نرم افزار Proton Pass از پسوردهای شما به شیوه رمزنگاری نقطه به نقطه محافظت می کند و یک محیط امن و مطمئن را برای شما فراهم می آورد. این نرم افزار توسط Proton Mail، بزرگترین سرویس ایمیل رمزنگاری شده در دنیا طراحی شده است و هم اکنون نسخه بتای آن به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم امکانات کاربردی این نرم افزار مدیریت پسورد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

قابلیت فراهم سازی محیط امن برای پسوردهای شما توسط نرم افزار Proton Pass

نرم افزار مدیریت پسورد Proton Pass به صورت اوپن سورس طراحی شده و همان طور که اشاره کردیم، از فناوری رمزنگاری نقطه به نقطه بهره می برد. این نرم افزار در مقایسه با دیگر پسورد منیجرهای رایگان، امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و هیچ تبلیغاتی ندارد. همچنین این نرم افزار اطلاعات کاربران را جمع آوری نمی کند. شما می توانید به طور رایگان Proton Pass را بر روی تمام دستگاه های خود نصب کنید و از آن برای تولید یا ذخیره سازیِ بی نهایت پسورد استفاده نمایید. از دیگر کاربردهای این اپلیکیشن می توان به پر کردن خودکار فرم های لاگین، تولید کدهای 2FA، ساخت ایمیل مستعار و محافظت از نوت ها و یادداشت ها اشاره کرد.

قابلیت ها و ویژگی های کلیدی نرم افزار مدیریت پسورد Proton Pass

تولید پسوردهای امن

با استفاده از Proton Pass می توانید به محض ایجاد یک اکانت در سرویس های آنلاین، یک پسورد امن برای آن تولید کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط به لاگین در وب سایت های مختلف را در یک فضای امن و مطمئن ذخیره کنید و کارهای خود را با سرعت بیشتری به پیش ببرید. همچنین می توانید اطلاعات کارت های بانکی و یادداشت های مهم خود را در این سرویس ذخیره کنید.

راحت تر به سایت ها وارد شوید

Proton Pass می تواند فرم های لاگین و فیلدهای رمز عبور را به صورت اتوماتیک برای شما پر کند. همچنین این اپلیکیشن توانایی انجام دادن مراحل اعتبار سنجی های دو مرحله ای را دارد. شما می توانید Proton Pass را بر روی تمامی دستگاه های دسکتاپ و موبایل خود نصب کرده و تنها با یک کلیک یا tap از قابلیت پر کردن اتوماتیک فیلدها استفاده نمایید.

قابل استفاده برای مدیریت هویت

این نرم افزار امکانات بیشتری از یک ابزار ساده ذخیره پسورد را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از آن به عنوان یک ابزار مدیریت هویت نیز استفاده کنید. در همین راستا Proton Pass می تواند برای شما ایمیل مستعار تولید کند تا مجبور به استفاده از ایمیل اصلی خود در سرویس های نامعتبر نباشید. این ویژگی باعث می شود تا سرویس های آنلاین قادر به ردیابی فعالیت های شما نباشند.

قابلیت فراهم سازی محیط امن برای پسوردهای شما توسط نرم افزار Proton Pass

اوپن سورس و مستقل

نرم افزار مدیریت پسورد Proton Pass ممیزی های امنیتی مستقل و دقیقی را پشت سر گذاشته است و به صورت اوپن سورس ارائه شده است. به این ترتیب سایر افراد نیز می توانند از متدهای رمزنگاری ارائه شده توسط تیم Proton Mail استفاده کنند.

تأیید شده توسط قوانین قدرتمند کشور سوئیس در زمینه حفظ حریم شخصی

Proton از کشور سوئیس آمده است؛ به این ترتیب اطلاعات شما نه تنها رمزنگاری می شود، بلکه توسط یکی از قدرتمندترین قوانین دنیا در زمینه حفظ حریم شخصی افراد محافظت می شود. اطلاعات ذخیره شده در Proton Pass تحت هیچ شرایطی در فضای ابری ذخیره نمی شود و فقط بر روی سرور اختصاصی و مستقل این شرکت نگهداری می شود.

قابلیت فراهم سازی محیط امن برای پسوردهای شما توسط نرم افزار Proton Pass

رمزنگاری نقطه به نقطه (End-to-End)

نرم افزار Proton Pass نیز همانند دیگر سرویس های ارائه شده توسط Proton از متد رمزنگاری نقطه به نقطه بهره می برد. این نرم افزار تمام اطلاعات شما شامل نام کاربری، آدرس های وب و تمامی فیلدهای مربوط به لاگین را رمزگذاری می کند و سپس با بهره بردن از فناوری هش کردن و اعتبار سنجی، آنها را ایمن تر از قبل می کند. به این ترتیب اطلاعات شما حتی برای تیم توسعه دهنده این نرم افزار و مسئولان سرور آن هم قابل شناسایی نخواهد بود!

در دسترس، هر جایی که شما بخواهید

شما می توانید Proton Pass را بر روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود نصب کنید. این نرم افزار به صورت افزونه مرورگر نیز ارائه شده و بر روی کروم، اج، فایرفاکس، بریو و دیگر مرورگرهای اصلی قابل نصب است. به این ترتیب به این سرویس بر روی تمامی دستگاه های دسکتاپ و موبایل خود دسترسی خواهید داشت.

قابلیت فراهم سازی محیط امن برای پسوردهای شما توسط نرم افزار Proton Pass

وارد کردن پسوردها تنها با یک کلیک

اگر از یک سرویس مدیریت پسورد دیگر استفاده می کنید و قصد دارید تا به Proton Pass مهاجرت کنید، کار بسیار آسانی پیش رو خواهید داشت. این نرم افزار به طور اختصاصی برای وارد کردن پسوردها و اطلاعات از سرویس های زیر بهینه سازی شده و با آنها کاملاً هماهنگ است:

  • 1Password
  • Bitwarden
  • Dashlane
  • KeePass and KeePassXC
  • Keeper
  • LastPass
  • Chrome browser
  • Firefox
  • Brave
  • Microsoft Edge
  • Safari

در مجموع Proton Pass تمامی نیازهای شما برای ذخیره سازی و مدیریت پسورد را برطرف می کند و برای بهره مندی از امکانات آن نیازی به پرداخت پول ندارید!

منبع: techspot