کیبوردهای بی سیم به دلیل قابلیت ها و راحتی استفاده ای که در اختیار دارند، نسبت به دیگر کیبوردها که به صورت سیمی طراحی شده اند از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. کیبورد گیمینگ SK653 کولر مستر نیز از این نوع کیبوردها محسوب می شود که می تواند اتصالی پایدار برای کاربر به ارمغان بیاورد. این مدل کیبورد گیمینگ مجهز به سوئیچ های ظریفی است که در زیر کلیدها تعبیه شده اند. ظاهر مدرن نیز از دیگر ویژگی های مثبت این کیبورد محسوب شده که شامل نورپردازی و طراحی بدون قاب آن می شود. نورپردازی موجود در این کیبورد را می توان در زیر تمامی کلیدهای تعبیه شده مشاهده کرد که به منظور افزایش هیجان کاربر و بالا رفتن میزان جذابیت سیستم گیمینگ اضافه شده است. SK653 علاوه بر اتصال بی سیم از قابلیت برقراری ارتباط به صورت سیمی نیز بهره مند بوده که باعث می شود تا کاربر از قابلیت برقراری ارتباط با دستگاه های بیشتر بهره مند شود. جهت تنظیم زاویه قرارگیری کیبورد نیز از دو عدد پایه در زیر کیبورد استفاده شده که موجب می شود تا کاربر در صورت لزوم، جهت راحتی بیشتر خود اقدام به تنظیم آن کند! سازگاری با سیستم عامل های متعدد نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت محسوب شده و با توجه به قابلیت برقراری ارتباط با چندین دستگاه می توانید با استفاده از کلیدهای برنامه ریزی شده اقدام به جابجایی بین آن ها کنید. باتری قدرتمند 4000 میلی آمپری، حافظه آنبرد و بدنه ای مستحکم نیز از دیگر مشخصات مهم کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات کیبورد گیمینگ Cooler Master SK653

طراحی ارگونومیک و بدون قاب کیبورد گیمینگ!

مهندسان و طراحان شرکت کولر مستر در ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 از طراحی کاملا ارگونومیک استفاده کرده اند. ارگونومیک بودن کیبورد می تواند راحتی بیشتر کاربر را به وجود آورده تا بدون چالش خاصی به استفاده از کیبورد بپردازد! در ضمن این مدل کیبورد مخصوص بازی نسبت به نسل قبلی با توجه به برخورداری از پورت های جدید و تغییرات اعمال شده (کاهش در فاصله و نقطه فعال سازی) می تواند علاوه بر ایجاد استانداردهای جدید، سرعت عملکرد کاربر را نیز تا حد زیادی افزایش دهد! طراحی بدون قاب نیز به منظور افزایش میزان تسلط کاربر و قابلیت تمیز کردن آسان طراحی شده است. بدنه این مدل کیبورد از مرغوب ترین مواد اولیه ساخته شده (ترکیب آلومینیوم و پلاستیک) تا قادر باشد در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع دوام بالایی داشته باشد! نورپردذازی نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 محسوب می شود. نورپردازی را می توان در زیر تمامی کلیدها مشاهده کرد که علاوه بر بالا رفتن میزان هیجان کاربر باعث جذاب تر شدن سیستم گیمینگ نیز خواهد شد! در ضمن این مدل کیبورد از کلیدهای میانبر زیادی همچون کلیدهای مالتی مدیا، کنترل صدا، کلیدهای کنترل نورپردازی و کلیدهای جابجایی بین دستگاه های متصل شده نیز برخوردار بوده تا کاربر بدون انجام دادن حرکات اضافی اقدام به کنترل کیبورد کند! شرکت کولر مستر در ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 از ابعاد استاندارد 430x125x25 میلی متر استفاده کرده تا فضای زیادی از میز کاربر اشغال نشده و با توجه به وزن مناسب 737 گرمی که در اختیار دارد امکان حمل و نقل آسان را نیز برای کاربر فراهم خواهد کرد. لازم به ذکر است که کولر مستر این مدل از کیبورد را در دو نسخه که تنها از نظر رنگ بندی (مشکی و سفید) با یکدیگر تفاوت دارند طراحی کرده که موجب می شود تا کاربر بر اساس سلیقه خود اقدام به تهیه یکی از نسخه ها کند!

مشخصات کیبورد گیمینگ Cooler Master SK653

پل های ارتباطی و باتری قدرتمند!

