اگر با نحوه پاک کردن چند مخاطب به صورت هم زمان در گوشی آیفون آشنا نیستید، خودتان را سرزنش نکنید! چرا که این کار در iOS چندان راحت نیست و خیلی از کاربران را به دردسر می اندازد! در واقع اپل این کار را بیهوده پیچیده کرده است و پای iCloud را به این قضیه باز کرده است! بله، شما در اکثر نسخه های iOS به جای اینکه بتوانید با انتخاب کردن نام و شماره مخاطبین مورد نظر خود آنها را حذف کنید، باید به iCloud مراجعه نمایید!

چگونه چند مخاطب را به صورت هم زمان در آیفون حذف کنیم؟

البته با عرضه iOS 16 این مشکل برطرف شده است و شما می توانید به سادگی انگشت دست خود را بر روی مخاطبان آیفون خود ببرید و پس از انتخاب چند مخاطب، آنها را به طور هم زمان پاک کنید! اما کاربرانی که از آپدیت های قبلی iOS بر روی آیفون خود استفاده می کنند این قابلیت را ندارند! اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید اصلاً نگران نباشید. ما در این مقاله نحوه پاک کردن هم زمان چند مخاطب در آیفون را به شما آموزش داده ایم.

آموزش حذف کردن چند مخاطب در آیفون به صورت هم زمان

1- لیست مخاطبین آیفون (Contacts) را باز کنید. برای این منظور می توانید به Phone app مراجعه کرده و از منوی پایین صفحه بر روی Contacts ضربه بزنید.

2- مخاطبینی را که قصد حذف کردن آنها را دارید، پیدا کنید.

3- دو انگشت خود را بر روی نام یک مخاطب قرار دهید و سپس انگشتانتان را به بالا یا پایین بکشید. با این کار می توانید بیش از یک مخاطب را برای پاک شدن انتخاب کنید. اگر مخاطب مورد نظر شما به رنگ خاکستری درآمد، به معنای آن است که «سلکت» شده است.

آموزش حذف کردن چند مخاطب در آیفون به صورت هم زمان

4- پس از آنکه تمام مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کردید، انگشتان خود را از روی صفحه جدا کنید.

5- حالا انگشت خود را بر روی مخاطبان انتخاب شده بگذارید و چند ثانیه فشار دهید. یک منو به شما نمایش داده می شود که حاوی گزینه های Copy، Share، Merge یا Delete است. Delete را انتخاب کنید.

به این ترتیب چند مخاطب به صورت هم زمان از آیفون شما حذف می شوند. با این حال روش بالا برای پاک کردن مخاطبانی کاربرد دارد که در لیست Contacts آیفون شما پشت سر هم قرار داشته باشند! اگر به این دلیل (یا بنا به هر دلیل دیگری) روش بالا برای شما جواب ندارد، باید به سراغ iCloud بروید!

آموزش حذف کردن چند مخاطب در آیفون به صورت هم زمان با iCloud

اگر از آی کلاد استفاده می کنید، لیست مخاطبان شما در آن ذخیره می شود. از آنجا که این سیستم ابری است، شما می توانید در تمامی دستگاه های اپل به آن دسترسی داشته باشید. همچنین هر گونه تغییری که در این لیست از طریق یکی از دستگاه های اپل انجام شود، در دستگاه های دیگر هم اعمال می شود. به عنوان مثال اگر شماره یکی از مخاطبان خود را در آیفون تغییر دهید، این شماره در مک بوک پروی شما هم تغییر خواهد کرد.

در یک کامپیوتر مک شما می توانید با مراجعه به نسخه وب iCloud، به لیست مخاطبان خود دسترسی داشته باشید. در این حالت می توانید چند مخاطب را به طور هم زمان انتخاب و آنها را حذف کنید. به این صورت:

1- با یک کامپیوتر یا لپ تاپ مک به سایت iCloud.com بروید و با اپل آی دی و پسورد خود در آن لاگین کنید. توجه داشته باشید که این کار را نباید با گوشی انجام دهید.

2- در صفحه اصلی، بر روی Contacts کلیک کنید.

آموزش حذف کردن چند مخاطب در آیفون به صورت هم زمان

3- با نگه داشتن کلید Control، مخاطبانی را که قصد حذفشان را دارید هایلایت کنید.

4- به پایین اسکرول کنید و سایر مخاطبان مورد نظر خود را هم انتخاب نمایید.

5- بر روی آیکون Settings که در گوشه چپ پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

6- گزینه Delete را انتخاب نمایید.

7- در پیامی که به شما نشان داده می شود، با کلیک کردن بر روی Delete تصمیم خود را تأیید کنید.

آموزش حذف کردن چند مخاطب در آیفون به صورت هم زمان

با این روش به سادگی می توانید چند مخاطب را به صورت هم زمان از لیست Contacts خود حذف کنید. حالا اگر این لیست را در آیفون باز کنید، نشانی از مخاطبان حذف شده در آن نخواهید دید.

منبع: imore