مایکروسافت با قدرت به ارتقای هوش مصنوعی بینگ و ابزارهای قدرت گرفته از آن ادامه می دهد! یکی از این ابزارها، Bing AI Copilot است که به تازگی یک ویژگی جذاب و کاربردی به آن اضافه شده است! جالب اینجاست که تنها چند هفته از معرفی این ابزار می گذرد و مایکروسافت خیلی سریع یک تغییر بزرگ در آن ایجاد کرده است!

مطابق با اعلام مایکروسافت، Bing Chat اکنون می تواند علاوه بر متن، تصویر نیز تولید کند. کاربران می توانند در هر جایی از گفتگو با این چت بات هوش مصنوعی، از آن با زبان طبیعی خود بخواهند تا برایشان عکس بسازد!

هوش مصنوعی بینگ اکنون علاوه بر متن، توانایی تولید عکس را هم دارد

بینگ با بهره بردن از «یک نسخه پیشرفته از مدل DALL-E شرکت OpenAI» به توانایی تولید عکس دست پیدا کرده است. نسخه پیش نمایش این سرویس از اواخر سال 2022 میلادی به صورت مستقل در دسترس قرار گرفته بود و اکنون کاربران می توانند از طریق بینگ چت با آن کار کنند. نحوه استفاده از این سرویس که با نام Image Creator شناخته می شود، فوق العاده آسان است و شما فقط باید از بینگ کاپیلات بخواهید تا عکس را مطابق با نیازهای شما بسازد.

مایکروسافت تضمین داده است که ابزار تولید عکس این شرکت عملکردی کاملاً ایمن و مطابق با چارچوب ها را ارائه می دهد. در این راستا در طراحی و توسعه این ابزار از قوانین OpenAI و چارچوب های اخلاقی خود مایکروسافت در زمینه فناوری های مربوط به هوش مصنوعی استفاده شده است. یکی از مدیران رده بالای مایکروسافت به نام یوسف مهدی خاطر نشان کرده است که چت بات این شرکت دستورات مبنی بر تولید عکس های غیر ایمن را به صورت اتوماتیک بلاک می کند:

هوش مصنوعی بینگ اکنون علاوه بر متن، توانایی تولید عکس را هم دارد

«زمانی که سیستم ما فرمان کاربر در زمینه تولید عکس را یک فرمانِ مشکوک و آسیب زا تشخیص دهد، عملیات را بلاک می کند و به کاربر هشدار می دهد. همچنین ما تضمین می کنیم که تمامی عکس های تولید شده توسط ابزار Image Creator، با استفاده از هوش مصنوعی ساخته می شوند و انسان در تولید آنها هیچ دخالتی ندارد. برای اینکه این عکس ها از سایر تصاویر موجود در فضای وب و شبکه های اجتماعی متمایز شوند، ابزار ما آیکون Bing را در گوشه پایین سمت چپ آنها درج می کند».

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که ابزار Image Creator علاوه بر بینگ چت، به زودی از طریق مرورگر مایکروسافت اج هم در دسترس قرار خواهد گرفت. این ابزار در مرورگر اج قادر خواهد بود تا بر اساس محتوای صفحه وبِ در حال مشاهده توسط کاربر، برای او عکس تولید کند! کاربران مرورگر Edge می توانند از طریق ساید بار Bing از این ابزار استفاده کنند.

هوش مصنوعی بینگ اکنون علاوه بر متن، توانایی تولید عکس را هم دارد

در چند هفته اخیر بینگ جدید غوغایی در دنیا به پا کرده است و در زمان نگارش این مقاله، تعداد کاربران روزانه آن از مرز 100 میلیون نفر هم فراتر رفته است. از این تعداد، بیش از یک سوم افراد حداقل یک بار در روز با چت بات هوش مصنوعی بینگ تعامل برقرار کرده و با آن گفتگو می کنند. مایکروسافت انتظار دارد تا در چند ماه پیش رو تعداد کاربران بینگ جدید به صورت روز افزون افزایش پیدا کند و این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی سرانجام بتواند به آرزوی دیرینه خود که همان غلبه بر گوگل است، دست پیدا کند!

منبع: windowscentral