در سال های اخیر استفاده از پروژکتور در کلاس های درسی مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها به امری رایج تبدیل شده است. این دستگاه به معلمان و اساتید اجازه می دهد تا مطالب درسی را از قبل در قالب فایل های پاورپوینت یا PDF آماده کنند و آنها را در کلاس بر روی پرده نمایش های بزرگ به نمایش بگذارند. همچنین با استفاده از پروژکتور می توان از عکس و ویدئو نیز برای ارائه مطالب درسی بهره برد. انواع مختلفی از پروژکتورهای کلاسی در بازار موجود است که هر یک متناسب با مشخصات فنی و امکاناتی که دارد از قیمت های متفاوتی بهره می برد. اگر به دنبال مدلی هستید که یک کیفیت تصویر استاندارد را به شما ارائه دهد و قیمت چندان بالایی هم نداشته باشد، ویدئو پروژکتور اپسون EB-X51 گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. این پروژکتور امکان ارائه مطالب را در سایز حداکثر 300 اینچ فراهم می آورد و کلاس درس شما را از حالت سنتی و یکنواخت گذشته خارج می کند.

ویدئو پروژکتور Epson EB-X51

ویدئو پروژکتور Epson EB-X51 از رزولوشن XGA (معادل با 1024x768 پیکسل) پشتیبانی می کند که شاید در نگاه اول کمی پایین به نظر برسد. اما فراموش نکنید که این پروژکتور برای استفاده های معمولی و روزمره در محیط های آموزشی طراحی شده و قیمت پایین تری نسبت به مدل های WXGA یا Full HD دارد. به عبارت دیگر، اگر به دنبال رزولوشن های بالاتری هستید با قیمت هزینه سنگینی برای خرید یک پروژکتور Full HD یا WXGA بپردازید و این شاید برای همه افراد امکان پذیر نباشد. پس اگر بودجه شما برای خرید پروژکتور محدود است یا قصد دارید چندین دستگاه پروژکتور را برای مجموعه های آموزشی بزرگ خریداری کنید، ویدئو پروژکتور اپسون EB-X51 با رزولوشن XGA انتخابی معقول و منطقی برای شما خواهد بود.

البته ویدئو پروژکتور اپسون EB-X51 مشخصات دیگری هم دارد که می توانند پایین بودن رزولوشن آن را پوشش دهند. به عنوان مثال این پروژکتور از شدت روشنایی 3800 لومن برخوردار است که برای یک مدل آموزشی کاملاً ایده آل است. همچنین نسبت کنتراست این پروژکتور 16000:1 اعلام شده است که باعث خواناتر شدن متون و بهبود کیفیت سایه روشن های تصویر می شود. در مجموع کیفیت تصویر ویدئو پروژکتور اپسون EB-X51 کاملاً استاندارد است و رضایت شما را جلب می کند.

ویدئو پروژکتور Epson EB-X51

یکی از مزایای خرید ویدئو پروژکتور Epson EB-X51 این است که شما می توانید آن را به وای فای مجهز کنید. برای این منظور باید دانگل وایرلس مدل ELPAP11 را به صورت مجزا خریداری کنید. در این حالت به سادگی می توانید گوشی، تبلت، لپ تاپ یا دیگر دستگاه ها را به شکل بی سیم به پروژکتور متصل کنید. البته برای بهره بردن از این قابلیت با اپلیکیشن iProjection بر روی دستگاه شما نصب باشد. پس از آن امکان اتصال هم زمان 50 دستگاه مختلف به ویدئو پروژکتور اپسون EB-X51 فراهم می شود و حتی دانش آموزان شما نیز می توانند به پروژکتور دسترسی پیدا کنند. اپسون یک قابلیت اختصاصی به نام Moderator در این پروژکتور قرار داده است که به معلم اجازه می دهد تا یک پیش نمایش از محتوای ارسال شده به پروژکتور را مشاهده و آن را تأیید یا رد کند. به این ترتیب تمامی محتوای ارائه شده در طول برگزاری کلاس زیر نظر مستقیم معلم خواهد بود.

ویدئو پروژکتور اپسون مدل EB-X51 به پورت های HDMI، D-Sub و کامپوزیت هم مجهز است و از اتصال با سیم پشتیبانی می کند. همچنین این پروژکتور از قابلیت Split Screen یا تقسیم صفحه نمایش بهره می برد. با بهره بردن از این ویژگی می توانید تصاویر دو دستگاه مختلف را به شکل هم زمان و در کنار هم بر روی پرده نمایش انتشار دهید.

ویدئو پروژکتور Epson EB-X51

در پایان باید به طول عمر مناسب ویدئو پروژکتور اپسون EB-X51 هم اشاره کنیم که باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود. لامپ این دستگاه در حالت نرمال 6000 ساعت و در حالت اکو 12000 ساعت به عملکرد بی نقص خود ادامه می دهد و دوره تعویض یا سرویس آن به این زودی ها فرا نمی رسد!

قابلیت تصحیح حالت ذوزنقه ای (عمودی و افقی)، تصحیح سریع گوشه های تصویر و وزن سبک (2.5 کیلوگرم) از دیگر امکانات ویدئو پروژکتور اپسون EB-X51 هستند که نصب و راه اندازی آن در انواع کلاس های آموزشی را آسان تر کرده اند.

منبع: epson