شرکت Cooler Master جهت پوشش دادن سلیقه همه کاربران در ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 از دو روش مختلف برای متصل شدن بهره برده است. روش های استفاده شده در این مدل از کیبورد را می توانید به کمک فناوری بلوتوث نسخه 4.2 و پورت USB-C راه اندازی کرده و اقدام به متصل شدن به دستگاه مد نظر خود کنید! روش های بی سیم با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارند می تواند شارژدهی مناسبی را در هر بار شارژ برای شما به ارمغان بیاورد. فناوری بلوتوث طرفداران مخصوص خود را داشته و با توجه به عدم نیاز به دانگل اضافه می تواند ارتباط بدون دردسری را برای کاربر به وجود بیاورد. از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به مصرف پایین انرژی اشاره کرد که باعث می شود تا باتری استفاده شده در این مدل کیبورد کارکرد طولانی مدتی را ارائه کند. متصل شدن به صورت سیمی (USB-C to USB-A) از دیگر روش هایی است که شرکت کولر مستر در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 استفاده کرده است. این روش نیز همانند روش بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم استفاده از باتری می توانید مدت زمان زیادی از این کیبورد استفاده کنید. در ضمن این روش علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز کیبورد می تواند به صورت همزمان باتری داخلی آن را نیز شارژ کند! طراحان این مدل کیبورد جهت تامین انرژی مورد نیاز کیبورد نیز از باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعت (2 عدد باتری 2000 میلی آمپر ساعت) استفاده کرده اند. باتری تعبیه شده با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی بالایی را به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که شارژدهی باتری تعبیه شده در این مدل کیبورد در صورت غیر فعال بودن نورپردازی می تواند امکان استفاده بدون سیم را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

مشخصات کیبورد گیمینگ Cooler Master SK653

قابلیت متصل شدن همزمان و کلیدهای میانبر!

شرکت کولر مستر در ساخت کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این نوع سوئیچ از نوع مکانیکال Low Profile بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند طول عمر بالایی را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز استاندارد به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. این ویژگی می تواند علاوه بر گیمرها، برای تایپیست ها و ... نیز بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! شرکت Cooler Master در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعدد به عنوان میانبر استفاده کرده است. کلیدهای مالتی مدیا از نمونه کلیدهای میانبر تعبیه شده در این مدل از کیبورد محسوب می شود. این کلیدها به منظور کنترل مدیای در حال پخش اضافه شده تا کاربر بدون انجام کار اضافی اقدام به کنترل کردن مدیای در حال پخش کند! به همین دلیل از 3 عدد کلید ترکیبی استفاده کرده و کاربر با فشردن همزمان کلید مخصوص (لوگوی سری محصولات کولر مستر) و کلیدهای F7، F8 و F9 قادر است مدیای در حال پخش را کنترل نماید! با استفاده از کلیدهای مالتی قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! از دیگر کلیدهای میانبر استفاده شده در کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 نیز می توان به کلیدهای تنظیم میزان روشنایی نورپردازی، 1 عدد کلید به منظور قطع و وصل صدا و 2 کلید جهت کاهش و افزایش میزان صدای سیستم اشاره کرد. لازم به ذکر است که طراحان این شرکت علاوه بر کلیدهای ترکیبی به منظور کنترل مالتی مدیا از دیگر کلیدهای اختصاصی نیز در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده اند.

مشخصات کیبورد گیمینگ Cooler Master SK653

از دیگر امکانات و ویژگی های موجود در کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 می توان به قابلیت اتصال همزمان به 3 دستگاه مختلف، قابلیت سوئیچ بین آن ها و نورپردازی اشاره کرد. قابلیت سوئیچ شدن از طریق کلیدهای Z، X و C قابل دسترسی بوده تا کاربر در صورت لزوم اقدام به انتخاب یکی از دستگاه های متصل کند. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! نورپردازی استفاده شده در این کیبورد از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی و حالت های نور از پیش تعیین شده می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! لازم به ذکر است که نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد را می توان با استفاده از کلید میانبر تعبیه شده بر روی کیبورد شخصی سازی کرده و با توجه به برخورداری از 17 افکت مختلف قادر خواهید بود تا طبق سلیقه شخصی خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها کرد! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که کیبورد گیمینگ بی سیم SK653 از دیگر ویژگی ها و امکاناتی همچون حافظه آنبرد (جهت ذخیره تنظیمات)، نرم افزار اختصاصی Cooler Master MasterPlus+ (جهت دسترسی و تنظیم راحت کارکرد کیبورد)، نرخ نمونه برداری 1000 هرتز (در هنگام اتصال سیمی) و نرخ نمونه برداری 125 هرتز (در هنگام اتصال از طریق فناوری بلوتوث) به همراه نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای بوده که موجب می شود تا دستورات کاربر در کم ترین زمان ممکن اجرا شوند!

منبع: coolermaster