در اوایل سال جاری میلادی مایکروسافت طی یک قرارداد چند میلیارد دلاری به بزرگترین سرمایه گذار OpenAI تبدیل شد. پس از آن، این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی شروع به ادغام فناوری هوش مصنوعی مولد با سرویس ها و محصولات خود کرد و در ادامه تصمیم گرفت تا چت بات اختصاصی خود را با نام Bing Chat عرضه کند. در این مدت، چت بات بینگ با استقبال خوبی از جانب کاربران مواجه شده و اکنون که در اواسط فصل تابستان 2023 هستیم، تعداد کاربران روزانه آن از مرز 100 میلیون نفر گذاشته است.

دسترسی کروم و سافاری به هوش مصنوعی بینگ

در طول حیات بینگ چت، مایکروسافت همواره خود را به ارتقا و به روز رسانی آن متعهد دانسته است! در همین راستا اخیراً ویژگی های کاربردی متعددی به این چت بات هوش مصنوعی بینگ اضافه شده که از جمله آنها می توان به امکان تشخیص صدای کاربر، سرچ تصویری و... اشاره کرد.

متأسفانه تا به اینجا این چت بات به طور انحصاری از طریق مرورگر Microsoft Edge قابل دسترس بود و این موضوع باعث شده بود تا این سرویس بخش بزرگی از کاربران خود را از دست بدهد. بسیاری از افراد برای مدتی طولانی منتظر بودند تا بینگ چت در سایر مرورگرها هم در دسترس قرار گیرد تا بتوانند از خدمات آن استفاده کنند. البته افزونه هایی برای برخی مرورگرها منتشر شده که Bing Chat را به آنها اضافه می کند. اما این چت بات تا به امروز در هیچ مرورگری به جز اج به طور مستقیم در دسترس نبود.

دسترسی کروم و سافاری به هوش مصنوعی بینگ

خبر خوب اینکه مایکروسافت «سرانجام» تصمیم گرفته تا چت بات بینگ را برای مرورگرهای ترد پارتی (مرورگرهایی که توسط شرکت هایی به جز مایکروسافت توسعه یافته اند) نیز ارائه دهد. به این ترتیب اکنون کاربران پر تعداد مرورگرهای Google Chrome و Safari نیز به بینگ چت به طور مستقیم دسترسی دارند؛ البته همراه با یک سری محدودیت!

اول اینکه درخواست های ورودی کاربران تنها می تواند از 2000 کلمه تشکیل شده باشد. با توجه به اینکه بینگ چت در مرورگر Edge از 4000 کلمه ورودی پشتیبانی می کند، این محدودیت کمی توی ذوق می زند! دوم اینکه کاربران مرورگرهای کروم و سافاری می توانند تنها 5 پرسش و پاسخ با بینگ چت داشته باشند. اگر جزء افرادی هستید که می خواهید مکالمات طولانی مدت با بینگ چت داشته باشید و موضوعات مختلفی را با آن مطرح کنید، این محدودیت برایتان دردسر ساز خواهد شد! بد نیست بدانید که کاربران مرورگر Edge می توانند در هر چت 30 پرسش و پاسخ با Bing Chat داشته باشند و 300 مکالمه در روز را با آن آغاز نمایند.

دسترسی کروم و سافاری به هوش مصنوعی بینگ

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که زمانی که در حال کار کردن با چت بات بینگ در مرورگرهای کروم و سافاری هستید، به تناوب یک پنجره کوچک به نمایش در می آید و از شما می خواهد تا برای یک تجربه بهتر، مرورگر Edge را دانلود کرده و به آن مهاجرت نمایید!
اگر با این محدودیت ها کنار می آیید، می توانید از کار کردن با چت بات بینگ در کروم و سافاری لذت ببرید! خبر دیگر اینکه Bing Chat اکنون از حالت تاریک (Dark Mode) هم پشتیبانی می کند. برای دسترسی به این تم جدید به بخش Settings بروید، بر روی Appearance کلیک کنید و گزینه Dark or System Default را انتخاب نمایید.

منبع: windowscentral