همانطور که میدانید در گذشته ایلان ماسک به طور رسمی از خرید توئیتر اعلام انصراف کرد اما پس از کشمکش های طولانی بالاخره شبکه اجتماعی توئیتر توسط ایلان ماسک خریداری شد. اما پس از این تغییر توئیتر با چندین مشکل اساسی و آشوب و هرج و مرج روبرو شده است! یکی از این مشکلات که فوق العاده هم مهم است، این است که در حال حاضر توییتر دو سیستم تأیید هویت دارد؛ در حالیکه فقط یکی از آنها واقعی و قانونی و دیگری فیک است!

به نظر می رسد بروز این مشکل از محبوبیت این شبکه اجتماعی کم خواهد کرد و باعث خواهد شد تا تمام قابلیت های مفید توئیتر از جمله «امکان همکاری در نوشتن یک توئیت توسط چند اکانت کاربر در توئیتر» که در چند وقت گذشته به این شبکه اجتماعی اضافه شده بود نادیده گرفته شوند.

این افزونه به شما نشان می دهد تیک آبی کدام اکانت توییتر واقعی است! (آموزش نصب بر روی Edge)

الان که در حال نگارش این مقاله هستیم، اکانت هایی در توییتر هستند که کنار اسم اکانت آن یک تیک آبی درج شده است. اما مشکل اینجاست که اکانت های فیک و جعلی هم در میان آنها دیده می شود! برخی از برندهای اصیل دارای نشان «رسمی» نیز هستند، اما این نشان فقط در بخش های خاصی از توییتر نمایش داده می شود. این شرایط یک سردرگمی عجیبی را ایجاد کرده و توییتر را به جولانگاه اکانت های فیک با تیک آبی تبدیل کرده است! مثلاً چند وقت پیش یک اکانت فیک با نام «نینتندو» ایجاد شده بود که تیک آبی هم داشت، اما پست هایی کنایه آمیز و بی ربط بر روی آن منتشر می شد!

از آنجایی که به نظر می رسد آقای ماسک فعلاً راهکاری برای این قضیه ندارد، توسعه دهندگان و برنامه نویسان تصمیم گرفته اند تا خودشان دست به کار شوند! در همین راستا یک افزونه به نام “eight-dollars” طراحی شده که مشخص می کند تیک آبی کدام اکانت واقعی است! در واقع این افزونه مشخص می کند که کدام اکانت با تأیید هویت رسمی و قانونی تیک آبی گرفته و کدام اکانت برای این منظور به توییترِ آقای ماسک پول پرداخت کرده است!

این افزونه به شما نشان می دهد تیک آبی کدام اکانت توییتر واقعی است! (آموزش نصب بر روی Edge)

این افزونه برای مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس عرضه شده است. اما با تشکر از مایکروسافت، افزونه های کروم بر روی Edge هم قابل نصب هستند! در ادامه نحوه نصب افزونه eight-dollars بر روی مرورگر مایکروسافت اج را به شما آموزش می دهیم.

برای نصب این افزونه بر روی اج (یا کروم) ابتدا باید حالت دولوپر را در آنها فعال کنید، سپس افزونه را از GitHub دانلود کنید، فولدر دانلود شده را از حالت زیپ خارج کنید و سپس به مرورگر اجازه دهید تا فایل های آنپک شده را لود کند. این مراحل برای هر دو مرورگر اج و کروم یکسان هستند، اما گزینه هایی که باید از آنها برای انجام این کارها استفاده کنید در قسمت های مختلفی از این مرورگرها قرار دارند. برای نصب افزونه eight-dollars بر روی مرورگر Edge باید به این صورت عمل کنید:

1- مرورگر Edge را باز کنید.

2- به بخش افزونه ها بروید: (edge://extensions).

این افزونه به شما نشان می دهد تیک آبی کدام اکانت توییتر واقعی است! (آموزش نصب بر روی Edge)

3- حالت developer را فعال کنید.

4- افزونه eight-dollars را از گیت هاب دانلود کنید. برای این منظور به آدرس https://github.com/wseagar/eight-dollars مراجعه کنید.

این افزونه به شما نشان می دهد تیک آبی کدام اکانت توییتر واقعی است! (آموزش نصب بر روی Edge)

5- فولدر دانلود شده را از حالت زیپ خارج کنید.

نکته: توجه داشته باشید که تمامی فایل هایی که پس از آنزیپ شدن فایل دانلود شده مشاهده می شوند، باید در یک فولدر در کنار هم باشند. هیچ یک از این فایل ها را جابجا یا حذف نکنید.

6- به بخش افزونه های مرورگر اج باز گردید (edge://extensions) و بر روی Load unpacked کلیک کنید.

7- فولدری را که فایل های آنزیپ شده eight-dollars در آن قرار دارند، انتخاب نمایید.

این افزونه به شما نشان می دهد تیک آبی کدام اکانت توییتر واقعی است! (آموزش نصب بر روی Edge)

حالا این افزونه بر روی مرورگر اج سیستم شما اجرا می شود. اگر چنین نشد، بخش افزونه های مرورگر را چک کرده و سوئیچ مقابل نام eight-dollars را در حالت فعال قرار دهید. پس از آن با مراجعه به توییتر، می توانید اکانت های دارای تیک آبی واقعی (تأیید شده به صورت رسمی) را از اکانت هایی که با پرداخت پول تیک آبی را خریده اند تشخیص دهید!

منبع: windowscentral