معمولا ورزشکاران برای انتخاب یک ساعت تناسب اندام دو راه دارند: یا دستبند های هوشمندی را که ردیاب سلامت و تندرستی هستند انتخاب می کنند یا ترجیح می دهند از ساعت های هوشمندی که شبیه به ساعت های مچی با صفحه نمایش بزرگتر هستند استفاده کنند.

در این بخش با مقایسه Fitbit Versa 3 و Fitbit Charge 5، که یکی از آن ها ساعت هوشمند و دیگری مچ بند هوشمند است، به شما کمک می کنیم که ساعت مناسب با نیاز خود را بهتر انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

و باز هم یک مقایسه دیگر از دنیای ساعت های هوشمند: Fitbit Charge 5 در مقابل Fitbit Versa 3

تفاوت در ظاهر و استایل مچ بند هوشمند Fitbit Charge 5 و ساعت هوشمند ورزشی Fitbit Versa 3

Fitbit Charge 5 یک مچ بند هوشمند است که نسبت به مدل های قدیمی تر، با ظاهر جدید تر و در عین حال بهینه تر و گرد تر وارد بازار شده است و به تازگی ردیاب ورزشی Fitbit Charge 5 مجهز به قابلیت جدید پیدا کردن گوشی شده که این قابلیت باعث محبوبیت بیشتر این دستگاه شده است. صفحه نمایش AMOLED روشن آن به راحتی در زیر نور مستقیم خورشید قابل مشاهده است و با وزن سبکی که دارد، عملا هیچ فشاری بر روی مچ دست وارد نمی کند.

در مقایسه، باید بگوییم که Fitbit Versa 3 از یک طراحی گسترده و کاملا متفاوت نسبت به این ساعت برخوردار شده و با پوشش "آلیاژ آلومینیوم جذاب و محکم" عرضه می شود. لازم به ذکر است که هر دو ساعت Versa 3 و Charge 5 از بندهای اختصاصی استفاده می کنند، به این معنی که شما نمی توانید هر بندی را برای آن ها به کار ببرید.

بند کوچک Fitbit Charge 5 برای مچ ‌هایی با دور 130 تا 170 میلی ‌متر مناسب است، در حالیکه بند بزرگ آن بین 170 تا 210 میلی ‌متر است. Versa 3 نیز به ترتیب برای دور مچ 140-180 میلی متر و 180-220 میلی متر مناسب است، بنابراین کسانی که مچ های بزرگ تر دارند، با Versa 3 راحت تر هستند.

گفتنی است که Fitbit Charge 5 کاملاً لمسی است، در حالیکه Versa 3 یک دکمه لمسی دارد که با فشار دادن آن می توانید صفحه ساعت را روشن کنید و یا به صفحه قبلی بازگردید. ضمن اینکه هر دو مجهز به صفحه نمایش AMOLED هستند اما Versa 3 به دلیل برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر، وضوح بیشتری دارد و فضای بیشتری را برای پخش اعلان ها و صفحه های ساعت دارد در اختیار شما قرار می دهد.

تفاوت در ظاهر و استایل مچ بند هوشمند Fitbit Charge 5 و ساعت هوشمند ورزشی Fitbit Versa 3

ویژگی های تناسب اندام و سلامتی فیت بیت ورسا 3 در مقایسه با فیت بیت شارژ 5

هر دو ساعت فیت بیت Charge 5 و Versa 3 بیش از 20 حالت تمرین ارائه می دهند، بنابراین شما می توانید همه کارها را از تمرین گرفته تا دویدن با SmartTrack انجام دهید که به طور خودکار برخی از تمرینات را تشخیص می دهد و اگر فراموش کردید که آن را از قبل تنظیم کنید، آنها را برای شما ثبت می کند. همچنین گفتنی است که هر دو ساعت فیت بیت، دارای حسگرهای SpO2 و سنسورهای دمای پوست هستند، و خواب شما را ردیابی می کنند. هر دو دستگاه از GPS داخلی برخوردار شده اند تا با خیال راحت تلفن خود را در خانه بگذارید و در حین پیاده ‌روی، دویدن یا دوچرخه‌سواری مسیر خود را ردیابی کنید.

یکی از مزایای مثبت Charge 5 اضافه شدن ویژگی نوار قلب است که به شما امکان می‌دهد فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را در صورت نیاز بررسی کنید. البته اکنون هر دو ساعت هوشمند می توانند با استفاده از نمایشگر استاندارد ضربان قلب، AFib را به طور غیرفعال بررسی کنند.

سنسور انحصاری دیگری که برای Charge 5 در نظر گرفته شده است، اسکنر فعالیت الکترودرمال (EDA) است تا سطح استرس شما را بهتر اندازه‌گیری کند، که با داده‌ های ضربان قلب جفت می‌ شود تا درک واضح ‌تری از تأثیر استرس بر سلامت و شارژ انرژی بدنتان به شما بدهد. با وجود این قابلیت ها به راحتی میتوان Charge 5 را به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین مچ بندهای هوشمند دانست.

ویژگی های تناسب اندام و سلامتی فیت بیت ورسا 3 در مقایسه با فیت بیت شارژ 5

در ادامه باید اشاره کنیم که هر دو ساعت از حسگر Vo2 Max برای بررسی سطح آمادگی قلبی برخوردار شده اند. نکته قابل توجه این است که Fitbit Charge 5 فاقد ارتفاع سنج است و این در حالی است که Versa 3 دارای ارتفاع سنج است، این ویژگی می تواند برای برخی افراد ارزش داشته باشد.

از دیگر ویژی های Versa 3 می توان به جلسات تنفس هدایت شده که می توانید مستقیماً روی صفحه ساعت به آنها دسترسی داشته باشید، توانایی دسترسی به موسیقی از Deezer یا Pandora مستقیماً از ساعت و همچنین ادغام Google Assistant و Amazon Alexa اشاره کرد.

علاوه بر این، با کمک این ساعت نه تنها می ‌توانید به تماس ‌های مچ دست خود پاسخ دهید، بلکه می ‌توانید به پیام ها از طریق ضبط صدا یا تبدیل صدا به متن (البته فقط در اندروید) پاسخ دهید.

سایر ویژگی ها و عمر باتری دستنبد هوشمند Fitbit Charge 5 در برابر ساعت هوشمند Fitbit Versa 3

Fitbit Versa 3 و Fitbit Charge 5 علاوه بر استفاده به عنوان همراهان تناسب اندام، هر دو می‌ توانند به یک تلفن هوشمند اندروید 8.0 یا بالاتر و یا iOS 12.2 یا بالاتر متصل شوند، و اعلان پیام ‌های دریافتی، بروزرسانی‌ های تقویم و موارد دیگر را نشان دهند.

سایر ویژگی ها و عمر باتری دستنبد هوشمند Fitbit Charge 5 در برابر ساعت هوشمند Fitbit Versa 3

از نظر عمر باتری، Charge 5 در حالت استاندارد هفت روز دوام می آورد در حالیکه Versa 3 دوام کمتری دارد و 6 روز شما را پشتیبانی می کند. البته هیچکدام با فعال شدن نمایشگر همیشه روشن، حداکثر دو روز را دوام نمی آورند. همچنین هنگامی که ردیابی GPS را برای تمرینات فعال می کنید، Versa 3 با 12 ساعت و Charge 5 با حداکثر پنج ساعت شارژدهی نیاز شما را برطرف می کنند.

منبع: androidcentral