این روزها ایربادهای وایرلس در میان ورزشکاران (چه مبتدی و چه حرفه ای) طرفداران زیادی دارد. گوش دادن به موسیقی در حین دویدن و ورزش می تواند باعث ایجاد نیروی محرک برای شما شود! در این دسته محصولات باید به یاد داشته باشیم که طراحی ها به سرعت در حال بهبود هستند ولی با این حال گزینه های خوب زیادی وجود دارند که ما در این مقاله قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم.

1. مقاومت در برابر آب و تعریق بدن

اگر برای دویدن یا ورزش های دیگر از این محصولات استفاده می کنید، مهم است که ضد آب باشند. استاندارد درجه بندی IP این روز ها بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال در یک محصول درجه بندی IPX7 می بینید که اولین عدد، میزان ورود گرد و خاک است که بین 0 تا 6 دسته بندی می شود و عدد بعدی میزان مقاومت در برابر آب است که بین 0 تا 8 طبقه بندی می شود. پس به عنوان مثال اگر IP56  را جلوی یک محصول می بینید، یعنی مقاومت در برابر گرد و خاک آن 5 از 6 و مقاومت در برابر آب آن 6 از 8 می باشد. X وقتی استفاده می شود که تولید کننده مقاومت در برابر گرد و خاک را دقیقا به دست نیاورده است ولی احتمال می دهد که تا حد قابل قبولی مقاوم باشد و به همین دلیل از عدد صفر استفاده نمی کند.

 مقاومت ایرباد در برابر آب و تعریق بدن

اکثر دوندگان به غیر از آنهایی که برای مسابقات ماراتون کار می کنند یا در مسیر های کویری می دوند، نیازی نیست که زیاد نگران ورود گرد و خاک باشند. اما مقاومت در برابر آب و تعریق بدن ضروری است. پس حتما قبل از انتخاب از درجه بندی IP مطلع شوید. بسیاری از تولید کنندگان ادعا می کنند محصولشان ضد آب است اما وقتی درجه بندی IP محصولشان را بررسی می کنید، می بینید که رتبه بندی پائینی دارند و در برابر فشار واقعی آب مقاوم نیستند.

2. عمر باتری و محفظه های شارژ

عمر باتری بدون شک برجسته ترین ضعف این حوزه از محصولات محسوب می شود. بهترین نمونه ها می توانند تا حدود 5 یا 6 ساعت شارژ نگه دارند و بدترین آنها تنها 2 یا 3 ساعت شارژ را نگه می دارند. به همین دلیل محفظه های شارژ بیسیم یکی از مهمترین بخش های طراحی سبک True Wireless می باشد.

عمر باتری و محفظه های شارژ ایرباد

با این حال دونده های زیادی محفظه شارژ بیسیم را به هنگام دویدن حمل نمی کنند، به این خاطر که این میزان شارژ چند ساعت دویدن آنها را پشتیبانی می کند. البته عمر باتری به طور جدی بستگی به میزان صدای مورد استفاده تان دارد. پس یکی از راه های نگهداری شارژ بیشتر، این است که با میزان صدای کمتری این محصولات را استفاده کنید.

3. جانمایی مناسب در گوش

بیایید به سراغ این ویژگی برویم که تقریبا تمام هدفون های True Wireless در آن عملکرد خوبی دارند. بسیار مهم است که این هدفون ها سبک باشند و تا حد قابل توجهی بزرگتر از هندزفری های معمولی با سیم باشند و این ویژگی به این دلیل است که جانمایی مناسبی در گوش داشته باشند. طراحی بزرگتر این محصولات باعث می شود که برای ثبات بیشتر، به بخش های بیشتری از گوش تکیه کند که در نتیجه به صدای متوازن بین گوش ها و به گسترش عمق بم و زیری صدا کمک می کند. به همین دلیل محصولاتی مانند ایرپاد های اپل در این بخش از لیست ما جایی ندارند. به دلیل اینکه جانمایی مناسبی در گوش ندارند.

جانمایی مناسب ایرباد در گوش

بسیاری از مدل های مخصوص ورزش، برای جانمایی بهتر در گوش، Earfin ها یا حتی بند هایی برای افزایش طول را دارا هستند. تقریبا همه مواد به کار رفته در این محصولات از جنس لاستیک یا سیلیکونی هستند که در جانمایی بهتر آنها موثر می باشند.

4. برنامه های کاربردی و ویژگی های بیشتر

بعضی از برنامه ها موجب اتصال بهتر با گوشی می شوند و بعضی ها هم ویژگی های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. بهترین برنامه در این رابطه برنامه Jabra است که علاوه بر ویژگی های کاربردی مانند سنسور حرکتی و ایکولایزر عالی، در مقابل سایر برنامه ها به صرفه ترین می باشد. برنامه JayBird هم ایکولایزر قابل تنظیم توسط کاربر را دارد که می توانید صدا ها را از بم ترین تا زیر ترین تنظیم کنید. علاوه بر این می توانید لیست های پخش را نیز بین ورزشکاران دیگر به اشتراک بگذارید.

برنامه های کاربردی ایرباد

علاوه بر این برنامه های مستقلی مانند MapMyRun و JBL True Wireless Flash نیز هستند که حق عضویت پریمیوم یک ساله دارند. برنامه Jabra Elite Sport به حسگر ضربان قلب و سرعت سنج هم مجهز می باشد که مطابق تست های ما قابلیت اطمینان خوبی را دارد.

منبع: Pcmag