در نوامبر سال گذشته با ظهور ChatGPT طوفانی در دنیای تکنولوژی به پا شد! این ربات هوش مصنوعی می تواند به درخواست های کاربران پاسخ دهد و برایشان متن تولید کند. در ادامه این چت بات از جانب OpenAI آپدیت های متعددی دریافت کرد و با ارتقاهایی مواجه شد. پس از آن، گوگل و مایکروسافت نیز چت بات های اختصاصی خودشان را به دنیا عرضه کردند و با رونمایی از Bard و Bing، به طور جدی وارد دنیای هوش مصنوعی شدند. این فناوری به اندازه ای سروصدا کرده بود که تقریباً همه جا در مورد آن صحبت می شد! اکنون به نظر می رسد که این تب و تاب فروکش کرده و چت بات های هوش مصنوعی به اندازه قبل برای کاربران جذابیت ندارند! چرا که برای اولین بار از زمان عرضه ChatGPT، میزان استفاده از آن به میزان 10 درصد افت کرده است!

افت 10 درصدی میزان ترافیک چت جی پی تی برای اولین بار

افت ترافیک ChatGPT برای اولین بار در تاریخ حیات این ربات!

ترافیک جهانی ChatGPT بر روی دستگاه های موبایل و همچنین نسخه وب این سرویس، در ماه ژوئن 2023 (خرداد 1402) برای اولین بار از زمان روی کار آمدن آن کاهش پیدا کرده است. همچنین برای اولین بار در طول تاریخ حیات این ربات هوش مصنوعی، میزان بازدید ماهانۀ یونیک از وب سایت آن با افت مواجه شده است.

پژوهشگران مرکز تحقیقاتی SimilarWeb مشاهده کرده اند که ترافیک جهانی صفحات مربوط به ChatGPT در وب سایت رسمی OpenAI در حدود 9.7 درصد در ماه ژوئن کم شده است. در همین راستا تعداد بازدید کنندگان منحصر به فرد از این وب سایت نیز با افت 5.7 درصدی روبرو بوده است. زمان ماندگاری کاربران بر روی وب سایت OpenAI نیز 8.5 درصد کمتر از ماه گذشته بوده است. اوپن AI به تازگی اپلیکیشن iOS چت جی پی تی را برای کاربران آیفون ارائه داده است و این اپ تا به حال 17 میلیون بار دانلود شده است. بد نیست بدانید حتی تعداد دانلودهای این اپلیکیشن نیز افت پیدا کرده است!

افت 10 درصدی میزان ترافیک چت جی پی تی برای اولین بار

SimilarWeb گزارش می دهد که وب سایت چت جی پی تی هنوز هم در مقایسه با bing.com، موتور جستجوی مایکروسافت، بازدید کنندگان بیشتری دارد. این چت بات هوش مصنوعی از OpenAI در طول ماه توسط 1.5 میلیون کاربر بازدید می شود و یکی از 20 سایت پربازدید دنیا است. علاوه بر این، سایر پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند گوگل بارد نیز در زمینه ترافیک ورودی با بحران مواجه شده اند. در نهایت محققان این مرکز تحقیقاتی نتیجه گرفته اند که علاقه عمومی به ChatGPT رو به کاهش است؛ با این حال هنوز صادر کردن حکم قطعی در این رابطه زود است.

شکی نیست که افت ترافیک و تعداد کاربران ChatGPT نشانه های خوبی برای این چت بات هوش مصنوعی نیست. با این حال فراموش نکنید که در فصل تابستان قرار دارید و مدارس و دانشگاه ها تعطیل است! درصد زیادی از کاربران این چت بات را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند و اکنون نیازی به استفاده از آن ندارند. همچنین ممکن است کاربرانی که فعلاً استفاده از ChatGPT را کنار گذاشته اند، در آینده مجدداً به آن بازگردند.

افت 10 درصدی میزان ترافیک چت جی پی تی برای اولین بار

منبع: gizmochina