این طور که به نظر می رسد متا حساب کاربری اینستاگرام شما را گروگان گرفته تا نتوانید اکانت خود را در اپلیکیشن Threads پاک کنید! به این ترتیب حتی اگر یک بار هم به این شبکه اجتماعیِ رقیب توییتر وارد شوید، دیگر نمی توانید اکانت خود را در آن ببندید، مگر اینکه قید اطلاعات حساب کاربری خود در اینستاگرام را بزنید!

حذف اکانت Threads با حذف اکانت اینستاگرام

در مستندات ارائه شده به عنوان «قوانین حریم شخصی Threads» خیلی راحت و به صراحت عنوان شده که: «شما هر زمان که خواستید می توانید اکانت خود را غیر فعال کنید. اما پروفایل شما در Threads فقط با حذف اکانت اینستاگرام شما به طور کامل پاک می شود».

جدیدترین شبکه اجتماعی متا به طور رسمی از تاریخ 5 جولای 2023 (14 تیر 1402) برای استفاده عمومی در دسترس قرار گرفته و فقط طی چند ساعت توانسته 30 میلیون کاربر جذب کند. با این حال به نظر می رسد که تعداد زیادی از این 30 میلیون نفر قوانین حریم شخصی Threads را به طور کامل نخوانده اند و از این موضوع بی خبر بوده اند!

این پیوند عمیق بین تریدز و اینستاگرام فوق العاده عجیب و غریب و حتی باورنکردنی است! شما برای ایجاد اکانت در Threads فقط یک راه پیش رو دارید: لاگین کردن با اطلاعات مربوط به حساب کاربری اینستاگرام تان! این شبکه اجتماعی جدید تماماً بر مبنای پلتفرم اینستاگرام توسعه پیدا کرده و حالا به طور قطع می توان گفت که پایگاه داده مربوط به مشخصات کاربران این دو پلتفرم کاملاً یکسان است! پس اصلاً جای تعجب نیست که متا از سرویس محبوب به اشتراک گذاری عکس و ویدئوی خود (اینستاگرام) برای تبلیغ مداوم Threads می کند.

حذف اکانت Threads با حذف اکانت اینستاگرام

به هر حال کسانی که بلافاصله با خواندن تیترهایی شبیه به «اینستاگرام از Threads رونمایی کرد؛ همان توییتر اما بدون هیچ گونه محدودیت» ذوق زده شده و بدون خواندن قوانین این شبکه اجتماعی در آن عضو شده اند، اکنون هیچ راه برگشتی ندارند! اگر شما هم عضو این دسته از افراد هستید، باید به شما بگوییم که متأسفانه باید همچنان عضو Threads باقی بمانید و اکانت خود را در آن حذف نکنید! در غیر این صورت اکانت اینستاگرام شما هم که احتمالاً برای رونق گرفتن آن زحمت زیادی کشیده اید به طور کامل از بین خواهد رفت!
با این حال شاید اوضاع تا این حد هم بغرنج نباشد! چرا که رئیس اینستاگرام، Adam Mosseri، در اکانت خود در Threads اعلام کرده که از این نگرانی به وجود آمده در میان کاربران آگاه است. این شخص طی یک پست اعلام کرده که «به دنبال راه حلی برای پاک کردن اکانت Threads شما به صورت جداگانه هستیم».

هنوز مشخص نیست که این «راه حل» چه زمانی پیدا و اجرایی خواهد شد! به این ترتیب کاربران فعلی Threads باید تا زمان عملی شدن این وعده منتظر بمانند و هیچ گونه اقدامی در راستای حذف اکانت خود در این شبکه اجتماعی جدید انجام ندهند. چرا که این کار باعث می شود تا تمام پست ها، کامنت ها، استوری ها، لایک ها و فالوئرهای شما در اینستاگرام پاک شوند! توجه داشته باشید که حتی اگر این اتفاق هم بیفتد، شما می توانید با لاگین کردن مجدد در Threads، به تمام پست ها و آیتم هایی که اشاره کردیم دوباره دسترسی پیدا کنید و به عبارت دیگر، اطلاعات اینستاگرام شما بر می گردد.

حذف اکانت Threads با حذف اکانت اینستاگرام

در حال حاضر در صفحه هوم Threads شما پست هایی را که از جانب افراد ناشناس (کسانی که آنها را فالو نکرده اید) می توانید ببینید. اینکه مدام عکس ها و ویدئوهای کسانی را ببینید که کوچکترین شناختی نسبت به آنها ندارید، ممکن است شما را خسته کند و بخواهید از این شبکه اجتماعی خارج شوید. برای این منظور در اپلیکیشن Threads به تب Profile و سپس منوی Settings بروید. بعد از آن گزینه Accounts را لمس کنید و سپس گزینه Deactivate profile را انتخاب کنید. پس از آن هم اکانت شما در Threads و هم اکانت شما در اینستاگرام به طور کامل غیر فعال می شوند! امیدواریم هر چه زودتر این شرایط تغییر پیدا کرده و این دو شبکه اجتماعی به صورت مستقل تر از هم عمل کنند!

منبع: androidcentral