از زمانی که ایلان ماسک مالکیت توییتر را به دست گرفت، این شبکه اجتماعی روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است. در این میان همین چند روز پیش مارک زاکربرگ به عنوان رهبر متا از شبکه اجتماعی جدید Threads رونمایی کرده است. این پلتفرم جدید مثل بمب صدا کرده و فقط طی یک روز 48 میلیون اکانت در آن ایجاد شده است. اکنون ماسک به زاکربرگ اعلام کرده که به دلیل شباهت بی اندازۀ Threads به توییتر، منتظر عواقب قانونی کار خود باشد!

هشدار ایلان ماسک به رونمایی از Threads

توییتر متا را به اقدام قانونی تهدید کرد

شکی وجود ندارد که Threads کاملاً شبیه به توییتر است. این شبکه اجتماعی جدید اکنون به عنوان یک جایگزین برای توییتر شناخته می شود و بسیاری از افرادی که از محدودیت ها و تغییرات توییتر خسته شده اند به آن مهاجرت کرده اند. Threads اساساً یک اپلیکیشن چت مبتنی بر متن است که به اینستاگرام لینک شده است.

با توجه به اینکه Threads و توییتر تقریباً یکسان هستند، توییتر نامه ای رسمی خطاب به مارک زاکربرگ در مورد قصد آنها برای اقدام قانونی صادر کرده است. این اقدام پس از این صورت گرفته که متا اعلام کرده شبکه اجتماعی جدید Threads در روز اول فعالیت خود توانسته 48 میلیون کاربر جذب کند.

هشدار ایلان ماسک به رونمایی از Threads

مدیر عامل متا، مارک زاکربرگ، به «دستبرد غیر قانونی از اسرار تجاری و مالکیت معنوی توییتر» متهم شده است. در این نامه به این نکته اشاره شده که متا به عمد ده ها کارمند سابق توییتر را که به اطلاعات محرمانه این شرکت دسترسی داشتند، استخدام کرده و از اطلاعات آنها در طراحی و توسعه Threads بهره برده است.

در نامه توییتر از Threads به عنوان یک «اپلیکیشن تماماً کپی» یاد شده است. بد نیست بدانید که استفاده از اسرار تجاری و مالکیت معنوی در آمریکا به عنوان نقض قوانین ایالتی و فدرال تلقی می شود و در صورت اثلات این اتهامات، عواقب سنگینی در انتظار متا خواهد بود. توییتر در نامه رسمی خود عنوان کرده است که متا تحت هیچ عنوانی حق بررسی، جستجو و استفاده از اطلاعات توییتر را ندارد و Threads مصداق بارز قانون شکنی این شرکت است!

با این حال مدیر ارتباطات متا تمام ادعاهای توییتر را رد کرده و اظهار داشته است که هیچ یک از اعضای تیم مهندسی Threads سابقۀ همکاری با توییتر را نداشته است.

هشدار ایلان ماسک به رونمایی از Threads

به هر حال چیزی که مشخص است جنگ بین متا و توییتر در حال کشیده شدن به مراجع قانونی است! اگر توییتر و ایلان ماسک موفق به اثبات ادعاهای خود شوند، قطعاً استفاده از Threads ممنوع و این اپلیکیشن از رده خارج می شود. در غیر این صورت و پیروزی زاکربرگ و متا، Threads همچنان می تواند به فعالیتِ حالا قانونی شدۀ خود ادامه دهد و با توجه به شباهت زیادی که بین این پلتفرم با توییتر وجود دارد، احتمالاً کاربران زیادی را از توییتر جذب خود خواهد کرد! حالا باید منتظر بنشینیم و ببینیم که ماجرای دعوای حقوقی ماسک و زاکربرگ به کجا خواهد کشید. روزهای هیجان انگیزی است، نه؟!

منبع: gizmochina