ارسال و دریافت پیام متنی یکی از پر کاربرد ترین قابلیت های گوشی های موبایل است. با اینکه تمام گوشی های هوشمند دارای اپلیکیشن داخلی برای این منظور هستند، اما برخی از این اپلیکیشن ها کارایی مناسبی ندارند و کاربران با آنها راحت نیستند. همچنین برخی از اپلیکیشن های پیش فرض ارسال پیام از MMS پشتیبانی نمی کنند و امکانات محدودی دارند.

اپلیکیشن های ارسال پیام متنی برای موبایل

خوشبختانه چندین و چند اپلیکیشن ارسال پیام متنی موجود است که می توانید آنها را جایگزین برنامه پیش فرض گوشی خود کنید. برخی از آنها سبک و ساده اند و برخی دیگر مجموعه ای از امکانات پیشرفته را در اختیار شما می گذارند. بیایید به چند مورد از پر طرفدارترینِ آنها نگاهی بیندازیم!

اپلیکیشن گوگل مسیج Google Messages

اپلیکیشن گوگل مسیج Google Messages

Messages اپلیکیشن رسمی گوگل برای ارسال و دریافت پیام های متنی است و یکی از محبوب ترین ها در این زمینه به شمار می آید. این برنامه علی رغم رابط کاربری ساده ای که دارد، مجموعه ای از امکانات پیشرفته را به شما ارائه می دهد! ارسال ویدئوهای با کیفیت، قابلیت ارسال ایموجی و پشتیبانی از RCS گوگل بخشی از این امکانات هستند. RCS برخی قابلیت های پیام رسان های شناخته شده مانند iMessage یا WhatsApp (مانند انتقال فایل های حجیم و سنگین) را به گوگل مسیج آورده است. شما می توانید این اپلیکیشن را به صورت کاملاً رایگان از پلی استور دانلود و نصب نمایید.

اپلیکیشن Pulse SMS

اپلیکیشن Pulse SMS

پالس SMS یک برنامه اندرویدی جالب و فوق العاده انعطاف پذیر است و شما امکان شخصی سازی تقریباً تمامی بخش های آن را دارید. این اپلیکیشن پیام های متنی شما را بر روی تمامی دستگاه هایتان در دسترس قرار می دهد. به عبارت دیگر، شما می توانید به پیام های ارسال شده در اپلیکیشن Pulse SMS بر روی تبلت، کامپیوتر رومیزی، گوشی و... دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید بر روی مکالمات خصوصی خود در این برنامه پسورد بگذارید و آنها را از دسترس افراد غیر مجاز در امان نگه دارید!

اپلیکیشن Textra SMS

اپلیکیشن Textra SMS

برنامه Textra یک برنامه قدیمی اما همچنان محبوب است که تمام نیازهای شما برای ارسال و دریافت پیام های متنی را برطرف می کند. این اپلیکیشن کاملاً قابل شخصی سازی است و شما می توانید رنگ تم و نحوه اعلام نوتیفیکیشن ها در آن را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید. همچنین می توانید به هر یک از مخاطبان خود در این برنامه، تنظیمات متفاوتی را اختصاص دهید. مجهز بودن به ابزارهایی مانند زمان بندی ارسال SMS، پاسخ دهی سریع، ارسال گروهی پیام، بلاک SMS و... باعث شده تا Textra طرفداران زیادی پیدا کند.

اپلیکیشن Signal Private Messenger

اپلیکیشن Signal Private Messenger

در ابتدا Signal Private Messenger به عنوان یک اپلیکیشن ایمن تر نسبت به نسخه های موجود بر روی گوشی عرضه شد؛ اما در ادامه این برنامه آپدیت شد و امکان استفاده از آن به عنوان اپلیکیشن ارسال پیام پیش فرض گوشی فراهم آمد. این اپلیکیشن از رمز گذاری نقطه به نقطه برخوردار است و امنیت پیام های شما را به طور کامل تضمین می کند. علاوه بر ارسال و دریافت پیام های متنی، از Signal Private Messenger برای برقراری تماس های صوتی و تصویری نیز می توان استفاده کرد.

اپلیکیشن Chomp SMS

اپلیکیشن Chomp SMS

Chomp SMS یکی از آن برنامه هایی است که ظاهراً از ابتدای پیدایش پلی استور در آن حضور داشته اند! این اپلیکیشن ارسال پیام در طول حیات خود تغییر کرده و به روز رسانی های متعددی را دریافت کرده است. اکنون این برنامه کاربران زیادی دارد و عملکرد ایده آلی را به عنوان اپلیکیشن پیش فرض SMS گوشی ارائه می دهد. همچنین شما می توانید این برنامه را با نرم افزارهایی مانند Pushbullet یا MightyText ادغام کنید و به صورت کراس پلتفرم از آن استفاده کنید.

منبع: androidcentral