کولر مستر، شرکت تایوانی شناخته شده دربازار سخت افزار کامپیوتر، به تازگی از یک مانیتور 27 اینچ اقتصادی با رزولوشن 2K رونمایی کرده است. این مانیتور 27 اینچ با نام کامل Cooler Master GA271 در اروپا و بریتانیا عرضه شده است و هدف از تولید آن، دسترسی افراد به یک پنل ارزان قیمت 2K بوده است. به طور کلی مانیتور جدید کولر مستر برای مصارف کاری، مالتی مدیا و حتی گیمینگ مناسب است. در ادامه می توانید با مانیتور کولر مستر GA271 بیشتر آشنا شوید.

معرفی مانیتور 27 اینچ کولر مستر GA271

مشخصات فنی مانیتور کولر مستر GA271

مانیتور کولر مستر GA271 به یک پنل فلت 27 اینچ با نسبت تصویر 16:9 مجهز است که برای گیمینگ و محتوای مالتی مدیا مناسب است. پنل به کار رفته در این مانیتور از نوع VA است و توانایی نمایش 1.07 میلیارد رنگ را دارد. همچنین این مانیتور از رزولوشن 2K WQHD (معادل با 2560x1440 پیکسل) بهره می برد و تصاویری شارپ و واضح را ارائه می دهد. با وجود اینکه نرخ تازه سازی مانیتور GA271 فقط 100 هرتز است و چندان برای بازی های پرتحرک و سریع e-sports مناسب نیست، اما گیمرهای معمولی مشکلی با این موضوع نخواهند داشت و می توانند از بازی کردن با این مانیتور لذت ببرند. لازم به ذکر است که مانیتور کولر مستر GA271 از نسبت کنتراست 4000:1 بهره می برد و زاویه دید عالی 178 درجه را در هر دو راستای عمودی و افقی به ارمغان می آورد.

معرفی مانیتور 27 اینچ کولر مستر GA271

مانیتور کولر مستر GA271 از فناوری HDR10 پشتیبانی می کند که باعث ارتقای شفافیت و دقت رنگ ها می شود. این مانیتور 95 درصد از محدوده رنگ sRGB را پوشش می دهد که برای یک مدل اقتصادی مناسب به نظر می رسد. امکانات ارتباطی این مانیتور نیز شامل یک درگاه DisplayPort و دو پورت HDMI می شود. به این ترتیب محدودیتی برای اتصال آن به دستگاه های دیگر نخواهید داشت.

تکنولوژی VRR یا رفرش ریت متغیر که شامل Adaptive Sync، FreeSync و G-Sync می شود، از مات شدن تصویر این مانیتور در هنگام جابجایی های سریع جلوگیری می کنند. این فناوری ها یک گیم پلی روان و سریع را برای شما به ارمغان می آورند.

به منظور راحتی چشمان شما در هنگام کار کردن با مانیتور GA271، کولر مستر در این دستگاه از تکنولوژی های Low Blue Light (کاهش نور آبی) و Anti-Flicker (ضد چشمک) استفاده کرده است. تکنولوژی Overdrive نیز باعث می شود تا نرخ پاسخ دهی پیکسل ها بهینه سازی شده و زمان مات شدن تصویر در حرکات سریع به حداقل میزان ممکن برسد.

معرفی مانیتور 27 اینچ کولر مستر GA271

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور کولر مستر GA271 از قابلیت نصب بر روی دیوار برخوردار است و از پایه های نصب دیواری 100x100 میلی متری پشتیبانی می کند. زاویه شیب عمودی این مانیتور را نیز می توانید بین 5- تا 20+ درجه تنظیم کنید تا بهترین زاویه دید را نسبت به پنل آن داشته باشید.

قیمت مانیتور کولر مستر GA271

مانیتور کولر مستر GA271 با قیمت 164 یورو در کشورهای اروپایی عرضه شده است. اما قیمت این دستگاه بر روی وب سایت آمازون بریتانیا 139.99 پوند اعلام شده است.

منبع: gizmochina