از اصلی ترین ابزارهایی که می تواند انجام بازی های ویدئویی را دگرگون کند می توان به کیبوردهای گیمینگ اشاره کرد. کیبوردهای گیمینگ به دلیل قابلیت های زیادی که در اختیار دارند می توانند نسبت به کیبوردهای رایج در بازار عملکرد گیمرها را تا حد زیادی افزایش داده و آن ها را به سوی پیروزی در نبردهای حساس سوق دهند. CK550 V2 نیز یکی از برترین کیبوردهایی محسوب می شود که با هدف استفاده گیمرهای حرفه ای توسط شرکت نام آشنای کولر مستر طراحی و تولید شده است! این مدل کیبورد از ظاهر خیره کننده ای برخوردار بوده که باعث می شود تا کاربران زیادی در سراسر کشور برای تهیه و استفاده از در سیستم ها خود ترغیب شوند. ظاهر خیره کننده CK550 V2 شامل نورپردازی حرفه ای و همه جانبه، طراحی بدون قاب و چیدمان کلیدهای تعبیه شده می شود. شرکت کولر مستر از ویژگی ها و قابلیت های زیادی در ساخت این مدل از کیبورد استفاده کرده تا نسبت به مدل های قبلی برتری محسوسی داشته باشد! سوئیچ های باکیفیتی نیز در ساخت CK550 V2 مورد استفاده قرار گرفته که موجب شده تا کلیدهای کیبورد از عمری تا 50 میلیون ضربه بهره مند شوند! استراحت گاه مچ دست، کلیدهای میان بر (قابلیت تنظیم محتوای در حال پخش و تنظیم نورپردازی)، پایه ارگونومیک و ... نیز از دیگر مشخصات مهم و مثبت کیبورد گیمینگ CK550 V2 کولر مستر محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل کیبورد شرکت Cooler Master خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

ّبررسی کیبورد گیمینگ CK550 V2 کولر مستر

ظاهری جذاب و هوشمندانه!

طراحی بدون قاب شاید اولین ویژگی ظاهری باشد که کاربر با آن روبرو خواهد شد. این نوع طراحی باعث می شود تا چینش کلیدهای کیبورد در خارج از بدنه آن قرار گرفته تا کاربر علاوه بر تمیز کردن راحت، از افزایش عملکرد به دلیل دسترسی بهتر به کلیدها هنگام انجام بازی های ویدئویی بهره مند شود! از دیگر ویژگی های مهم ظاهری نیز می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد که در زیر تک تک کلیدهای کیبورد قابل مشاهده بوده و با توجه به قابلیت تنظیم می تواند طبق سلیقه شخصی کاربر به نمایش گذاشته شود. این ویژگی نیز باعث می شود تا کاربر برای افزایش جذابیت سیستم گیمینگ و افزایش میزان هیجان خود به استفاده از کیبورد گیمینگ CK550 V2 ترغیب شود! طراحان شرکت کولر مستر جهت بالا بردن میزان استحکام و مقاومت کیبورد در برابر عوامل محیطی و یا وارد شدن ضربات احتمالی از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک باکیفیت استفاده کرده است. با اضافه کردن استراحتگاه مچ دست در کنار کیبورد این امکان را به کاربرانی که قصد انجام بازی های ویدئویی و یا تایپ به صورت طولانی مدت را دارند می دهد تا بدون خستگی و یا آسیب دیدگی مچ دستان خود به استفاده از کیبورد بپردازند! کلیدهایی با قابلیت کارکرد دوگانه را نیز می توان یکی دیگر از مهم ترین مشخصات کیبورد محسوب کرد که کاربر را قادر می سازد تا بدون انجام حرکات اضافی اقدام به کنترل محتوا، میزان صدا، نوع نورپردازی و و... بپردازند! لازم به ذکر است که کیبورد CK550 V2 از ابعادی برابر با 460x135x41 میلی متر و وزن 908 گرمی (بدون کابل) برخوردار است!

 

ّبررسی کیبورد گیمینگ CK550 V2 کولر مستر

سوئیچ های بی نظیر و کلیدهای میانبر!

