شاید برایتان پیش آمده باشد که در حال خواندن PDF یا یک مطلب در سایت های اینترنتی بر روی گوشی، صفحه نمایش کم نور شود و اگر آن را لمس نکنید، به طور کامل خاموش شود. این موضوع کمی اذیت کننده به نظر می رسد! چرا که هر چند ثانیه یک بار باید صفحه نمایش گوشی موبایلتان را لمس کنید تا خاموش نشود و نمی توانید بر روی مطالعه تمرکز کنید! برای تغییر این شرایط می توانید زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش را به دلخواه خود تنظیم کنید! البته گوشی هایی مانند سری سامسونگ گلکسی S21 و پیکسل 5 از قابلیتی برخوردارند که تا زمانی که کاربر به صفحه نمایش گوشی نگاه می کند، نمایشگر در حالت روشن باقی می ماند. اما سایر گوشی ها فاقد این قابلیت هستند و باید Screen Timeout را در آنها تغییر دهید. لازم به ذکر است که حتی گوشی های اندرویدی پایین رده و ارزان قیمت نیز از این قابلیت برخوردارند.

چگونه زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش (Screen Timeout) در گوشی های اندرویدی را تنظیم کنیم؟

چگونه Screen Timeout را در گوشی های اندرویدی تغییر دهیم؟

1- به بخش Settings گوشی خود مراجعه کنید.
2- بر روی گزینه Display در لیست باز شده ضربه بزنید.

چگونه Screen Timeout را در گوشی های اندرویدی تغییر دهیم؟

3- گزینه Screen timeout را انتخاب کنید.

4- در این بخش مدت زمان مورد نظر خود برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش را انتخاب کنید.

با زیاد کردن مدت زمان Screen Timeout دیگر نگران تاریک شدن صفحه نمایش گوشی در حین استفاده از آن نخواهید بود و می توانید با تمرکز کامل به مطالعه بپردازید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که روشن ماندن بیشتر صفحه نمایش، باعث مصرف بیشتر باتری گوشی نیز می شود و ممکن است که مجبور به شارژ چند باره گوشی خود در فواصل زمانی کوتاه مدت در طول روز شوید. به خصوص اگر صفحه نمایش گوشی شما دارای صفحه نمایش بزرگی هم باشد، مصرف شارژ باتری آن در این حالت بیشتر خواهد بود. به هر حال حتی اگر از گوشی های اندرویدی بالا رده و پرچم دار هم استفاده می کنید، در صورت زیاد کردن Screen Timeout بهتر است تا یک پاوربانک هم همراه خود داشته باشید تا با مشکل تمام شدن شارژ آن در طول روز مواجه نشوید.

البته اندروید به اندازه کافی هوشمند است که در زمان تماشای فیلم و ویدئو از سرویس هایی مانند نتفلیکس و یوتیوب صفحه نمایش گوشی را کم نور و بعد کاملاً خاموش نکند! اما به عنوان مثال اگر در حال تماشای ویدئوی قرار گرفته در لابلای مطالب یک وب سایت باشید، این اتفاق خواهد افتاد! بنابراین آپشن زیاد کردن Screen Timeout برای شما بسیار کاربردی خواهد بود! البته در اغلب موارد کاربران این مقدار را به حداکثر میزان آن (10 دقیقه) تغییر نمی دهند و از گزینه های 30 ثانیه یا یک دقیقه استفاده می کنند. به هر حال در گوشی های پایین رده یا گوشی هایی که در آنها از باتری های ضعیف و معمولی استفاده شده، بهتر است تا از زیاد کردن اسکرین تایم اوت خودداری کنید!

منبع: androidcentral