هدفون جدید Fairbuds XL به تازگی توسط برند Fairphone معرفی شده است. این هدفون از طراحی کاملاً ماژولار برخوردار است و در ساخت آن بر روی ویژگی تعمیر پذیری تمرکز ویژه ای بوده است. علاوه بر این، هدفون جدید Fairbuds XL از مشخصات رده بالای دیگری هم بهره می برد که از میان آنها می توان به ANC (حذف نویز فعال)، پشتیبانی از فناوری aptX HD و اتصال همزمان به چند دستگاه از طریق بلوتوث اشاره کرد. اگر می خواهید با این هدفون جالب و منحصر به فرد بیشتر آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید!

بررسی هدفون فیرفون Fairbuds XL

همانند گزارش هایی که پیش از این منتشر شده بود، هدفون فیرفون Fairbuds XL در دو نسخه با رنگ های مختلف به بازار عرضه شده است. هر دو نسخۀ این هدفون، از طراحی کاملاً ماژولار و تعمیر پذیری برخوردارند. بر اساس اعلام Fairphone، شما می توانید تنها با استفاده از یک پیچ گوشتی تمام قطعات این هدفون را از هم باز کرده و آنها را پس از تعمیر، مجدداً به هم متصل کنید! تک تک قطعات هدفون Fairbuds XL (شامل باتری و ایرپدها) قابل تعویض هستند و شما می توانید به سادگی آنها را با قطعات نو تعویض کنید. به این ترتیب، هدفون فیرفون Fairbuds XL را می توان تعمیرپذیر ترین هدفون حال حاضر دنیا معرفی کرد!

باید به این نکته هم اشاره کنیم که شرکت Fairphone در ساخت هدفون Fairbuds XL از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی و پلاستیک 80 درصد بازیافتی استفاده کرده است. حتی کیف حمل این هدفون نیز از مواد بازیافتی و سازگار با محیط زیست ساخته شده است.

بررسی هدفون فیرفون Fairbuds XL

قلب تپنده هدفون Fairphone Fairbuds XL را درایورهای داینامیک 40 میلی متری تشکیل می دهند. بنابر ادعای شرکت سازنده، این درایورها از امپدانس 32 اهم و فرکانس پاسخ دهی 20 تا 20000 هرتز پشتیبانی می کنند و تمامی صداهای قابل شنیده شدن در محدوده شنوایی انسان را پوشش می دهند. علاوه بر این، هدفون Fairbuds XL از قابلیت حذف نویز فعال (ANC) هم برخوردار است و از افت کیفیت صدا در محیط های شلوغ و پر ازدحام جلوگیری می کند. مجهز بودن به 6 میکروفون یکی دیگر از ویژگی های این گجت است که مکالمه را برای شما با کیفیت تر از قبل می کند.

هدفون فیرفون Fairbuds XL دارای درجه حفاظتی IP54 است و در مقابل نفوذ گرد و غبار و قطرات آب مقاومت قابل توجهی دارد. به این ترتیب مشکلی برای استفاده از این هدفون در هنگام قدم زدن در زیر باران نخواهید داشت.

بررسی هدفون فیرفون Fairbuds XL

در نهایت باید خاطر نشان کنیم که هدفون فیرفون Fairbuds XL به بلوتوث 5.1 مجهز است و از فناوری های کوالکام aptX HD و Bluetooth Multipoint پشتیبانی می کند. این فناوری ها به شما اجازه می دهند تا بتوانید هدفون خود را به چند دستگاه مختلف به صورت همزمان متصل کنید. همچنین لازم به ذکر است که شارژ کامل باتری این گجت در هنگام فعال بودن ANC برابر با 26 ساعت و در صورت غیر فعال بودن ANC برابر با 30 ساعت است.

قیمت هدفون فیرفون Fairbuds XL برای عرضه در بریتانیا 219 پوند و برای عرضه در بازار کشورهای اروپایی 249 یورو اعلام شده است. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد تعمیر پذیری، خرید این هدفون برای طیف وسیعی از کاربران کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود.

منبع: notebookcheck