اپسون یک نام شناخته شده در صنعت تولید پروژکتور در دنیا است و به خصوص در زمینه ساخت پروژکتورهای 3LCD حرف های زیادی برای گفتن دارد. محصولات این شرکت در بازار ایران هم طرفداران پرشماری دارد و نیازهای طیف وسیعی از کاربران را پوشش می دهد. ویدئو پروژکتور اپسون EB-X41 یکی از محصولات با کیفیت این شرکت است که به طور اختصاصی برای ارائه محتوا در کلاس های درس و اتاق های جلسات طراحی شده است. این پروژکتور کیفیت تصویر استانداردی را ارائه می دهد و یک انتخاب مقرون به صرفه برای شما خواهد بود. چنانچه قصد خرید پروژکتور اپسون EB-X41 را دارید، در این مقاله می توانید با مشخصات کلیدی آن بیشتر آشنا شوید.

ویدئو پروژکتور Epson EB-X41

مشخصات تصویر

شرکت اپسون همانند اغلب پروژکتورهای خود، در ویدئو پروژکتور مدل EB-X41 نیز از فناوری نمایش 3LCD استفاده کرده است. این فناوری با بهره بردن از 3 چیپ مجزای LCD، رنگ ها را به شکل شفاف تری تولید می کند و درخشندگی تصویر نهایی را ارتقا می دهد. لازم به ذکر است که سایز پنل های LCD به کار رفته در ویدئو پروژکتور اپسون EB-X41 برابر با 0.55 اینچ اعلام شده است.

روشنایی ویدیو پروژکتور اپسون EB-X41 در حالت نرمال 3600 لومن و در حالت اقتصادی 2235 لومن است. نکته ای که در این رابطه اهمیت دارد این است که روشنایی خروجی این پروژکتور برای نور سفید و نورهای رنگی یکسان است و به همین دلیل تصویر به نمایش درآمده با این دستگاه کاملاً یکنواخت و یکدست خواهد بود.

ویدئو پروژکتور اپسون EB-X41 از قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن XGA و نسبت تصویر 4:3 برخوردار است. این میزان رزولوشن در سال 2023 چندان چشمگیر نیست و شما می توانید پروژکتورهای اداری با رزولوشن Full HD یا WUXGA را هم در بازار پیدا کنید. اما فراموش نکنید که رزولوشن بالاتر به معنای قیمت بالاتر است! پس اگر بودجه محدودی برای خرید پروژکتور در اختیار دارید و به دنبال یک کیفیت تصویر استاندارد هستید، پروژکتور اپسون EB-X41 با رزولوشن XGA برایتان مناسب خواهد بود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که نسبت کنتراست ویدئو پروژکتور اپسون EB-X41 برابر با 15000:1 اعلام شده است. این میزان کنتراست به خواناتر شدن متن ها، اعداد و نمودارها کمک زیادی می کند.

ویدئو پروژکتور Epson EB-X41

دوره سرویس طولانی مدت

لامپ ویدئو پروژکتور Epson EB-X41 از نوع UHE است و 210 وات توان دارد. این لامپ در حالت نرمال تا 6000 ساعت به عملکرد خود ادامه می دهد؛ اما شما می توانید با قرار دادن این پروژکتور بر روی حالت اقتصادی (Eco)، طول عمر لامپ آن را به 10000 ساعت هم برسانید. فیلتر هوای این پروژکتور نیز در حالت اکو تا 10000 ساعت دوام می آورد. پس تا مدتی نسبتاً طولانی نیازی به سرویس ویدئو پروژکتور اپسون EB-X41 و صرف هزینه های اضافی پیدا نخواهید کرد.

سایز تصویر 300 اینچ

اپسون یک شعاری دارد که معمولاً از آن برای تبلیغات پروژکتورهای اداری خود استفاده می کند: «تصویر هر چه بزرگتر، بهتر!». در همین راستا ویدئو پروژکتور مدل EB-X41 نیز به قابلیت نمایش تصاویر در سایز حداکثر 300 اینچ مجهز شده است. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا بتوانید از این پروژکتور در اتاق ها و سالن هایی با ابعاد نسبتاً بزرگ استفاده کنید. بد نیست بدانید که لنز به کار رفته در این پروژکتور از نوع اپتیکال است و از نسبت پرتاب 1.48-1.77:1 بهره می برد. این لنز از قابلیت بزرگ نمایی تصویر تا 1.2 برابر نیز برخوردار است و انعطاف پذیری دستگاه در هنگام نصب را بالاتر می برد.

مشخصات پورت های ارتباطی

در پنل پورت های ویدئو پروژکتور اپسون EB-X41 یک درگاه USB وجود دارد که کارکردی دو منظوره دارد. از طریق این پورت می توانید فلش مموری USB یا ماوس را به پروژکتور متصل کنید. دیگر پورت های ویدئو پروژکتور اپسون EB-X41 شامل ورودی های VGA، HDMI و کامپوزیت و خروجی صدا می شود. این پروژکتور از اتصال وایرلس نیز به صورت آپشنال پشتیبانی می کند و شما برای بهره مندی از این قابلیت باید دانگل وایرلس سازگار با آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

ویدئو پروژکتور Epson EB-X41

سبک و خوش ساخت

ویدئو پروژکتور Epson EB-X41 تنها 2.5 کیلوگرم وزن دارد و به آسانی از اتاقی به اتاق دیگر قابل حمل است. حتی می توانید این پروژکتور را در سفرهای کاری با خودتان به همراه داشته باشید! این دستگاه کیفیت ساخت بسیار مناسبی هم دارد و برای چندین سال پاسخ گوی نیازهای شما خواهد بود. برای خرید ویدئو پروژکتور اپسون EB-X41 با بهترین قیمت بازار با شماره 73027-021 تماس بگیرید یا به وب سایت ایده برتر پارسیان با نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره مراجعه نمایید.

منبع: epson