برند معروف و نام آشنای لاجیتک از وب کم مدل Brio 100 برای عرضه در بازارهای جهانی رونمایی کرده است. این وب کم از رزولوشن 1080p پشتیبانی می کند و در آن از تکنولوژی کاربردی RightLight استفاده شده است. این تکنولوژی باعث می شود تا تصاویر شما در هنگام برقراری تماس های ویدئویی تا 50 درصد نسبت به حالت عادی روشن تر و شفاف تر شوند. با وجود این مشخصات قابل توجه، یک نکته وجود دارد که ابهام هایی را در ذهن کارشناسان ایجاد کرده است: وب کم لاجیتک Brio 90 نیز که چندی پیش راهی بازارهای کشور چین شده دقیقاً همین مشخصات را دارد و فقط نام آن با مدل Brio 100 متفاوت است!

تفاوت دوربین Logitech Brio 100 با Brio 90

این طور که به نظر می رسد، لاجیتک صرفاً وب کم Brio 90 را تغییر نام داده و آن را به عنوان یک مدل جدید با نام Brio 100 راهی بازارهای جهانی کرده است. همان طور که اشاره کردیم، تمام مشخصات اصلی این دو مدل یکسان هستند و تفاوتی در آنها دیده نمی شود. هر دوی این وب کم ها از رزولوشن Full HD 1080p پشتیبانی می کنند و به فناوری ارتقای روشناییِ RightLight مجهز هستند. حتی رنگ بندی این دو وب کم نیز مشابه است و شامل گزینه های سفید، صورتی و مشکی می شود. با این حال هنوز قیمت وب کم لاجیتک Brio 100 اعلام نشده و مشخص نیست که با قیمت وب کم لاجیتک Brio 90 تفاوت دارد یا نه.

تفاوت دوربین Logitech Brio 100 با Brio 90

باید به این نکته هم اشاره کنیم که وب کم های Brio 90 و Brio 100 از لحاظ سایز و وزن نیز با هم یکسان اند. این وب کم ها با ارتفاع 31.91 میلی متر، عرض 72.91 میلی متر و عمق 66.64 میلی متر به بازار معرفی شده اند و تنها 75 گرم وزن دارند. کابل موجود در بسته بندی هر دو مدل نیز 1.5 متر طول دارد.

شباهت بی حد و حصر وبکم های Brio 100 و Brio 90 سؤالات زیادی را در مورد استراتژی مارکتینگ لاجیتک ایجاد کرده است! آیا این وب کم ها صرفاً به منظور توزیع در مناطق جغرافیایی مختلف با تغییر نام مواجه شده اند (Brio 90 در چین و Brio 100 در بازارهای جهانی)، یا تفاوت هایی بین آنها وجود دارد که لاجیتک هنوز آنها را اعلام نکرده است؟

تفاوت دوربین Logitech Brio 100 با Brio 90

در حال حاضر برای مصرف کنندۀ عادی تفاوتی بین این دو مدل وجود ندارد. با وجود اینکه کارشناسان و فعالان حوزۀ تولید وب کم منتظر ارائه جزئیات بیشتری از جانب لاجیتک هستند، اما چه مدل Brio 100 را بخرید چه مدل Brio 90، به یک سری امکانات مشابه و یکسان دسترسی پیدا خواهید کرد! البته پیشنهاد کارشناسان این است که فعلاً منتظر بمانید تا قیمت وب کم لاجیتک Brio 100 به طور رسمی از جانب این شرکت اعلام شود. چنانچه تفاوتی در قیمت این مدل با Brio 90 دیده نشود، می توان مطمئن بود که این دو مدل یکی هستند. اما اگر Brio 100 گران تر بود، قطعاً مدل Brio 90 را با قیمت ارزان تر بخرید! چرا که مشخصات اصلی و کلیدی این دو مدل یکسان هستند و اگر تفاوتی هم باشد به جزئیات مربوط می شود!

منبع: gizmochina