اوپن ای آی به تازگی یک سری قابلیت های چند مدلی را به ChatGPT اضافه کرده که قطعاً جذابیت های زیادی برای کاربران دارد! شما اکنون می توانید با این چت بات معروف به صورت صوتی مکالمه کنید و حتی هر لحظه ای که خواستید، با آن عکس به اشتراک بگذارید! البته این ویژگی های جدید در ابتدا فقط برای کاربران سرویس های Plus و Enterprise در دسترس خواهد بود و کاربران عادی باید برای استفاده از آنها مدتی دیگر نیز منتظر بمانند.

اضافه شدن امکان تشخیص صدا و عکس به ChatGPT برای کاربران پلاس

ورودی صوتی برای کاربران موبایل

ورودی صوتی ChatGPT شبیه به همان تجربه ای است که پیش از این با دستیارهای صوتی معروف مانند Siri و Google Assistant داشته اید. با بهره بردن از این قابلیت می توانید درخواست هایتان را با صدای خودتان به چت بات ارائه دهید. پس از آن سیستم صدای شما را ترجمه و به متن تبدیل می کند، آن را پردازش می کند و سپس به درخواست شما به صورت صوتی پاسخ می دهد. این ویژگی بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است و می تواند در بسیاری از موارد مفید واقع شود.

در توییتی که OpenAI در همین راستا در توییتر (ببخشید، ایکس!) پست کرده، چنین آمده است:

«چت جی پی تی اکنون می تواند ببیند، بشنود و صحبت کند! در آپدیت جدید، کاربران Plus قادر خواهند بود تا با این چت بات صحبت کنند (بر روی اندروید و iOS) و در چت هایشان از عکس استفاده نمایند (تمام پلتفرم ها).»

اوپن ای آی اضافه می کند:

«از صدای خود برای یک مکالمه طولانی و متوالی با ChatGPT استفاده کنید. مثلاً می توانید در هنگام قدم زدن یا در مسیر رسیدن به محل کار خود با او حرف بزنید، از او بخواهید در هنگام خواب برایتان داستان تعریف کند یا در چیدن میز شام به شما پیشنهاد دهد!»

اضافه شدن امکان تشخیص صدا و عکس به ChatGPT برای کاربران پلاس

درخواست های تصویری همراه با ورودی عکس

به شکل مشابهی ChatGPT به قابلیت تشخیص عکس نیز مجهز شده است. این ویژگی که شبیه به Google Lens است، به کاربران اجازه می دهد تا سؤالات خود را به همراه عکس به این چت بات ارسال کنند. چت جی پی تی پس از دریافت عکس آن را تجزیه و تحلیل می کند و پاسخ های مرتبط با آن را ارائه می دهد. شما حتی می توانید با استفاده از ابزارهای طراحی و رسم شکل، بخش هایی از عکس را هایلایت کنید تا چت بات توجه بیشتری به آنها داشته باشد. همچنین می توانید همراه با عکس، سؤال خود را به صورت متنی یا صوتی ارسال کنید.

این ویژگی به پویاتر شدن مکالمات کمک زیادی می کند و تجربۀ استفاده از ChatGPT را برای کاربران چندین  پله ارتقا می دهد. به عنوان مثال می توانید از این قابلیت برای تعمیر دوچرخه تان استفاده کنید! فقط کافی است تا از دوچرخه عکس بگیرید، بخش آسیب دیدۀ آن را هایلایت کنید، عکس را برای چت جی پی تی ارسال کنید و از او بخواهید تا در تعمیر آن به شما راهنمایی دهد!

تصمیم OpenAI مبنی بر ادغام عکس و صدا با ChatGPT نه تنها باعث بهبود تعامل با این چت بات هوش مصنوعی می شود، بلکه امکانات هیجان انگیزی را برای پرورش خلاقیت در اختیار ما قرار می دهد! با این حال OpenAI به احتمال سوء استفاده از این قابلیت ها کاملاً آگاه بوده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از مصارف خارج از عرف از آنها را اندیشیده است.

اضافه شدن امکان تشخیص صدا و عکس به ChatGPT برای کاربران پلاس

چگونه از این ویژگی ها استفاده کنیم؟

برای استفاده از صدا در ChatGPT، از طریق اپلیکیشن موبایل به بخش Settings و سپس New Features بروید. در ادامه گزینه Voice Conversations را انتخاب کنید، بر روی آیکون هدفون که در گوشه سمت راست بالای هوم اسکرین قرار دارد ضربه بزنید و صدای دلخواه خودتان را از میان 5 گزینه موجود انتخاب نمایید.

برای استفاده از عکس، در هنگام چت بر روی آیکون plus (+) در کنار کادر ورودی ضربه بزنید. در اینجا می توانید در همان لحظه یک عکس بگیرید و آن را ارسال کنید، یا از گالری خود یک عکس انتخاب کرده و با ابزارهای ادیت عکس بخش های مورد نظرتان را بر روی آن هایلایت نمایید.

منبع: gizmochina