اگر شما هم دوست دارید فیلم مورد علاقه خود را در ابعاد بزرگ و با کیفیت عالی تماشا کنید می توانید از ویدئو پروژکتور برای ایجاد یک سینمای خانگی در اتاق نشیمن منزلتان استفاده نمایید. انواع ویدیو پروژکتور که برای مصارف خانگی انتخاب می شوند، ویژگی هایی متمایز از سایر پروژکتورهای آموزشی و اداری دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

شما با تهیه یک دیتا پروژکتور برای خانه خود، می توانید تصاویر و فیلم های مورد نظرتان را در ابعاد بزرگتر و با کیفیت بالا به نمایش در بیاورید. از طرف دیگر ویدئو پروژکتورها قابلیت نصب بر روی سقف را دارند. به این ترتیب شما به هیچ وجه نگران اشغال شدن فضای منزل خود نخواهید بود. علاوه بر اینها، نصب و راه اندازی دیتا پروژکتور کاری بسیار آسان با صرف زمان اندک است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تجربه سینمای خانگی با ویدئو پروژکتور

تجربه سینمای خانگی با ویدئو پروژکتور

برای توضیح دقیق تر خصوصیات دیتا پروژکتور سینمای خانگی، باید بگوییم که شدت روشنایی مناسب برای این دیتا پروژکتورها در حدود 1500-2500 انسی لومن است. از طرف دیگر ابعاد پرده نمایش نیز ممکن است بر کیفیت تصویر تاثیر گذار باشد. قبل از اینکه تصمیم قطعی خود را برای خرید پروژکتور بگیرید، بهتر است به مزایا و معایب تجربه سینمای خانگی با ویدئو پروژکتور و استفاده از پروژکتور در منزل بیشتر توجه نمایید. مثلا، ویدئو پروژکتور معمولا فاقد یک اسپیکر قوی برای پخش صدا است. بنابراین لازم است بسته به کیفیت صدای دلخواهتان، بلندگوهای مناسبی را تهیه نمایید. همچنین شما نیاز به یک پرده نمایش یا برد دارید که با توجه به فضایی که در اختیار دارید و فاصله مناسب پرده تا ویدئو پروژکتور باید یک پرده نمایش تهیه کنید.  

موضوع دیگری که با آن برخورد می کنید کابل های ویدئو پروژکتور هستند. شما باید کابل HDMI که به دستگاه گیرنده متصل است را به ویدیو پروژکتور متصل کنید. البته لازم به ذکر است که در صورت خرید پروژکتور بی سیم، با کابل های دستگاه سر و کار نخواهید داشت. نکته ی دیگری که خوب است مورد توجه قرار بگیرد صدای اضافی است که در هنگام پخش فیلم از دیتا پروژکتور به گوش می رسد. این صدا به دلیل وجود فن های خنک کننده است که درون دستگاه قرار داده شده اند. البته برخی مدل های ویدئو پروژکتور طوری طراحی شده اند که صدای بسیار کمی ایجاد می کنند. این مدل ها معمولا با قیمت بیشتری فروخته می شوند.

سینمای خانگی را با ویدئو پروژکتور تجربه کنید

در هنگام خرید پروژکتور سینمای خانگی باید به رزولوشن آن نیز توجه داشته باشید. اگر قصد تجربه بهترین کیفیت تصویر را دارید، باید یک ویدئو پروژکتور 4K تهیه کنید. اما از آنجایی که قیمت این پروژکتورها معمولاً زیاد است، می توانید برای این منظور نسبت به خرید پروژکتور خانگی Full HD نیز اقدام نمایید. همچنین باید به نسبت کنتراست آن نیز توجه داشته باشید. هر چه کنتراست تصویر بالاتر باشد، رنگ مشکی با عمق بیشتر و رنگ سفید با شفافیت بهتری نمایش داده می شوند و تصاویر حالت طبیعی تری به خود می گیرند. به طور معمول نسبت کنتراست 4000:1 برای یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی مناسب است.

اگر ابعاد اتاق نشیمن منزل شما چندان بزرگ نیست و فضای زیادی برای نصب پروژکتور در اختیار ندارید، باید یک مدل اولترا شورت ترو تهیه کنید. این نوع پروژکتورها توانایی ارائه سایز تصویر بزرگ از فاصله ای بسیار کوتاه نسبت به پرده نمایش را دارند و حتی در محدودترین فضاها نیز کاربرد خواهند داشت. شما می توانید این ویدئو پروژکتورها را بر روی یک میز تلویزیون در مقابل پرده نمایش قرار دهید و فیلم ها و سریال های مورد علاقه تان را در سایزی بسیار بزرگتر نسبت به تلویزیون های هوشمند تماشا کنید.

سینمای خانگی را با ویدئو پروژکتور تجربه کنید

برخی از مدل های ویدئو پروژکتور خانگی توانایی نمایش فیلم های سه بعدی را دارند و اوج هیجان را برای شما رقم می زنند! فقط به این نکته توجه داشته باشید که برای تماشای فیلم های سه بعدی باید یک سری تجهیزات جانبی را نیز تهیه کنید که از میان آنها می توان به عینک های 3D، کابل HDMI 1.4، بلوری پلیر سه بعدی و فیلم بلوری 3D اشاره کرد.

این دسته از ویدئو پروژکتورهای خانگی به صورت اتوماتیک سیگنال های ورودی 3D را تشخیص می دهند و برای پخش کردن فیلم های سه بعدی با آنها نیازی به انجام هیچ کاری توسط کاربر وجود ندارد. فقط همان طور که اشاره کردیم، باید ویدئو پروژکتور خود را از طریق کابل HDMI 1.4 به دستگاه پخش بلوری سه بعدی متصل کنید و از تماشای فیلم های 3D به اوج هیجان و لذت دست پیدا نمایید. باید این نکته را خاطر نشان کنیم که قیمت ویدئو پروژکتور خانگی سه بعدی نسبت به مدل های معمولی بیشتر است.

چنانچه قصد دریافت قیمت و خرید پروژکتور سینمای خانگی از معتبرترین برندهای موجود در بازار را دارید، با شماره 73027-021 تماس بگیرید و با کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان در ارتباط باشید.