بالاخره آن چیزی که انتظارش می رفت اتفاق افتاد: گوشی های تاشو جایگاه خود را در زندگی روزمره افراد پیدا کرده اند! برای اولین بار در تاریخ، فروش این دستگاه ها در چین (به عنوان بزرگترین جامعه آماری دنیا) با یک افزایش چشمگیر مواجه شده است. بر اساس گزارشی که مرکز تحقیقاتی CINNO منتشر کرده، بازار گوشی های تاشو در چین در مقایسه با سال گذشته، 72 درصد رشد داشته است. نکته جالب و فوق العاده مهم این است که رشد بازار گوشی های تاشو در حالی رخ داده است که فروش کلی گوشی های موبایل هوشمند در دنیا برای یازدهین فصل متوالی افت کرده است!

افزایش فروش گوشی های تاشو در چین

جدیدترین گوشی تاشوی عرضه شده توسط هواوی در صدر لیست پر فروش ترین های بازار قرار دارد. به این ترتیب هواوی با تولید گوشی Mate X3 و به لطف طراحی جذاب و مشخصات فنی رده بالای آن توانسته به سود قابل توجهی در سه ماهه دوم سال 2023 دست پیدا کند. مجهز بودن به نرم افزار آنبورد نیز در افزایش فروش این گوشی بی تأثیر نبوده است.

افزایش فروش گوشی های تاشو در چین

پس از هواوی، برندهای اوپو و سامسونگ موفق شده اند تا رتبه های دوم و سوم از لیست پر فروش ترین گوشی های تاشو در چین را به خود اختصاص دهند. جالب اینجا است که اغلب فروش های سامسونگ در این بازار به گوشی های تاشوی سال گذشته این برند، گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4، مربوط بوده است و هنوز مدل های زد فولد 5 و زد فلیپ 5 با استقبال قابل توجهی مواجه نشده اند!

رتبه های 4، 5 و 6 لیست پر فروش ترین گوشی های تاشو در چین به ترتیب به برندهای ویوو، آنر و شیائومی اختصاص دارد. این آمار مربوط به نیمه ابتدایی سال 2023 می شود.

در میان تمامی برندهای تولید کننده گوشی تاشو، هواوی موفق شده تا 50 درصد از کل سهم این بازار را در اختیار بگیرد! پس از آن سامسونگ قرار دارد که حدود 40 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. بقیه برندها نیز با افزایش فروش گوشی های تاشوی خود مواجه شده اند و به تدریج در حال ارتقای سهم خود هستند.

افزایش فروش گوشی های تاشو در چین

فلیپ یا فولد؟ کدام طراحی طرفدار بیشتری داشته است؟

بر اساس آمارهای ارائه شده به نظر می رسد که گوشی های تاشوی افقی که با نام Fold شناخته می شوند، جذابیت بیشتری برای خریداران داشته اند. دلیل این موضوع می تواند به صفحه نمایش بزرگ آنها در حالت کاملاً باز مربوط باشد. به طور کلی، گوشی های فولد 55 درصد از فروش کل گوشی های تاشو را به خود اختصاص داده اند. در این زمینه هم هواوی در صدر قرار دارد و برندهای سامسونگ و آنر به دنبال آن هستند.

افزایش فروش گوشی های تاشو در چین

در طرف مقابل، گوشی های تاشوی عمودی که به Flip مشهورند، رشد فروش آهسته تری را تجربه می کنند و طرفداران کمتری داشته اند.
جالب اینجا است که گوشی های تاشوی هواوی چندان هم ارزان قیمت نیستند و با این حال این برند توانسته بازار چین را به تسخیر خود درآورد! اکثر گوشی های تاشوی این برند حداقل 1383 دلار قیمت دارند!

منبع: gizmochina