شرکت کولر مستر در ساخت کیبورد گیمینگ CK550 V2 از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این نوع سوئیچ از نوع TTC Mechanical بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند طول عمر بالایی را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز استاندارد به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. این ویژگی می تواند علاوه بر گیمرها، برای تایپیست ها و ... نیز بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! شرکت Cooler Master در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعدد به عنوان میانبر استفاده کرده است. کلیدهای مالتی مدیا از نمونه کلیدهای میانبر تعبیه شده در این مدل از کیبورد محسوب می شود. این کلیدها به منظور کنترل مدیای در حال پخش اضافه شده تا کاربر بدون انجام کار اضافی اقدام به کنترل کردن مدیای در حال پخش کند! به همین دلیل از 3 عدد کلید ترکیبی استفاده کرده و کاربر با فشردن همزمان کلید مخصوص (کلید Fn) و کلیدهای Ins، Home و PgUp قادر است مدیای در حال پخش را کنترل نماید! با استفاده از کلیدهای مالتی قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! از دیگر کلیدهای میانبر استفاده شده در این مدل کیبورد گیمینگ نیز می توان به کلیدهای تنظیم میزان روشنایی نورپردازی، 1 عدد کلید به منظور قطع و وصل صدا و 2 کلید جهت کاهش و افزایش میزان صدای سیستم اشاره کرد. لازم به ذکر است که طراحان این شرکت علاوه بر کلیدهای ترکیبی به منظور کنترل مالتی مدیا از دیگر کلیدهای اختصاصی نیز در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده اند.

 

ّبررسی کیبورد گیمینگ CK550 V2 کولر مستر

پل ارتباطی و نورپردازی حرفه ای!

شرکت Cooler Master جهت برقراری ارتباط آسان در ساخت کیبورد گیمینگ CK550 V2 از روش سیمی برای متصل شدن استفاده کرده است. روش استفاده شده در این مدل از کیبورد را می توانید به کمک پورت USB 2.0 راه اندازی کرده و اقدام به متصل شدن به دستگاه مد نظر خود کنید! متصل شدن به صورت سیمی از روش هایی است که شرکت کولر مستر در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ CK550 V2 استفاده کرده است. این نوع رابط همانند رابط های بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم استفاده از باتری که در کیبوردهای بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد می توانید مدت زمان زیادی از این کیبورد بدون نگرانی بابت اتمام شارژ استفاده کنید. لازم به ذکر است که رابط استفاده شده از ویژگی هایی همچون طول مناسب 1.8 متری و کیفیت بی نظیر برخوردار بوده که باعث می شود تا کاربر علاوه بر آزادی عمل بیشتر، بدون نگرانی بابت آسیب دیدگی زود هنگام به استفاده از کیبورد بپردازد. جهت بالا بردن میزان جذابیت و زیبایی کیبورد نیز از نورپردازی حرفه ای استفاده شده است. طراحان نورپردازی را در زیر تک تک کلیدهای کیبورد استفاده کرده اند که باعث شده تا علاوه بر افزایش هیجان کاربر، میزان جذابیت سیستم گیمینگ نیز با افزایش روبرو شود!

ّبررسی کیبورد گیمینگ CK550 V2 کولر مستر

نورپردازی استفاده شده در کیبورد گیمینگ CK550 V2 از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی و حالت های نور از پیش تعیین شده می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! لازم به ذکر است که نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد را می توان با استفاده از کلید میانبر تعبیه شده بر روی کیبورد شخصی سازی کرده و با توجه به برخورداری از 17 افکت مختلف قادر خواهید بود تا طبق سلیقه شخصی خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها کرد! افکت های موجود در سیستم نورپردازی نیز شامل STATIC، RAINBOW WAVE، CROSSHAIR، RAECTIVE FADE، CUSTOM، STARS، RAIN، COLOR CYCLE، BREATHING، RIPPLE، REACTIVE PUNCH، REACTIVE TORNADO، CIRCLE SPECTRUM، FIREBALL، WATER RIPPLE، HEARTBEAT و SNOWING می شود. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که کیبورد گیمینگ CK550 V2 از دیگر ویژگی ها و امکاناتی همچون حافظه آنبرد 512 کیلوبایتی (جهت ذخیره تنظیمات)، نرم افزار اختصاصی Cooler Master MasterPlus+ (جهت دسترسی و تنظیم راحت کارکرد کیبورد)، نرخ نمونه برداری 1000 هرتز به همراه نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای برخوردار بوده که موجب می شود تا دستورات کاربر در کم ترین زمان ممکن اجرا شوند!

منبع: cooler master