از نمونه محصولات تولیدی شرکت کولر مستر که با هدف یاری رساندن به گیمرها و یا کاربرانی که به صورت حرفه ای به ویرایش عکس، فیلم و یا نرم افزارهایی از این قبیل مشغول هستند طراحی شده می توان به مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U اشاره کرد. این مدل مانیتور کامپیوتر یکی از شیک ترین و جذاب ترین طراحی ها را در اختیار داشته و به همین دلیل می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده در اتاق های گیمینگ باشد. از نمونه ویژگی های طراحی این مدل مانیتور می توان به نورپردازی اشاره کرد که در قسمت پشتی مانیتور به صورت حرفه ای طراحی شده است! پنل 27 اینچی از نوع Ultra-Speed IPS نیز قادر است تصاویر را علاوه بر کیفیت بی نظیر در اندازه بسیار مناسب نیز به نمایش درآورده و میزان رضایت کاربر را تا حد زیادی بالا ببرد. نرخ به روزرسانی 160 هرتز و نرخ پاسخگویی بی نظیر 1 میلی ثانیه ای نیز می تواند تصاویر متحرک را بدون ذره ای تار شدن به نمایش درآورد. مهندسان شرکت کولر مستر به فکر سلامتی کاربران نیز بوده و به همین دلیل از فناوری های پیشرفته زیادی در ساخت TEMPEST GP27U استفاده کرده اند که موجب می شود تا کاربر بدون نگرانی بابت آسیب های بینایی به استفاده طولانی مدت از مانیتور بپردازد. روشنایی بی نظیر، رزولوشن UHD و سوئیچ KVM نیز از دیگر مشخصات مهم و مثبت این مدل مانیتور محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U کولر مستر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مانیتور کولر مستر TEMPEST GP27U

قابلیت ارائه تصاویری فراتر از انتظار!

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 160 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور کامپیوتر کولر مستر قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! شرکت کولر مستر مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U را در اندازه 27 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه بزرگ برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (3840x2160) پیکسل و رزولوشن UHD لذت ببرید.

کنتراست 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت کوار مستر دارای روشنایی 600 nits در حالت SDR و 1200 nits در حالت HDR Peak بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور زیاد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. شرکت کولر مستر برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 98 درصدی DCI-P3 و 99 درصدی Adobe RGB است. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید.

مشخصات مانیتور کولر مستر TEMPEST GP27U

مجهز پورت های متعدد و فناوری های کاربردی!

شرکت Cooler Master همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت زمان طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U شامل Adaptive Sync، FreeSync، G-Sync، HDR1000 و Low Blue Light می شود.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!

Adaptive-Sync: این فناوری نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.

FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

مشخصات مانیتور کولر مستر TEMPEST GP27U

شرکت Cooler Master جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل یک عدد پورت USB Type-C (PD 90W + DP ALT + USB data)، یک عدد پورت USB 3.0 Type B، دو عدد پورت USB 3.2 Type A، یک عدد جک 3.5 میلی متری، دو عدد پورت HDMI 2.1 و یک عدد پورتDisplayPort  می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از جک هدفون هم نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! در ضمن با وجود پورت USB Type C نیز می توانید دستگاه های مد نظر خود را شارژ کنید!

مشخصات مانیتور کولر مستر TEMPEST GP27U

اسپیکر باکیفیت و پنل پرسرعت Ultra-Speed IPS

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U می توان به سیستم صوتی باکیفیت اشاره کرد. شرکت کولر مستر به منظور جلوگیری از صرف هزینه های اضافی جهت تهیه اسپیکر جداگانه علاوه بر ورودی های صدا از 2 اسپیکر باکیفیت نیز بهره برده است. لازم به ذکر است که اسپیکرهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 3 وات (دو عدد اسپیکر 1.5 واتی) بوده که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. نورپردازی نیز در طراحی این مدل مانیتور استفاده شده که در قسمت پشتی مانیتور قابل مشاهده خواهد بود. سیستم نورپردازی این مدل مانیتور از نوع MiniLED بوده و در هنگام تاریکی محیط جلوه زیباتری را ارئه می دهد! در ضمن باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U مجهز به پرسرعت ترین پنل نیز بوده تا ذره ای از کیفیت تصاویر در حال پخش کاسته نشده و در بهترین حالت ممکن به نمایش دربیایدو طبق اعلام سایت اصلی شرکت کولر مستر پنل استفاده شده در این مدل مانیتور از نوع Ultra-Speed IPS بوده و از ویژگی های رده بالایی همچون سرعتی تا 4 برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی پنل های IPS، انتقال سریع پیکسل ها و قابلیت پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ اشاره کرد. از ویژگی های برتری که در ساخت مانیتور گیمینگ TEMPEST GP27U کولر مستر مورد استفاده قرار گرفته است می توان به سازگاری با سوئیچ KVM اشاره کرد. این ویژگی کاربر را قادر می سازد تا موس/کیبورد و مانیتور خود را به دو سیستم کامپیوتری متصل کرده و از طریق یک سوئیچ جابجا کند! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به برخورداری از پایه ارگونومیک این امکان به کاربر داده می شود تا برای تنظیم میزان شیب از -5 تا +20 درجه، چرخش تا 15 درجه، تنظیم ارتفاع از 0 تا 110 میلی متر اقدام کرده و در صورت نیاز اقدام به نصب مانیتور بر روی دیوار کنید!

منبع: coolermaster