شرکت کولر مستر با تولید مانیتورهایی که از مشخصات و ویژگی های رده بالایی برخوردار هستند توانسته نبض بازارهای جهانی را تا حدود زیادی به دست بگیرد. این شرکت تمامی محصولات تولیدی خود (صندلی گیمینگ، خنک کننده، ماوس، کیبورد، پاور و ...) را همراه با امکانات و ویژگی های به روز تولید می کند. به همین دلیل تمامی کاربران اعم از گرافیست ها، گیمرهای حرفه ای، کاربران عادی که به انجام فعالیت های روزانه خود مشغول هستند نیز می توانند به تهیه و استفاده از محصولات Cooler Master بپردازند! مانیتور گیمینگ GA271 یکی از برترین و مناسب ترین محصولات این شرکت محسوب می شود که به دلیل بهره مندی از ویژگی ها و قابلیت های متعدد می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استفاده به منظور انجام بازی های ویدئویی باشد. نرخ تازه سازی 100 هرتزی به همراه پنل باکیفیت از نوع VA نمونه مشخصات مهم این مدل مانیتور کامپیوتر گیمینگ محسوب می شود. با وجود فناوری های پیشرفته و محافظتی نیز می توان گفت که با یکی از مناسب ترین مانیتورهای بازار روبرو هستیم که می تواند از چشمان کاربر در برابر آسیب های جدی محافظت کرده و آن ها را به استفاده طولانی مدت ترغیب کند. پورت های متعدد، نرخ پاسخگویی بی نظیر و روشنایی استاندارد نیز از دیگر ویژگی و مشخصات مثبت مانیتور گیمینگ GA271 محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مانیتور کامپیوتر کولر مستر GA271

رزولوشن 2K و بهره مندی از پنل VA

شرکت کولر مستر مانیتور گیمینگ GA271 را در ابعاد 27 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه بزرگ برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (2560x1440) پیکسل و رزولوشن 2K WQHD لذت ببرید. کنتراست 4000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت کوار مستر دارای روشنایی 250 cd/m2 (تایپیکال) بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. شرکت کولر مستر برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 95 درصدی sRGB است. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. لازم به ذکر است که پنل استفاده شده در مانیتور گیمینگ GA271 کولر مستر از نوع VA بوده تا تصاویر از جذابیت بیشتری برخوردار باشند!

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای (MPRT) که مانیتور گیمینگ GA271 در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور کولر مستر با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 100 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!

مشخصات مانیتور کامپیوتر کولر مستر GA271

مجهز پورت های متعدد و فناوری های کاربردی!

شرکت Cooler Master جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ GA271 خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل دو عدد پورتHDMI 2.0  و یک عدد پورتDisplayPort  می شود. مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت DisplayPort نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. با استفاده از جک هدفون هم نیز می توانید با متصل کردن هدفون های مختلف بدون نیاز به اسپیکر جداگانه صدای موجود در سیستم را بشنوید! شرکت Cooler Master همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از فناوری مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ GA271 شامل DCR (Dynamic Contrast Ratio)، Adaptive Sync، FreeSync، G-Sync، Low Blue Light، HDR10 و Anti-Flicker می شود.

Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!

Adaptive-Sync: این فناوری نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.

FreeSync: فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

HDR10: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد. در ضمن با توجه به این که استانداردهای موجود در HDR بر اساس طیف رنگی 95 درصدی sRGB هستند می توان گفت که رنگ ها با واقعی ترین و بی نظیرترین حالت خود به نمایش گذاشته خواهند شد!

مشخصات مانیتور کامپیوتر کولر مستر GA271

ضخامت کم بدنه از ویژگی های مهم و مثبتی است که کولر مستر در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ GA271 مورد استفاده قرار داده است. پایه نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل مانیتور محسوب می شود که جهت ایجاد شرایط ایده آل دید کاربر نسبت به صفحه نمایش اضافه شده است. در ضمن این مدل مانیتور از قابلیت تغییر شیب نیز برخوردار بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا شیب مانیتور را از -5 تا 20 درجه تنظیم نماید! لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت اصلی شرکت Cooler Master مانیتور گیمینگ GA271 از قابلیت نصب بر روی دیوار نیز برخوردار بوده که به کاربر این امکان را می دهد تا در صورت لزوم و نبودن فضای مناسب بر روی میز، مانیتور را بر روی دیوار نصب کرده و از استفاده آن لذت ببرد! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که پنل استفاده شده در این مدل مانیتور قابلیت پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ را نیز در اختیار دارد.

منبع: coolermaster