از سر و صدای کم تر و طول عمر بالاتری برخوردار است.

تغذیه سیستم کامپیوتری حرفه ای با پاور 800 وات FSP مدل HYDRO PRO 800W Bronze

طراحی DC به DC

شرکت FSP به منظور تنظیم دقیق ولتاژ نیز از طراحی DC به DC بهره برده است. این طراحی باعث می شود تا مبدل ولتاژ قطعات موجود در پاور 800 وات HYDRO PRO 800W Bronze را با دقت فوق العاده بالایی تنظیم کند! با این ویژگی می توان گفت که دیگر قطعات استفاده شده در سیستم کاربر همچون پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی حتی در سنگین ترین پردازش ها و نامساعدترین شرایط نیز دچار ریپل ولتاژ نخواهند شد! در نتیجه کاربر بدون نگرانی بابت آسیب های احتمالی می تواند به استفاده از سیستم خود بپردازد! در ضمن به دلیل برخورداری از یک مدار 12V از نوع SR باعث شده تا پاور 800 وات HYDRO PRO 800W Bronze اف اس پی علاوه بر بازدهی فوق العاده در تبدیل انرژی، در افزایش ولتاژ خروجی نیز ثبات بیشتری داشته باشد. از دیگر ویژگی ها و قابلیت هایی که این مدل پاور وجود دارد می توان به قدرت خروجی 799.9 وات در تک ریل 12 ولت و انرژی خروجی 110 وات در ریل های 5 و 3.3 ولت اشاره کرد. در ضمن شرکت FSP جهت ادامه دادن این مدل پاور به فعالیت های خود در نامساعدترین شرایط محیطی همچون حرارت زیاد و نوسانات پیک ولتاژ نیز از یک خازن بزرگ و قدرتمند استفاده کرده است. با وجود این نوع خازن می توانید از متعادل سازی عملکرد پاور مطمئن شوید! لازم به ذکر است که پاور 800 وات HYDRO PRO 800W Bronze اف اس پی در رنگ کاملا مشکی طراحی شده که می تواند در عین ساده بودن، ظاهر جذابی به سیستم کاربر ببخشد!

تغذیه سیستم کامپیوتری حرفه ای با پاور 800 وات FSP مدل HYDRO PRO 800W Bronze

راهکارهای حفاظتی!

پاور 800 وات HYDRO PRO 800W Bronze اف اس پی با توجه به برخورداری از راهکارهای حفاظتی مختلف، علاوه بر عمر بالا از عملکردی پایدار نیز برخوردار است. راهکارهای حفاظتی استفاده شده در این مدل پاور شامل راهکار حفاظتی OVP (قابلیت حفاظت در برابر ولتاژ بیش از حد)، OPP (قابلیت حفاظت در برابر انرژی دریافتی بیش از حد)، SCP (قابلیت حفاظت در برابر اتصال کوتاه) و  OCP(قابلیت محافظت پاور در برابر اضافه دما) می شود. با توجه به راهکارهایی که در ساخت این مدل از پاور مورد استفاده قرار داده شده است می توان گفت که علاوه بر عملکرد بالا از عمر بالایی نیز برخوردار خواهد شد! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل پاور از دیگر قابلیت ها و امکاناتی همچون ابعاد 150x140x86 میلی متر، وزن 1.472 کیلوگرم، PFC فعال، 1 عدد اتصال 24 پین، 2 عدد اتصال 4+4 پین، 4 عدد اتصال 6+2 پین PCIe، 8 عدد اتصال 15 پین SATA، 2 عدد اتصال 4 پین MOLEX و 1 عدد اتصال 4 پین FDD نیز برخوردار است!

منبع: fsplifestyle