حدود سه ماه پیش بود که بینگ چت وارد صحنه شد و تمام نگاه ها را به خود جلب کرد! این چت بات هوش مصنوعی تجربه کاربران بینگ را به طور کامل متحول کرد و باعث شد تا تعداد کاربران روزانه این موتور جستجو از مرز 100 میلیون نفر هم عبور کند! همچنین بینگ چت باعث شده تا تعداد دانلودهای اپلیکیشن موبایل Bing نسبت به گذشته 4 برابر شود.
بینگ چت از زمان عرضه تا کنون، آپدیت های متعددی را دریافت کرده است و مایکروسافت ارتقای این چت بات را همواره در دستور کار خود داشته است. در همین راستا به تازگی یک سری ویژگی به بینگ چت اضافه شده است که در این مقاله قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

مایکروسافت بهترین قابلیت های ChatGPT و چندین ویژگی جدید دیگر را به بینگ چت اضافه کرد

ویژگی های جدید اضافه شده به بینگ چت شامل موارد زیر می شود:

  • پشتیبانی از تاریخچه چت (Chat history)
  • قابلیت خروجی گرفتن از چت ها و به اشتراک گذاری آنها
  • بهبود قابلیت خلاصه سازی متن ها و محتواهای طولانی
  • ارتقای نقش مرورگر Edge در اجرای وظایف
  • اضافه شدن قابلیت درک مفهوم محتوا به اپلیکیشن موبایل Edge
  • امکان ارائه پاسخ در قالب نموادر، گراف و محتوای بصری
  • پشتیبانی Bing Image Creator از بیش از 100 زبان زنده دنیا

بدون شک کاربردی ترین ویژگیِ اضافه شده به بینگ چت، پشتیبانی از «تاریخچه چت» است. این ربات هوش مصنوعی به زودی می تواند مکالمات قبلی شما را بررسی کند و از آنها برای ارائه پاسخ های جدید بهره ببرد. شرکت مایکروسافت در حال کار کردن بر روی ادغام چت هیستوری با مکالمات جدید است، اما هنوز زمان عرضه نسخه نهایی آن را به طور دقیق اعلام نکرده است.

قابلیت خروجی گرفتن از چت ها و امکان به اشتراک گذاری آنها هم یکی دیگر از ویژگی های کاربردی جدید بینگ چت است. این قابلیت باعث می شود تا محتوای موجود در بینگ چت آسان تر به شبکه های اجتماعی و مدیوم های دیگر وارد شود. تا پیش از این کاربران از کپی و پیست برای این منظور استفاده می کردند، اما این روش برای به اشتراک گذاری محتواهای طولانی کمی کار را برای آنها سخت می کرد.

مایکروسافت بهترین قابلیت های ChatGPT و چندین ویژگی جدید دیگر را به بینگ چت اضافه کرد

به زودی با باز کردن یک لینک از بینگ چت در مرورگر اج، سایدبار مرورگر هم به صورت اتوماتیک باز می شود. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا مکالمه خود با بینگ چت را از طریق ابزارهای ساید بار ادامه دهید و بتوانید از مرورگر برای جستجوی صفحات وب استفاده کنید. ضمن اینکه اعلام شده به زودی امکان انتخاب یک محتوای صوتی جهت تبدیل به متن به سایدبار اج اضافه خواهد شد.

مایکروسافت به منظور ارتقای قابلیت های خلاصه سازی متن های طولانی نیز یک سری ویژگی جدید را به بینگ چت اضافه کرده است. این چت بات در آینده ای نزدیک قادر خواهد بود تا محتواهای طولانی از وب سایت های مختلف و حتی فایل های PDF چند صفحه ای را خلاصه کند.

قابلیت Edge actions نیز به بینگ چت اضافه شده است. این ویژگی برای کامل کردن وظایف از هوش مصنوعی استفاده می کند. به عنوان مثال اگر قصد تماشای فیلم در سینما را دارید، بینگ چت لیست سالن های در دسترس را از طریق ساید بار مرورگر اج به شما نشان می دهد. حتی این ویژگی می تواند برای شما رستوران رزرو کند! به این ترتیب کاربران دیگر نیازی به مراجعه به وب سایت های مختلف ندارند و می توانند کارهای اینترنتی روزمره خود را با هوش مصنوعی انجام دهند.

بینگ چت اکنون از نمودار و گراف پشتیبانی می کند و تجربه بصری بهتری را برای کاربر به ارمغان می آورد. مسلماً پاسخ های گرافیکی می تواند برای کاربران جذاب تر باشد و درک محتوا را برای آنها آسان تر کند. مایکروسافت عنوان کرده است که افراد محتوای تصویری را 60000 بار سریع تر از محتوای متنی درک می کنند و این نوع پاسخ ها می تواند تجربه کار با بینگ چت را برای کاربران چندین سطح ارتقا دهد.
مایکروسافت بر روی ابزار تولید عکسِ Bing Image Creator نیز تمرکز ویژه ای داشته است. این ابزار اکنون از بیش از 100 زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و کاربران بیشتری می توانند با زبان مادری خود با آن کار کنند. همچنین این ابزار اکنون بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS و ساید بار مرورگر Edge نیز در دسترس است.

مایکروسافت بهترین قابلیت های ChatGPT و چندین ویژگی جدید دیگر را به بینگ چت اضافه کرد

بسیاری از ویژگی هایی که مایکروسافت به تازگی به بینگ چت اضافه کرده است پیش از این در هوش مصنوعی ChatGPT وجود داشته اند. این موضوع چندان هم جای تعجب ندارد، چرا که هر دوی این چت بات ها از مدل زبانی GPT-4 برند OpenAI قدرت گرفته اند. با این حال هر یک از این چت بات ها یک سری نقاط ضعف و قوت نسبت به یکدیگر دارند و رقابت بین آنها حسابی داغ است! شما از کدام ربات هوش مصنوعی استفاده می کنید؟! اصلاً تا به حال با ChatGPT یا بینگ چت کار کرده اید؟!

منبع: windowscentral