سامسونگ بدون هیچ سروصدا و تبلیغاتی یک کروم بوک جدید را بر روی سایت خود معرفی کرده است. این محصول جدید Galaxy Chromebook Go نام دارد و یکی از مدل های پایه ای و ساده کروم بوک های سامسونگ به شمار می آید. با وجود اینکه سامسونگ به صورت رسمی این کروم بوک را معرفی نکرده، اما اکنون عکس ها و مشخصات فنی کامل آن بر روی سایت های مربوط به حوزه تکنولوژی قابل دسترس است.

سامسونگ گلکسی کروم بوک ارزان قیمت جدید خود را معرفی کرد

بر خلاف کروم بوک های رده بالا و گران قیمت سامسونگ، Galaxy Chromebook Go به صفحه نمایش OLED یا QLED مجهز نیست. در عوض این کروم بوک دارای صفحه نمایش 14 اینچی LCD است که از رزولوشن 1366 x 768 پیکسل بهره می برد. در این کروم بوک از پردازنده Jasper Lake Celeron N4500 و گرافیک مجتمع Intel UHD Graphics استفاده شده است. همچنین گلکسی کروم بوک Go دارای 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X است.

سامسونگ گلکسی کروم بوک ارزان قیمت جدید خود را معرفی کرد

در مجموع مشخصات فنی Galaxy Chromebook Go چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسد! این کروم بوک به باتری 42.3 وات ساعتی، اسپیکر استریوی دو گانه 1.5 واتی و وب کم 720p HD مجهز است و با شبکه بی سیم وای فای 6 سازگار می باشد. همچنین این کروم بوک از حداکثر 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی eMMC پشتیبانی می کند.

دستگاه Galaxy Chromebook Go اولین کروم بوک از سری Go سامسونگ است که با سیستم عامل Chrome OS روانه بازار خواهد شد. پیش از این سامسونگ در سال 2021 دو لپ تاپ از سری Go بر مبنای Windows on Arm را روانه بازار کرده بود: کروم بوک های Galaxy Book Go و Galaxy Book Go 5G. در حالیکه مدل گلکسی بوک Go از تراشه اسنپ دراگون 7c Gen 2 قدرت می گیرد، سامسونگ در مدل گلکسی بوک Go 5G از تراشه قدرتمند تر اسنپ دراگون 8cx Gen 2 استفاده کرده است.

سامسونگ هنوز Galaxy Chromebook Go را در فروشگاه آنلاین خود جهت خرید کاربران قرار نداده است. بنابراین برای اطلاع از قیمت اولیه آن باید برای مدتی دیگر نیز صبر کرد. البته با توجه به مشخصات فنی این کروم بوک، می توان قیمت آن را چیزی حدود 300 دلار یا کمتر حدس زد.

کروم بوک سامسونگ Galaxy Chromebook Go برای مصارف روزمره دانشجویان، کارمندان اداری و کاربران خانگی طراحی شده و مشخصه منحصر به فرد یا متمایزی نسبت به دیگر کروم بوک های معمولی و ساده موجود در بازار ندارد. بنابراین هدف سامسونگ از عرضه این مدل به بازار، کاربران معمولی و آن دسته از کاربرانی بوده که توان خرید لپ تاپ های گران قیمت و رده بالا را ندارند. به هر حال اگر منتظر یک کروم بوک جذاب و مدرن در سال 2021 هستید، Galaxy Chromebook Go انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد! در عوض اگر به دنبال یک کروم بوک ارزان قیمت از یک برند معتبر برای انجام کارهای روزمره و عادی تان هستید، می توانید بر روی این کروم بوک جدید سری Go سامسونگ حساب باز کنید.

منبع: androidcentral