آمازون، گوگل و اپل همگی اسپیکرهای با کیفیت و قدرتمندی را روانه بازار می کنند و رقابت میان این غول های صنعت تکنولوژی باعث می شود تا محصولات آنها روز به روز کیفیت بالا و ویژگی های جدیدتری داشته باشد! به عنوان مثال آمازون اسپیکرهای هوشمند Echo را با دستیار صوتی الکسا عرضه کرده تا بتواند نگاه مخاطبان را به سمت محصول خود جلب کند. همچنین دیگر شرکت های فعال در این حوزه خلاقیت های خاص خود را جهت فروش بیشتر محصولاتشان به کار می گیرند.

به طور کلی کاربران در هنگام خرید اسپیکر به معیارهای کلی مانند اندازه اسپیکر، قیمت و کیفیت صدای آن توجه می کنند. اگر به دنبال پخش موسیقی با بالاترین قدرت و بیس نیستید و صدایی کمی آرام تر نیز شما را راضی می کند، نیازی به صرف هزینه های سنگین برای خرید اسپیکرهای هوشمند رده بالا ندارید. این روزها بسیاری از اسپیکرها از قابلیت هایی مانند صدای فراگیر و رقص نور برخوردارند و به دستیار صوتی ساده مجهز هستند. در ادامه چهار مدل از اسپیکرهای هوشمند محبوب سال 2021 را به اختصار برای شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • اسپیکر Amazon Echo (4th gen) – در مجموع عالی!

شاید تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام دستیار صوتی به عنوان هسته اصلی خانه هوشمند خود استفاده کنید، کمی برایتان سخت باشد! هم الکسا و هم دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) با بسیاری از دستگاه ها سازگاری دارند و به شما کمک می کنند تا خانه هوشمند خود را سازماندهی و به سادگی کنترل کنید. با وجود اینکه Google Assistant کمی هوشمند تر است، اما الکسا نیز با اکثر دستگاه های خانه هوشمند سازگار است و انتقال پیام صوتی را برای شما آسان تر می کند. اگر از طرفداران دستیار صوتی الکسا هستید و قصد خرید اسپیکر هوشمند دارید، نسل چهار اسپیکر Amazon Echo بهترین انتخاب برای شما است!

اسپیکر Amazon Echo (4th gen) – در مجموع عالی!

اسپیکر آمازون اکو به دستیار صوتی الکسا مجهز است و اگر صدای شکسته شدن شیشه یا آلارم سنسورهای تشخیص دود منزل شنیده شود، شما را با ارسال اخطار از این موضوع مطلع می کند. بنابراین شما با خرید آمازون اکو نسل 4، علاوه بر یک اسپیکر قدرتمند برای پخش موزیک، از مجموعه ای از سنسورهای هوشمند نیز بهره مند می شوید و می توانید از تکنولوژی روز برای کنترل خانه خود استفاده کنید! این اسپیگر شما را از خرید جداگانه سنسورهای مختلف بی نیاز می کند و از طراحی ظاهری خاص و جذابی نیز بهره می برد!

  • اسپیکر Sonos One – بهترین کیفیت صدا با توجه به قیمت مناسب

اسپیکر Sonos One از قابلیت اتصال هم زمان به دو دستگاه مختلف برخوردار است و توانایی پخش صدای استریو و فراگیر را دارد. از طریق این اسپیکر می توانید انواع موسیقی در ژانرهای مختلف را با بالاترین کیفیت پخش کنید. در واقع شما می توانید با پرداخت هزینه ای کمتر نسبت به دیگر اسپیکرهای هوشمند مانند Google Home Max و Apple HomePod برای خرید اسپیکر Sonos One، از کیفیت صدایی نزدیک به آنها بهره مند شوید!

اسپیکر Sonos One – بهترین کیفیت صدا با توجه به قیمت مناسب

نکته جالب در رابطه با اسپیکر Sonos One این است که این اسپیکر به هر دو دستیار صوتی الکسا و Google Assistant به صورت داخلی مجهز است و شما می توانید از بخش تنظیمات آن دستیار صوتی مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین این اسپیکر به Apple AirPlay 2 مجهز است و می توان آن را از طریق تمام دستگاه های دارای Siri مانند آیفون و آیپد کنترل کرد. به این ترتیب این اسپیکر از انعطاف بالایی برای استفاده در انواع خانه های هوشمند برخوردار است.

  • اسپیکر Google Nest Mini – یک اسپیکر هوشمند خوش قیمت

بیش از این آمازون یکه تاز بازار اسپیکرهای هوشمند خوش قیمت بود؛ اما اخیراً گوگل نیز به این بازار وارد شده و به رقیب جدی آمازون تبدیل شده است! اگر به ویژگی های الکسا علاقه دارید، آخرین نسخه Echo Dot می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما بسیاری از کاربران Google Assistant را ترجیح می دهند. اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید، Google Nest Mini برای شما ساخته شده است!

اسپیکر Google Nest Mini – یک اسپیکر هوشمند خوش قیمت

به طور کلی Google Assistant بسیاری از قابلیت های الکسا را داراست و حتی در تشخیص صداهای مختلف کمی هوشمندتر و دقیق تر نیز هست. این دستیار صوتی واکنش سریع تر و منعطف تری به دستورات صوتی دارد. به عنوان مثال اگر اسم دقیق وسایل خانه هوشمند خود را فراموش کرده باشید، می توانید با نام بردن از اسمی شبیه به اسم اصلی نیز با Google Assistant ارتباط برقرار کنید. همچنین این دستیار صوتی قادر به تشخیص صدای چندگانه نیز هست. در مجموع اسپیکر Google Nest Mini با توجه به مجهز بودن به Google Assistant، کیفیت صدای ایده آل و قیمت مناسب توانسته به محبوبیت زیادی در میان کاربران در سال 2021 دست پیدا کند.

  • اسپیکر JBL Link 20 – بهترین اسپیکر قابل حمل

با وجود اینکه تعداد مدل های اسپیکرهای هوشمند در بازار زیاد است، جای شگفتی است که تعداد کمی از آنها به صورت قابل حمل طراحی شده اند! خوشبختانه اسپیکر JBL Link 20 تمام ویژگی های یک اسپیکر هوشمند کارآمد را داراست و در آن از باتری قدرتمندی نیز استفاده شده است. همچنین این اسپیکر دارای دستیار صوتی Google Assistant نیز هست.

اسپیکر JBL Link 20 – بهترین اسپیکر قابل حمل

اسپیکر JBL Link 20 از اتصال وایرلس به انواع دستگاه های دیجیتال پشتیبانی می کند و به صورت ضد آب طراحی شده است. به این ترتیب با خیالی راحت می توانید از آن برای پخش موسیقی در فضاهای باز استفاده کنید. این اسپیکر قابلیت اتصال به شبکه وای فای منزل یا اتصال به گوشی موبایل به صورت بلوتوثی را دارد و صدایی با کیفیت و قدرتمند را برای شما به ارمغان می آورد.

شما می توانید برای مشاهده سایر مدل های اسپیکر موجود در بازار به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید. همچنین اگر برای خرید اسپیکر مورد نظر خود به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می توانید از طریق تماس با شماره 73027-021 با کارشناسان شرکت ایده برتر در ارتباط باشید.

منبع: cnet