اگر قصد نمایش تصویر در کلاس های درس و اتاق های جلسه کوچک را دارید و به دنبال یک پروژکتور استاندارد و مقرون به صرفه برای این منظور هستید، ویدئو پروژکتور اپسون CB-530 یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود. این پروژکتور از روشنایی 3200 لومن، رزولوشن XGA و کنتراست 16000:1 بهره می برد و در آن از فناوری 3LCD استفاده شده است. این ویژگی ها کیفیت تصویر استاندارد این پروژکتور را تضمین می کنند. اما یکی از ویژگی های کاربردی ویدئو پروژکتور اپسون CB-530، مجهز بودن به لنز شورت ترو است که در ادامه بیشتر به بررسی آن می پردازیم.

ویدئو پروژکتور Epson-CB-530

این روزها به دلیل مشکلاتی مانند پاندمی کرونا، آلودگی هوا و بسیاری مشکلات دیگر، بسیاری از جلسات کاری و کلاس های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می شود. همان طور که می دانید، ویدئو پروژکتور یکی از تجهیزات پرکاربرد در چنین محیط هایی است و نقش مهمی در ارتقای کیفیت ارائه مطالب دارد. اگر مشخصات پروژکتور مورد استفاده شما با ابعاد اتاق سازگاری نداشته باشد، ممکن است دچار مشکلاتی شوید که بر روی کیفیت ارائه مطالب تأثیر منفی می گذارد.

شاید برایتان پیش آمده باشد که در هنگام شرکت در یک کلاس آنلاین، در تصاویر مشاهده کنید که سایه معلم یا استاد شما بر روی قاب تصویر افتاده است و بخشی از مطالب برای شما قابل دیدن نیست. این مشکل با ادامه پیدا کردن در تمام طول مدت زمان کلاس آنلاین باعث می شود تا کم کم توجه خود به مطالب درسی را از دست بدهید و از آنجایی که کلاس به صورت آنلاین برگزار می شود، معلم امکان نظارت بر روی شما و جلب توجه مجددتان را نخواهد داشت. به این ترتیب بازدهی کلاس قطعاً با افت فاحشی مواجه خواهد شد.

ویدئو پروژکتور Epson-CB-530

دلیل این امر، سازگار نبودن نسبت پرتاب ویدئو پروژکتور با ابعاد اتاق است. اگر اتاق محل برگزاری کلاس آنلاین ابعاد کوچکی دارد، باید از یک پروژکتور شورت ترو (Short throw) مانند ویدئو پروژکتور اپسون CB-530 در آن استفاده کنید. این پروژکتور دارای نسبت پرتاب 0.55:1 است و می توانید آن را در فاصله ای بسیار نزدیک نسبت به وایت برد یا پرده نمایش نصب کنید. به این ترتیب پروژکتور در پشت معلم یا فرد ارائه دهنده محتوا قرار می گیرد و هیچ سایه ای بر روی تصویر تولید شده توسط آن ایجاد نمی شود. به این ترتیب ویدئو پروژکتور اپسون CB-530 یک انتخاب ایده آل برای استفاده در فضاهای کوچک و محدود (مانند اتاق برگزاری کلاس آنلاین) خواهد بود. مطابق با اطلاعات ارائه شده، این پروژکتور از فاصله تنها 1 متری از سطح نمایش، سایز تصویر 100 اینچ را ارائه می دهد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور اپسون مدل CB-530 از قابلیت نصب و راه اندازی آسانی نیز بهره می برد. شما می توانید این دستگاه را بر روی سقف یا دیوار نصب کنید یا حتی آن را بر روی یک میز در مقابل سطح نمایش قرار دهید. این پروژکتور از قابلیت های تصحیح کیستون و زوم برخوردار است و حالت ذوزنقه ای احتمالی قاب تصویر را برای شما برطرف می کند. ضمن اینکه ویدئو پروژکتور اپسون CB-530 با نرم افزار Multi-PC سازگاری دارد و از امکان اتصال به چهار دستگاه مختلف به صورت هم زمان پشتیبانی می کند.
بد نیست بدانید که ویدئو پروژکتور اپسون CB-530 به پورت های متعدد و متنوعی مجهز است و به اصطلاح یک مدل «فول پورت» است. درگاه های ارتباطی این پروژکتور شامل ورودی و خروجی VGA (برای اتصال به کامپیوتر و مانیتور و انتقال سیگنال های آنالوگ) و ورودی HDMI (برای انتقال هم زمان سیگنال های صوتی و تصویری از دستگاه های دیجیتال) می شود. همچنین این پروژکتور به ورودی و خروجی صدا، ورودی ویدئو و پورت های S-Video، LAN، USB-A، USB-B و RS-232 مجهز است. پس محدودیتی برای اتصال انواع دستگاه های منبع پخش به آن وجود ندارد. حتی می توانید دانگل وایرلس سازگار با ویدئو پروژکتور اپسون CB-530 را به شکل جداگانه تهیه کنید و پس از وصل آن به پورت USB دستگاه، از قابلیت اتصال بی سیم بهره مند شوید.

ویدئو پروژکتور Epson-CB-530

از دیگر مشخصات ویدئو پروژکتور اپسون CB-530 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    فناوری نمایش 3LCD
•    اسپیکر داخلی 16 وات
•    طول عمر لامپ 5000 ساعت در حالت نرمال و 10000 ساعت در حالت اکو