پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر را می توان یک کالای مطمئن و یک وسیله مناسب برای تامین برق مورد نیاز سیستم کامپیوتر محسوب کرد! این مدل پاور با توجه به بهره مندی از فرم فاکتور ATX و توان خروجی 1500W تبدیل به یکی از قابل اعتمادترین پاورهای تولیدی شرکت کورسیر شده و می تواند برق سیستم کاربر را بدون هیچ چالشی فراهم کند! از دیگر ویژگی های موجود در پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر می توان به راندمان 92 درصدی، فن های 140 میلی متری با قابلیت توقف خودکار، استفاده از کابل های تمام ماژولار، راهکارهای مختلف حفاظتی، قابلیت نظارت بر عملکرد پاور، عمر بالا و ... اشاره کرد. موارد ذکر شده تنها بخشی از قابلیت های موجود در این پاور 1500 وات محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر، ابزار قابل اعتماد سیستم!

راندمان بالا و بهره مندی از گواهینامه Plus Platinum 80

راندمان بالا از نمونه ویژگی های مثبت موجود در پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر محسوب می شود. این مدل پاور قادر است در بار پردازشی 20 تا 100 درصدی راندمانی از 89 تا 92 درصد داشته باشد. هر چه راندمان پاور بالا باشد میزان هدر رفت انرژی و تولید حرارت کم تر شده و حتی میزان سر و صدای پاور نیز با کاهش محسوسی روبرو خواهد شد. این مدل پاور نیز با توجه به برخورداری از راندمان بالا می تواند علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی باعث کاهش میزان حرارت و سر و صدا نیز شود! به همین دلیل پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر موفق به کسب گواهینامه Plus Platinum 80 شده است. از دیگر ویژگی های مثبت موجود در این مدل پاور نیز می توان به قابلیت انتخاب یک و یا چند ریل 12V+ اشاره کرد! کانکتورهای موجود در این مدل پاور پس از اتصال این امکان را به کاربر می دهند تا بتوانند از حداکثر ظرفیت ریل 12V+ نیز استفاده کنند! در ضمن شرکت Corsair به منظور محافظت از کانکتورها و جلوگیری از راه یابی جریان بیشتر (تا 40 آمپر) از حالت Multiple (چند ریلی) استفاده کرده است. با برخورداری این مدل پاور از حالت چند ریلی می توانید بدون نگرانی به استفاده از سیستم خود بپردازید!

راندمان بالا و بهره مندی از گواهینامه Plus Platinum 80

مجهز به فن قدرتمند و قطعات باکیفیت!

شرکت کورسیر در طراحی و ساخت پاور 1500 وات HX1500i Platinum Full Modular کورسیر از یک فن 140 میلی متری قدرتمند استفاده کرده است. فن استفاده شده در این مدل پاور از قدرتی برابر با 1500W برخوردار بوده و می تواند عمل خنک کنندگی و خروج حرارت از داخل پاور را به بهترین شکل ممکن انجام دهد! در ضمن فن تعبیه شده در این مدل پاور از یاتاقان های FDB (Fluid Dynamic Bearing) بهره مند است. با توجه به برخورداری از یاتاقان های FDB می توان گفت که فن تعبیه شده قادر است عمل خنک کنندگی و خروج حرارت هنگام انجام فعالیت های سنگین را با کم ترین صدای ممکن انجام دهد! قطعات و لوازم استفاده شده در پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر نیز از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه ساخته شده است. از نمونه قطعات باکیفیتی که شرکت کورسیر در ساخت این مدل پاور مورد استفاده قرار داده است می توان به خازن های 100% ژاپنی الکترولیتی  C ° 105 اشاره کرد. ترکیب قطعات باکیفیت و این مدل خازن باعث شده تا پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر از راندمان 92 درصدی برخوردار شود! لازم به ذکر است که شرکت کورسیر به منظور جلوگیری از ایجاد سر و صدای بیخود در هنگام فعالیت های سبک و عدم نیاز به خنک سازی از حالت Zero RPM بهره برده است! این حالت باعث شده تا این پاور کامپیوتر با کیفیت هنگام فعالیت سیستم در سبک ترین حالت خود از گردش فن تعبیه شده جلوگیری کند! در ضمن با فعال شدن این حالت صدای سیستم تا حد زیادی پایین آمده و باعث تمرکز بیشتر کاربر خواهد شد!

پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر، ابزار قابل اعتماد سیستم!

اسمبل آسان و قابلیت نظارت بر عملکرد پاور!

شرکت Corsair به منظور ایجاد اسمبل آسان و راحت پاور HX1500i Platinum Full Modular از کابل های تمام ماژولار استفاده کرده است. کابل های DC تمام ماژولار این امکان را به کاربر می دهد تا بدون هیچ ریخت و پاشی اقدام به اسمبل کردن این مدل پاور در کیس خود کند! لازم به ذکر است که این مدل پاور با توجه به برخورداری از راهکارهای حفاظتی مختلف، علاوه بر عمر بالا از عملکردی پایدار نیز برخوردار است. راهکارهای حفاظتی استفاده شده در پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر شامل راهکار حفاظتی OVP (قابلیت حفاظت در برابر ولتاژ بیش از حد)، OTP (قابلیت حفاظت در برابر دمای بیش از حد)، UVP (قابلیت حفاظت در برابر پایین بودن (کمبود) ولتاژ)، OPP (قابلیت حفاظت در برابر انرژی دریافتی بیش از حد) و SCP (قابلیت حفاظت در برابر اتصال کوتاه) می شود. با توجه به راهکارهایی که در ساخت این مدل از پاور مورد استفاده قرار داده شده است می توان گفت که علاوه بر عملکرد بالا از عمر بالایی (100.000 ساعت) نیز برخوردار خواهد شد!

پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر، ابزار قابل اعتماد سیستم!

در ضمن شرکت کورسیر جهت نظارت بر عملکرد کلی پاور HX1500i Platinum Full Modular نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی شرکت کورسیر با عنوان Corsair iCUE طراحی شده و کاربر با استفاده از این نرم افزار می تواند از قابلیت ها و امکانات زیادی بهر مند شود. از نمونه قابلیت های موجود در این نرم افزار می توان به نظارت بر تمامی عملکردهای پاور، فعال و یا غیر فعال سازی ریل های موجود در پاور و تغییر سرعت گردش فن نسبت به دمای سیستم اشار کرد. قابلیت هماهنگ سازی و یکپارچه سازی قطعات شرکت Corsair از دیگر ویژگی های موجود در این نرم افزار محسوب می شود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که پاور HX1500i Platinum Full Modular کورسیر از ابعادی برابر با 200x150x86 میلی متر، وزن 2.4 کیلوگرم، 1 عدد اتصال 24 پین، 8 عدد اتصال 15 پین SATA و ... نیز برخوردار است!

منبع: corsair