برای اینکه از مزایای صدای فضایی بهره مند شوید و هیجان بیشتری را تجربه کنید، حتماً نباید یک هدفون رو گوشی بخرید! در حال حاضر ایربادز های وایرلسی هم در بازار موجودند که از این فناوری پشتیبانی می کنند و افکت های صدای 360 درجه ای را برای شما به ارمغان می آورند. این ایربادز ها قابلیت ارائه صدای 5.1 و 7.1 کاناله را دارند و این احساس را به شما می دهند که صدا از تمامی جهت ها در حال پخش شدن است!

اما کدام ایربادز ها از قابلیت صدای فضایی یا Spatial Audio برخوردارند؟ در این مقاله و بخش دوم آن چند مدل از بهترینِ آنها را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

ایربادز سونی Sony WF-1000XM4 – صدای محیطی، در همه جهت!

ایربادز سونی Sony WF-1000XM4 – صدای محیطی، در همه جهت!

این ایربادز قطعاً شایستگی قرار گرفتن در گوش های شما را دارد و می توان آن را جزء بهترین مدل های موجود در بازار دانست. ایربادز سونی WF-1000XM4 از قابلیت های متعددی برخوردار است که یکی از جذاب ترین آنها، فناوری 360 Reality Audio است. این فناوری که به طور اختصاصی توسط سونی ارائه شده با اکثر گوشی های اندرویدی سازگار است و تجربه صدای فضایی را برای کاربر رقم می زند.

ایربادز سامسونگ Samsung Galaxy Buds 2 Pro – بهترینِ سامسونگ

ایربادز سامسونگ Samsung Galaxy Buds 2 Pro – بهترینِ سامسونگ

سامسونگ با بهره بردن از فناوری 360 Audio در ایربادز گلکسی بادز 2 پرو، تجربه صدای فضایی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. توجه داشته باشید که برای تجربه صدای فضایی با ایربادز گوشی شما باید حتماً از محصولات سامسونگ باشد و از One UI 3.1 به بعد بهره ببرد. گلکسی بادز 2 پرو جزء محبوب ترین ایربادز های سامسونگ است و کیفیت صدای بی نظیری را ارائه می دهد.

ایربادز اپل Apple AirPods Pro (2nd Gen) – بهترینِ اپل

ایربادز اپل Apple AirPods Pro (2nd Gen) – بهترینِ اپل

شاید برایتان جالب باشد که عبارت «صدای فضایی (Spatial Audio)» اختراع اپل است و برای اولین بار توسط این شرکت به دنیای تجهیزات صوتی وارد شده است! اپل این فناوری را در ایرپادز پرو (نسل 2) به شکلی خلاقانه مورد استفاده قرار داده است! ایرپادز پرو قادر است تا حرکات سر کاربر را ردیابی کند و صدای فضایی را متناسب با این حرکات بهینه سازی نماید. لازم به ذکر است ایرپادز پرو علاوه بر آیفون و دستگاه های اپل، از طریق فناوری دالبی اتموس با گوشی های اندرویدی هم سازگاری دارد. اگر از کاربران Apple Music هستید، می توانید با این ایربادز اوج هیجان را تجربه کنید!

ایربادز بیتس Beats Fit Pro – تجربه صدای فضایی با یک بیتس!

ایربادز بیتس Beats Fit Pro – تجربه صدای فضایی با یک بیتس!

این ایربادز به همان خوبیِ AirPods از صدای فضایی پشتیبانی می کند و از قابلیت ردیابی حرکات سر برخوردار است. بنابراین اگر به ایرپادز علاقه زیادی ندارید، می توانید همان کیفیت صدا را این بار با یکی از محصولات برند Beats تجربه کنید. توجه داشته باشید که امکانات اختصاصی ایربادز Beats Fit Pro (شامل ردیابی حرکات سر) همانند ایرپادز فقط مختص دستگاه های اپل است؛ با این حال این گجت در هنگام اتصال به دستگاه های اندرویدی از قابلیت ارائه صدای فضایی برخوردار خواهد بود.

ایربادز Bose QuietComfort Earbuds II – نرم و راحت

ایربادز Bose QuietComfort Earbuds II – نرم و راحت

ایربادز های برند Bose هم از لحاظ ارائه صدای فضایی و هم از لحاظ پشتیبانی از قابلیت حذف نویز از بهترین مدل های موجود در بازار هستند. ایربادز QuietComfort Earbuds II نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهترین تجربه از گوش دادن به صدای فضایی را ارائه می دهد. این ایربادز طراحی فوق العاده راحتی هم دارد و فاقد هر گونه انحنا و خمیدگی است.

منبع: cnet