به نظر می رسد که مایکروسافت حاضر است هر کاری بکند تا توجه افراد بیشتر از قبل به مرورگر Edge جلب شود! این مرورگر (که انصافاً هم مرورگر خوبی است!) بیش از این به امکانات هوش مصنوعی متعددی مجهز شده بود و اکنون قرار است تا به یک سری امکانات گیمینگ هم مجهز شود! بله، «اج برای گیمرها» در راه است!

تلاش مایکروسافت برای جذب کاربران به Edge

بر اساس پستی که توسط یکی از کاربران توییتری منتشر شده، به نظر می رسد که مایکروسافت در حال تست کردن قابلیت “Edge for Gamers” است. در همین راستا به تازگی این گزینه به نسخه Canary از این مرورگر اضافه شده و افراد عضو در این کانال آن را مشاهده کرده اند.

اگر نسخه آزمایشی مرورگر Edge (نسخه Canary) را باز کنید، در صفحه Appearance آن یک گزینه جدید با عنوان ‘Edge for Gamers’ مشاهده خواهید کرد. پس از فعال کردن این گزینه، یک تب جدید باز می شود و شما به طور اتوماتیک به بخش تم های موجود در Add-ons Store هدایت می شوید. همچنین اپلیکیشن های Twitch و Discord به طور اتوماتیک به ساید بار مرورگر اضافه می شوند.

تلاش مایکروسافت برای جذب کاربران به Edge

پس با فعال کردن گزینه Edge for Gamers یک سری اتفاقات برای مرورگر اج شما می افتد. اول اینکه بخش تم ها (پوسته ها) در Microsoft Addons به شما نمایش داده می شود و می توانید ظاهر مرورگر را به دلخواه خودتان تغییر دهید. در این بخش تم های زیادی وجود دارد که اکثر آنها برای گیمرها جذابیت بالایی دارند!

همان طور که اشاره شد، شورت کات اپلیکیشن های توییچ و دیسکورد نیز به صورت اتوماتیک به ساید بار اج اضافه می شوند. البته شما تمام این کارها را قبلاً هم می توانستید به صورت دستی انجام دهید، اما اکنون مایکروسافت با اضافه کردن گزینه «اج برای گیمرها» سعی کرده تا کارها را برای شما آسان تر از قبل کند. بد نیست بدانید که در نسخه آزمایشیِ این قابلیت که هم اکنون عرضه شده، اگر بر روی Twitch کلیک کنید آیکون آن سریع ناپدید می شود! به این ترتیب شاید مایکروسافت هنوز در مورد آن به جمع بندی کلی نرسیده باشد!

با فعال کردن Edge for Gamers، به نظر می رسد که حالت dark mode و قابلیت بهینه سازی گیمینگ PC نیز به شکل اتوماتیک فعال می شوند. فراموش نکنید که این قابلیت فعلاً روزهای ابتدایی خود را پشت سر می گذارد و به احتمال بسیار زیاد تا عرضه نسخه نهایی، امکانات بیشتری به آن اضافه خواهد شد.

تلاش مایکروسافت برای جذب کاربران به Edge

البته باید این نکته را هم خاطر نشان کنیم که به نظر می رسد در حال حاضر قابلیت Edge for Gamers برای تمامی کاربران عضو کانال Canary قابل مشاهده نیست و به صورت تصادفی برای یک سری از کاربران فعال شده است. پس به احتمال زیاد این قابلیت فعلاً در مرحله تست A/B است و مایکروسافت قصد دارد تا عملکرد آن در حالت های مختلف با هم مقایسه کند. اگر شما هم به نسخه Canary از مرورگر اج دسترسی دارید، همین الان آن را باز کنید و ببینید که گزینه Edge for Gamers برایتان فعال شده یا نه! تجربیات خود در این رابطه را با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید!

منبع: windowscentral