شرکت آمریکایی Corsair توسط 3 نفر در سال 1994 تاسیس شده است! این شرکت بیشتر مشغول تولید تجهیزات گیمینگ، استریم و ... است. قطعات اصلی محصولات این برند در آمریکا طراحی و در کشور تایوان تولید می شوند. از نمونه محصولات تولیدی این شرکت می توان به انواع مختلف کیس اشاره کرد. کیس های تولیدی این شرکت نسبت به دیگر شرکت ها یک سر و گردن بالاتر هستند. به همین دلیل کیس های تولیدی شرکت Corsair از طرفداران و کاربران زیادی در سراسر دنیا برخوردار هستند. Crystal Series 680X RGB از نمونه کیس های تولیدی شرکت کورسیر محسوب می شود که در این بخش از مقاله قصد آشنایی با آن را داریم. این مدل کیس در دو رنگ سفید و مشکی تولید شده تا قادر به پوشش سلیقه بیشتری باشد! شرکت کورسیر در طراحی و ساخت این مدل کیس از فرم ظاهری Mid Tower استفاده کرده و با توجه به بهره مندی از ابعاد 505x344x423 میلی متری می تواند مناسب ترین فضا برای در بر گرفتن سیستم های گیمینگ را داشته باشد! از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در کیس Crystal Series 680X RGB می توان به سازگاری با اکثر مادربردها، فضای مدیریت کابل، بهره مندی از درگاه های متعدد و قابلیت نصب انواع ماژول های حافظه اشاره کرد. برای زیبایی بیشتر و بالا بردن میزان جذابیت نیز از نورپردازی حرفه ای استفاده شده است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی این مدل از کیس شرکت Corsair خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کیس Crystal Series 680X RGB، یکی از بهترین محصولات شرکت آمریکایی Corsair

خلاقیت و جذابیت کیس Corsair Crystal Series 680X RGB!

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت Corsair در ساخت کیس Crystal Series 680X RGB مورد استفاده قرار داده است می توان به ظاهری بسیار جذاب و کاربر پسند اشاره کرد. ظاهری جذاب باعث شده تا کاربران زیادی برای زیباتر کردن سیستم گیمینگ خود از این مدل کیس استفاده کنند. طراحان شرکت کورسیر در ساخت این مدل کیس از پنل های شیشه ای استفاده کرده اند. پنل های شیشه ای از قابلیت بازتابندگی برخوردار بوده و با توجه به قابلیت دیده شدن قطعات نصب شده درون کیس می توان این سیستم گیمینگ را به رخ دیگران کشید. از دیگر ویژگی هایی که باعث می شود تا این مدل کیس از جذابیت بیشتری برخوردار شود نیز می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد! نورپردازی این مدل کیس را می توان بر روی فن های تعبیه شده در قسمت جلویی و پشتی کیس مشاهده کرد. در ضمن نورپردازی استفاده شده در کیس Crystal Series 680X RGB از نوع RGB بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی می توان آن را به وسیله نرم افزار اختصاصی کورسیر تنظیم کرد! این کیس از ابعادی برابر با 505x344x423 میلی متر و وزنی برابر با 11.58 کیلوگرم برخوردار بوده و برای حمل آن با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد!

خلاقیت و جذابیت کیس Corsair Crystal Series 680X RGB!

سیستم خنک کنندگی و کنترل هوشمند!

شرکت کورسیر جهت قدرتمند سازی سیستم خنک کنندگی از 4 عدد فن پرقدرت 120 میلی متری در ساخت کیس Crystal Series 680X RGB استفاده کرده است. فن های موجود در پنل جلویی و پنل پشتی تعبیه شده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارند می توانند عمل خنک سازی داخل کیس را به خوبی انجام داده و سلامت قطعات داخلی کیس را تا حد زیادی تضمین کنند. فن های تعبیه شده در پنل جلویی وظیفه وارد کردن هوای تازه از 2 طرف پنل و فن تعبیه شده در پنل پشتی نیز وظیفه خروج هوای گرم را بر عهده دارد. از دیگر ویژگی هایی که شرکت کورسیر به منظور محافظت از قطعات داخلی کیس مورد استفاده قرار داده است نیز می توان به فیلتر گرد و غبار اشاره کرد. این ویژگی می تواند سلامت قطعات داخلی کیس را تا حد زیادی بالا ببرد! لازم به ذکر است که به دلیل در معرض دید بودن فن تعبیه شده در پنل جلویی و پشتی، شرکت کورسیر آن ها را مجهز به نورپردازی RGB کرده است. این ویژگی با توجه به قابلیت تنظیم نوع نورپردازی توانسته به یکی از جذابیت ترین مشخصات کیس تبدیل شود. از ویژگی های نورپردازی استفاده شده بر روی فن ها می توان به برخورداری از 48 عدد LED اشاره کرد! شرکت Corsair به منظور هوشمند سازی کیس Crystal Series 680X RGB از یک کنترلر هوشمند استفاده کرده است. Lightning Node Pro کنترلر استفاده شده در این مدل بوده که آن را تبدیل به یکی از هوشمندترین کیس های موجود در بازارهای جهانی کرده است!

کیس Crystal Series 680X RGB، یکی از بهترین محصولات شرکت آمریکایی Corsair

نرم افزار اختصاصی و قابلیت اضافه کردن قطعات مختلف!

شرکت کورسیر به منظور مدیریت قابلیت های موجود در این کیس از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی این شرکت با عنوان Corsair iCUE طراحی شده و با توجه به قابلیت هایی که در اختیار دارد می تواند این امکان را به کاربر بدهد تا از قابلیت در دست گرفتن تمامی جزئیات کیس بهره مند شود. از نمونه قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به قابلیت تنظیم و شخصی سازی نورپردازی و قابلیت هماهنگ کردن آن با دیگر قطعات کورسیر (ماوس، کیبورد، فن و ...)، ایجاد پروفایل های متعدد و ... اشاره کرد. کیس Crystal Series 680X RGB کورسیر با توجه به ابعاد مناسبی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا برای نصب 8 عدد فن 120 میلی متری با هیچ چالشی روبرو نشوید. در ضمن علاوه بر فن 120 میلی متری امکان نصب 7 عدد فن 140 میلی متری و 4 عدد رادیاتور را نیز خواهید داشت. از دیگر قطعات قابل نصب در این مدل کیس نیز می توان به قابلیت نصب 3 عدد ماژول 3.5 اینچی و یا 4 عدد ماژول 2.5 اینچی حافظه اشاره کرد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که درگاه های متعددی بر روی بدنه کیس Crystal Series 680X RGB تعبیه شده که شامل 2 عدد درگاه USB 3.1 Gen 2 (Type-C) می شود.

منبع: tomshardware