از نمونه مانیتورهایی که می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای انجام بازی های ویدئویی، تولید محتوا و یا ویرایش عکس باشد می توان به مانیتور گیمینگ GM238-FFS اشاره کرد که توسط مهندسان و طراحان خوش ذوق Cooler Master ساخته شده است. مانیتورهای زیادی با همین هدف طراحی و روانه بازارهای جهانی شده اما این مدل مانیتور به دلیل کیفیت و قابلیت های زیادی که در اختیار دارد می تواند یک سر و گردن بالاتر از آن ها قرار بگیرد. شرکت کولر مستر در ساخت این مدل مانیتور از رزولوشن FHD، نرخ پاسخگویی 0.5 میلی ثانیه ای، فناوری های پیشرفته و محافظتی استفاده کرده تا محتوای در حال نمایش علاوه بر کیفیت بالا بتواند از چشمان کاربر در برابر خطرات جدی محافظت کند. نرخ به روز رسانی بی نظیر 144 هرتزی همراه با پنل Ultra-Speed IPS می تواند تصاویر را نسبت به مانیتورهایی که از این ویژگی برخوردار نیستند تا 4 برابر سرعت بیشتر را به ارمغان آورده و در نتیجه می توان گفت که محتوای مد نظر کاربر با روان ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته خواهند شد! در ضمن به دلیل بهره مندی از پوشش های طیف رنگی بالاتر از استاندارد DCI-P3 و sRGB می توان گفت که رنگ ها به طبیعی ترین حالت خود پخش خواهد شد! پورت های متعدد و قابلیت ذخیره تنظیمات در 5 پروفایل مختلف نیز از دیگر مشخصات مهم و مثبت مانیتور گیمینگ GM238-FFS محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور گیمینگ شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی مانیتور گیمینگ 144 هرتزی Cooler Master GM238-FFS

نرخ تازه سازی بی نظیر و زاویه دید استاندارد!

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 0.5 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ کولر مستر GM238-FFS در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی بی نظیر 144 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! شرکت کولر مستر پنل مانیتور گیمینگ GM238-FFS را در اندازه 23.8 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه مناسب برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با توجه به این که پنل استفاده شده در این مدل مانیتور از نوع Ultra-Speed IPS بوده در نتیجه می توان گفت که محتوای مد نظر کاربر با سرعت بالا، بدون تار شدن و ذره ای چالش به نمایش گذاشته خواهد شد! لازم به ذکر است که با وجود این پنل قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن FHD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته باشد. در نتیجه می توان گفت که شما کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست نخواهد داد.

کنتراست 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در مانیتور گیمینگ Cooler Master مدل GM238-FFS می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت کوار مستر دارای روشنایی 200 nits (Typical) بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. شرکت کولر مستر برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 90 درصدی DCI-P3 و 120 درصدی sRGB است. با ویژگی های یاد شده می توان گفت که با یکی از برترین و رده بالاترین مانیتورهای گیمینگ در بازار روبرو هستیم!

 

بررسی مانیتور گیمینگ 144 هرتزی Cooler Master GM238-FFS

تنظیم خودکار تنظیمات بهینه و فناوری های پیشرفته!

از ویژگی های مثبت و مهمی که شرکت کولر مستر به صورت اختصاصی در طراحی مانیتور GM238-FFS مورد استفاده قرار داده است می توان به فناوری Dynamic Overdrive اشاره کرد. این قابلیت با هدف روان تر کردن هر چه بیشتر تصاویر در حال پخش اضافه شده که با بهینه تر کردن تنظیمات مانیتور بر اساس نرخ تازه سازی به این امر دست پیدا می کند! شرکت Cooler Master همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از فناوری های دیگری نیز استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ GM238-FFS شامل Anti-Flicker، Low Blue Light، Adaptive Sync، FreeSync، G-Sync، DCR (Dynamic Contrast Ratio) و HDR10 می شود!

  • Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!
  • G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!
  • Adaptive-Sync: این فناوری نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.
  • FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.
  • HDR10: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. در ضمن با توجه به این که استانداردهای موجود در HDR بر اساس طیف های رنگی DCI-P3 و SRGB هستند می توان گفت که رنگ ها با واقعی ترین و بی نظیرترین حالت خود به نمایش گذاشته خواهند شد!

 

بررسی مانیتور گیمینگ 144 هرتزی Cooler Master GM238-FFS

پورت های متعدد و طراحی بی نظیر!

شرکت Cooler Master جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، GM238-FFS را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل دو عدد پورت HDMI 2.0 و دو عدد پورت DisplayPort می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. ضخامت کم بدنه از ویژگی های مهم و مثبتی است که کولر مستر در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ GM238-FFS مورد استفاده قرار داده است. پایه نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل مانیتور محسوب می شود که جهت ایجاد شرایط ایده آل دید کاربر نسبت به صفحه نمایش اضافه شده است. در ضمن این مدل مانیتور از قابلیت تغییر شیب نیز برخوردار بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا شیب مانیتور را از -5 تا 15 درجه تنظیم نماید! لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت اصلی شرکت Cooler Master مانیتور گیمینگ GM238-FFS از قابلیت نصب بر روی دیوار نیز برخوردار بوده که به کاربر این امکان را می دهد تا در صورت لزوم و نبودن فضای مناسب بر روی میز، مانیتور را بر روی دیوار نصب کرده و از استفاده آن لذت ببرد! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که پنل استفاده شده در این مدل مانیتور قابلیت پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ را نیز در اختیار دارد.

بررسی مانیتور گیمینگ 144 هرتزی Cooler Master GM238-FFS

منبع: cooler master