رویداد Google I/O سال 2021 در بازه زمانی 18 تا 20 می (28 تا 30 اردیبهشت 1400) برگزار شده و گوگل در آن از تکنولوژی های جدید و برنامه های خود در آینده در رابطه با آپدیت های موتور جستجو، سرویس Maps، نحوه خرید اینترنتی و اندروید 12 صحبت کرده است. اما یکی از مهم ترین بخش های این رویداد به تغییرات سیستم عامل Wear OS (که از این به بعد با نام Wear شناخته می شود) اختصاص داشته است.

در بخشی از رویداد Google I/O که به سیستم عامل Wear اختصاص داشت، اعلام شده که گوگل در حال کار بر روی توسعه آخرین پلتفرم ساعت های هوشمند خود با همکاری سامسونگ است. در این میان گوگل قصد دارد تا تعدادی از محبوب ترین اپلیکیشن های خود را برای استفاده بر روی ساعت هوشمند آپدیت کند. اپلیکیشن هایی مانند YouTube Music، Google Maps و حتی Fitbit آپدیت خواهند شد و تمامی تولیدکنندگان ساعت های هوشمند می توانند از آنها بر روی ساعت های خود که از سیستم عامل Wear بهره می برند، استفاده کنند.

ساعت هوشمند بعدی برند Fitbit از سیستم عامل Google Wear بهره خواهد برد

جیمز پارک، مؤسس و مدیر اجرایی Fitbit، در این رابطه این گونه توضیح داده است:

«حالا ما هم جزئی از گوگل هستیم! ما در حال کار بر روی این هستیم که بهترین ویژگی های Fitbit را به Wear بیاوریم و محبوب ترین قابلیت هایمان را بر روی ساعت های Wear ارائه دهیم. از جمله این قابلیت ها باید به بررسی و track کردن وضعیت سلامت کاربر در تمام طول روز اشاره کنیم که اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.»
در ادامه جیمز پارک در یک تیزر کوتاه در رابطه با سخت افزار جدید Fitbit اعلام کرده است:

«در آینده ما ساعت های هوشمند اختصاصی و پیشرفته ای را براساس سیستم عامل Wear خواهیم ساخت که بهترین تکنولوژی های Fitbit در حوزه سلامت را با قابلیت های محاسبات محیطی گوگل تلفیق خواهد کرد.»

جیمز پارک جزئیات بیشتری را مطرح نکرده و اطلاعاتی در رابطه با طراحی ظاهری ساعت هوشمند جدید Fitbit، قیمت یا تاریخ عرضه آن ارائه نداده است. اما به نظر می رسد باید منتظر خبرهای هیجان انگیزی از همکاری Fitbit و گوگل در زمینه تولید ساعت های هوشمند تا پایان سال 2021 باشیم! آیا این دو شرکت در حال کار بر روی ساخت Pixel Watch جدید هستند؟ یا به طور کل برنامه های متفاوتی دارند؟ و اینکه همکاری این دو شرکت با یکدیگر چه تأثیری در رقابت با ساعت های هوشمند سری گلکسی سامسونگ خواهد داشت؟ آیا این موضوع منجر به ارائه تکنولوژی های جدید از جانب سامسونگ هم خواهد شد؟ و چندین سؤال دیگر! به هر حال می توان مطمئن بود که محصول بعدی Fitbit، بهترین ساعت هوشمند این برند خواهد بود! باید تا پایان سال 2021 برای دستیابی به جواب این سؤال ها و تأثیر همکاری گوگل و Fitbit بر روی صنعت ساعت های هوشمند منتظر بمانیم. چرا که به هر حال این موضوع سایر رقبای این دو شرکت را به تکاپو خواهد انداخت و باید منتظر ارائه تکنولوژی های جدید در این حوزه از جانب سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان ساعت های Wear باشیم

منبع: androidcentral