سری محصولات گیمینگ شرکت کولر مستر به دلیل برخورداری از ویژگی ها و قابلیت های متعدد می توانند اکثر کاربران را راضی نگه داشته و نیاز آن ها را تا حد زیادی برطرف کنند! این شرکت در زمینه گیمینگ مشغول طراحی و تولید محصولات متعددی همچون کیبورد، ماوس، کیس، پاور، کنترلرهای بازی، مانیتور و ... است. در این مقاله قصد بررسی یکی از محصولات گیمینگ کولر مستر را داریم که با عنوان مانیتور گیمینگ منحنی مدل GM34-CWQ ARGB روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل مانیتور کامپیوتر دارای پنل 34 اینچی بوده که به صورت منحنی طراحی شده است با وجود رزولوشن UWQHD و رفرش ریت 144 هرتزی می تواند تصاویر مد نظر کاربر را با کیفیت بی نظیر و روان ترین شکل ممکن به نمایش دربیاورد. مهندسان شرکت به فکر سلامتی کاربران بوده و در ساخت این مدل مانیتور از فناوری های پیشرفته که قادر هستند از چشمان کاربر در برابر آسیب های جدی محافظت کنند استفاده کرده اند! میزان منحنی مناسب و زاویه دید استانداردی که GM34-CWQ ARGB در اختیار دارد می تواند گستره دید را افزایش داده که باعث می شود تا کاربر غرق در محتوای در حال پخش شود! میزان کنتراست مناسب به همراه حالت های پیشرفته ای که استفاده شده باعث می شود تا میزان رضایت کاربر به حداکثر خود برسد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور گیمینگ شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور کولر مستر GM34-CWQ ARGB

نرخ به روزرسانی و نرخ پاسخگویی!

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 0.5 میلی ثانیه ای (MPRT) که مانیتور گیمینگ منحنی GM34-CWQ ARGB در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 144 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! شرکت کولر مستر مانیتور گیمینگ منحنی GM34-CWQ ARGB را در ابعاد 34 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه بزرگ برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (3440x1440) پیکسل و رزولوشن UWQHD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور گیمینگ کولر مستر برابر با 21:9 تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری نسبت به دیگر مانیتورهایی که از نسبت تصویر پایین تری برخوردار هستند برای نمایش دادن داشته باشد که موجب می شود تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید.

کنتراست 4000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت کولر مستر دارای روشنایی 400 cd/m2 (تایپیکال) بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور زیاد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های استفاده شده در مانیتور گیمینگ منحنی GM34-CWQ ARGB می توان به قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی 98 درصدی DCI-P3 اشاره کرد که به لطف بهره مندی از فناوری HDR400 تصاویر با بی نظیرترین حالت خود به نمایش درخواهند آمد! در واقع این فناوری به منظور ایجاد حس حضور در میدان جنگ اضافه شده تا میزان هیجان و لذت کاربر تا حد زیادی افزایش پیدا کند. پنل VA خمیده باکیفیت نیز از دیگر ویژگی های مهم این مدل مانیتور محسوب می شود. پنل استفاده شده در این مانیتور دارای منحنی برابر با 1500R بوده که می تواند گستره دید کاربر را تا حد زیادی افزایش دهد!

بررسی مانیتور کولر مستر GM34-CWQ ARGB

مجهز پورت های متعدد و فناوری های کاربردی!

شرکت Cooler Master جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ منحنی GM34-CWQ ARGB خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل یک عدد پورت USB Type C، یک عدد پورت USB 3.0 Type B، دو عدد پورت USB 3.0 Type A، یک عدد جک 3.5 میلی متری، دو عدد پورت HDMI 2.0 و یک عدد پورتDisplayPort  می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از جک 3.5 میلی متری هم نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! شرکت Cooler Master همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از حالت های محتلف تصویر و فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ منحنی GM34-CWQ ARGB شامل FreeSync Premium، G-SYNC، Low Blue Light، Anti-Flicker، DCR (Dynamic Contrast Ratio) و Black Stabilization می شود!

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

Anti-Flicker: این فناوری نیز با توجه به قابلیت ارائه جریان خروجی پایداری که در اختیار دارد قادر است از کاربر در برابر خستگی چشم، خشکی چشم، جلوگیری از ضعیف شدن محافظت کرده و در نتیجه کاربر بدون نگرانی بابت آسیب دیدن چشمان خود می تواند به استفاده طولانی مدت از مانیتور بپردازد!

G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!

FreeSync Premium: این فناوری وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

بررسی مانیتور کولر مستر GM34-CWQ ARGB

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ منحنی GM34-CWQ ARGB می توان به سیستم صوتی اشاره کرد. شرکت کولر مستر به منظور جلوگیری از صرف هزینه های اضافی جهت تهیه اسپیکر جداگانه علاوه بر ورودی های صدا از 2 اسپیکر باکیفیت نیز بهره برده است. لازم به ذکر است که اسپیکرهای اضافه شده دارای قدرتی برابر با 10 وات (دو عدد اسپیکر 5 واتی) بوده که می توانند کاربر را از نیاز به اسپیکر جداگانه بی نیاز کنند. نورپردازی نیز در طراحی این مدل مانیتور استفاده شده که در زیر پایه قابل مشاهده خواهد بود. از ویژگی های نورپردازی استفاده شده نیز می توان به قابلیت شخصی سازی و هماهنگ سازی با سایر محصولات کولر مستر به وسیله نرم افزار اختصاصی شرکت کولر مستر (MasterPlus+) اشاره کرد. در آخر نیز باید گفت که مانیتور گیمینگ منحنی GM34-CWQ ARGB دارای پایه ارگونومیک بوده که می تواند امکان تنظیم شیب از -5 تا +15 درجه و چرخش مانیتور را از -15 تا +15 درجه در اختیار کاربر قرار دهد!

منبع: coolermaster